Acest departament se concentrează direct pe impactul companiei asupra mediului, inclusiv pe reducerea poluării și alte aspecte ecologice, care sunt componente cheie ale sustenabilității.
Efectele schimbărilor climatice și creșterea transparenței privind lanțurile de aprovizionare, diversitatea, echitatea sau incluziunea au dus la schimbarea cerințelor clienților și angajaților, la precauția investitorilor, precum și la creșterea semnificativă a nivelului de legiferare în domeniul sustenabilității, pe fondul tratatelor europene și internaționale, cum ar fi Pactul verde european (Green Deal) sau Acordul de la Paris. Cu alte cuvinte, companiile se confruntă cu presiuni imense pentru a acționa în domeniul sustenabilității și de a se conforma unor reglementări din ce în ce mai stricte. Cu toate acestea, pare că în substanța se realizează încă puțin în îndeplinirea criteriilor ESG. Poate fi vorba despre un decalaj între intenții și realitate? Citește articolul
Departamentul de Mediu ar fi interesat de acest articol deoarece subliniază impactul factorilor de mediu, cum ar fi seceta, asupra producției agricole. Aceste informații sunt importante pentru înțelegerea vulnerabilităților climatice și a gestionării durabile a resurselor.
Domeniile în care România se clasifică în topurile agricole europene nu sunt chiar puține, la nivelul continentului țara noastră având o contribuție semnificativă la producția agricolă a UE. Însă potențialul, după relevă radiografia domeniului efectuată de Eurostat, este mult mai mare. Citește articolul
Accentul pe reducerea emisiilor de carbon din transporturi și pe utilizarea combustibililor mai puțin poluanți este direct relevant pentru respectarea normelor de mediu și pentru inițiativele ecologice ale companiei.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Abordările noi privind sustenabilitatea (interzicerea distrugerii hainelor nevândute, promovarea dietelor pe bază de plante) sunt esențiale pentru reducerea amprentei de carbon și gestionarea responsabilă a resurselor.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este direct interesat deoarece sistemul de garanție-returnare are ca scop principal protejarea mediului prin colectarea și reciclarea ambalajelor, reducând poluarea și deșeurile.
Sistemul de garanție-returnare (SGR) a debutat pe 30 noiembrie și implică câteva noutăți în ceea ce privește parcursul comercial al ambalajelor nereutilizabile. Principalii actori afectați de noile prevederi sunt comercianții, dar și consumatorii trebuie să știe care sunt noutățile și implicațiile SGR. Concret, pentru aceștia, noul sistem înseamnă că anumite produse se vor "scumpi" cu 50 de bani la cumpărare. Această diferență va fi recuperată la predarea ambalajului respectiv la un centru de colectare special destinat. Pe scurt, sucurile, berea, cidrul, apa plată și cea minerală vor fi mai scumpe cu 50 de bani pentru cei care nu returnează recipientele respective, dar cine alege să o facă nu va suporta această diferență de preț, pentru că o va recupera de la orice punct de colectare a ambalajelor SGR din țară. Citește articolul
SGR este un sistem legat de gestionarea deșeurilor și de atingerea țintelor de reciclare, aspecte care sunt în responsabilitatea acestui departament ce se ocupă de conformitatea cu reglementările de mediu.
Sistemul de garanţie-returnare (SGR) destinat ambalajelor primare nereutilizabile (sticlă, plastic, metal - volum între 0,1 - 3 litri), prin care comercianții ar trebui să rețină o garanție de 50 de bani pentru fiecare produs ambalat și pe care să o returneze apoi clienților intră azi în vigoare. Aplicarea SGR înseamnă obligații atât pentru producători, cât și pentru comercianți - dacă pui pe piață sau vinzi produse ambalate astfel ești obligat, înainte de toate, să te înregistrezi în sistem. Acesta e însă abia începutul listei lungi de obligații. Am sintetizat azi cele mai importante aspecte pe care comercianții, inclusiv cei din mediul online, precum și producătorii trebuie să le cunoască. Citește articolul
Sistemul SGR este o inițiativă legată de gestionarea deșeurilor și protecția mediului, iar acest departament se ocupă de respectarea normelor ecologice ale companiei în privința ambalajelor.
Stocurile de produse în ambalaje vizate de Sistemul Garanție - Returnare (SGR) existente la 30 noiembrie, data la care SGR intră în vigoare, mai pot fi puse pe piață și comercializate cel mult șapte luni. Dincolo de data de 30 iunie 2024, produsele în ambalaje vizate de SGR nu mai pot fi puse la raft dacă nu au marcajul corespunzător. Până vara viitoare însă, comercianții și producătorii sunt vizați de mai multe interdicții pentru a căror nerespectare pot fi dur sancționați. Comercianții, în special, dacă nu se înregistrează în SGR, vor resimți cel mai tare efectele nerespectării legii. Citește articolul
Conține informații despre starea resurselor naturale, cum ar fi nivelul apei din sol și precipitațiile, aspecte relevante pentru managementul mediului și impactul climatic.
Avocatnet.ro şi Digi24.ro vă prezintă cele mai importante ştiri ale dimineţii. Citește articolul
Acest departament este direct vizat, deoarece Sistemul Garanție-Returnare este o inițiativă majoră de mediu, iar articolul oferă detalii despre modul în care companiile trebuie să contribuie la colectarea și reciclarea ambalajelor, respectând reglementările de mediu.
Odată cu introducerea, începând cu 30 noiembrie, a Sistemului de garantare-returnare (SGR) în România, comercianții vor avea o serie de obligații referitoare la implementarea sa, printre care cele referitoare la primirea ambalajelor SGR. Pentru aceasta, ei trebuie fie să organizeze puncte de returnare, fie să se asocieze cu alți comercianți și să încheie parteneriate cu unitățile administrativ-teritoriale (UAT) pe raza cărora funcționează. Singurele firme care nu au această obligație sunt cele din domeniul HORECA, cele care vând prin intermediul automatelor și cele care vând produse exclusiv online. Citește articolul
Acest departament este responsabil cu impactul firmei asupra mediului și va dori să știe cum funcționează sistemul de colectare și reciclare a ambalajelor, pentru a respecta normele de mediu.
Comercianții online care vând produse cu ambalaje conforme Sistemului de returnare-garanție (SGR) au mai puține obligații comparativ cu ceilalți. Acestea se rezumă la anunțarea pe site a produselor care sunt supuse SGR și a faptului că prețul este majorat cu 50 de bani, contravaloarea garanției. Ei nu trebuie să organizeze puncte de colectare și nici să răscumpere ambalaje SGR de la consumatorii finali. Citește articolul