Se asigură că noile activități respectă toate cerințele legale privind siguranța angajaților și condițiile de muncă, așa cum este menționat în declarațiile pe proprie răspundere.
Modificarea obiectului de activitate al unei firmei presupune parcurgerea catorva etape. In primul rand, trebuie intocmite anumite documente si de asemenea, trebuie platite unele taxe. Actele respective impreuna cu dovezile de plata vor fi incluse intr-un dosar, care trebuie depus la registrul comertului. Citește articolul
Informațiile despre reforma în sănătate, normele de finanțare pentru tratamente medicale și planurile naționale de sănătate sunt vitale pentru a asigura un mediu de lucru sigur și sănătos, precum și pentru a înțelege contextul medical general care poate afecta angajații.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 739, 740 si 741 din 10 octombrie 2014 s-au publicat: Citește articolul
Departamentul de Sănătate și Securitate în Muncă este direct interesat de noile instrucțiuni SSM, pentru a asigura un mediu de lucru sigur și pentru a respecta cerințele legale.
Serviciul legislativ Superlege.ro a fost actualizat si in aceasta saptamana cu alte aproape 30 de materiale noi. Baza de documente a crescut cu peste 80 de materiale noi numai in ultima luna, care se adauga celor cateva sute deja existente. Citește articolul
Departamentul SSM este interesat pentru că articolul detaliază că aspectele legate de sănătate și siguranță la locul de muncă, inclusiv echipamentele de protecție și materialele igienico-sanitare, sunt clauze obligatorii în contractele colective de muncă.
Contractele colective de munca trebuie inregistrate la inspectoratul teritorial de munca, prin grija partilor, dupa cum prevede legislatia in vigoare. In acest sens, trebuie intocmit un dosar care va cuprinde o serie documente si care va trebui depus la ITM. Citește articolul
Deși articolul este despre sănătatea personală, nu neapărat cea profesională, subliniază impactul stresului și al dificultăților personale asupra sănătății generale („stresul și supărarea rod acolo unde avem deja în corp zone sensibile sau bolnave”). Departamentul SSM, în sensul său extins de promovare a sănătății angajaților și a prevenirii bolilor legate de stres, poate găsi relevantă importanța auto-îngrijirii și a gestionării dificultăților vieții pentru a menține o sănătate optimă.
Pentru a invata cum sa traiesti in noua viata, cea de parinte al unui copil cu nevoi speciale, ai nevoie de timp. Nu se intampla peste noapte si nu sunt lucruri pe care sa le fi stiut dinainte, din vremea in care erai un “simplu parinte”. In toti anii din urma am invatat lectii pe care le-as putea numi lectii de bucurie. Citește articolul
Articolul menționează problemele cu frânele mașinilor, aspect relevant pentru siguranța angajaților care folosesc vehiculele de serviciu, prevenind astfel accidentele la locul de muncă.
AvocatNet.ro va prezinta principalele subiecte aparute astazi in presa: Citește articolul
Articolul face referire la bugetul sistemului de asigurări pentru accidente de muncă și boli profesionale. Departamentul SSM este direct interesat de aceste fonduri, deoarece ele susțin programe și măsuri legate de siguranța și sănătatea angajaților la locul de muncă.
Actele normative privind cea de-a doua rectificare bugetara din 2014 au fost publicate ieri in Monitorul Oficial. Acest lucru vine la scurt dupa ce prima rectificare bugetara a avut loc la inceputul lunii august. Citește articolul
Articolul enumeră 10 noi documente din zona de sănătate și securitate a muncii, precum instrucțiuni specifice pentru diverse activități și instalații, care sunt direct utile pentru a asigura siguranța angajaților.
Numarul materialelor informative din Superlege a crescut, din aceasta saptamana, cu inca 25, dupa ce zilele trecute am actualizat baza de documente cu alte peste 30 de fise de post si instructiuni de sanatate si securitate in munca. Citește articolul
Deși articolul se concentrează pe reducerea CAS, menționează și contribuțiile pentru accidente de muncă și boli profesionale, aspecte de care se ocupă direct acest departament.
Cotele contributiilor sociale obligatorii s-au modificat, astfel ca din 1 octombrie sunt valabile noi valori. AvocatNet.ro va prezinta lista completa a acestora. Citește articolul
Departamentul SSM trebuie să păstreze documente privind evaluarea riscurilor, instruirile de siguranță, rapoartele de accidente și alte înregistrări esențiale. O arhivare corectă asigură că aceste informații sunt disponibile rapid în caz de controale sau incidente, demonstrând conformitatea companiei cu normele de securitate.
Suntem cu totii creatori de documente, o statistica ne arata ca in Romania se printeaza zilnic 50 milioane de pagini, in timp ce in companii volumul documentelor creste cu aproximativ 25% in fiecare an. Plecand de la aceste informatii si realizand faptul ca marea majoritate a companiilor nu au un back-up pentru arhiva fizica si nici conditii propice depozitarii documentelor, realizam riscurile majore la care expunem arhiva in fiecare zi: incendiu/inundatie/pierdere. Citește articolul