Pentru a preveni problemele de sănătate fizică și mintală legate de muncă, a asigura un mediu de lucru sigur și echilibrat și a respecta normele ce țin de bunăstarea generală a angajaților.
Facebook face parte din activitatea noastra zilnica, fiind, in primul rand, un alt mod de a socializa. In plus, ca spatiu al interactiunii dintre oameni, de data aceasta virtuala si aflata la o limita extrem de fragila intre spatiu privat si public, Facebook inseamna si un cod de "buna-purtare". Sau ar trebui sa insemne, caci sub impactul generat de aceasta noua unealta de comunicare, gentiletea relatiilor inter-umane este uneori, data la o parte. De aceea este important sa tinem cont de cateva reguli de buna purtare pe Facebook. Citește articolul
Această echipă se ocupă cu asigurarea unui mediu de lucru sigur și sănătos și trebuie să știe cum să protejeze angajatele însărcinate de riscurile de la locul de muncă, inclusiv prin evaluarea condițiilor și, dacă e cazul, prin modificarea sarcinilor.
Viitoarele mame au numeroase privilegii la serviciu pe timpul sarcinii. Dupa aceasta perioada, mamele care se intorc la munca sunt resurse valoroase intr-o companie, deoarece sunt loiale si interesate de cresterea performantei profesionale. In plus, sunt rezistente la stres, au abilitati multi-tasking si o buna organizare. Consutantii Accace, unul dintre liderii din Europa Centrala si de Est in zona serviciilor de outsourcing si consultanta, spun ca angajatorii trebuie sa le respecte drepturile speciale, caci legislatia in vigoare este favorabila acestei categorii de personal. Citește articolul
Are responsabilitatea de a cunoaște și aplica cerințele legale pentru trusele de prim ajutor, garantând un mediu de lucru sigur în mașinile firmei.
Codul Rutier stabileste la articolul 8 ca, pentru a fi condus pe drumurile publice, orice autovehicul trebuie dotat cu trusa medicala de prim ajutor. Continutul acesteia este reglementat de Ordinul Ministrului Sanatatii nr. 987/2007. Citește articolul
Articolul detaliază riscuri de sănătate specifice sezonului (ex: boli contagioase, toxiinfecții alimentare, astm și alergii) care sunt relevante pentru mediul de lucru. Informațiile sunt esențiale pentru a identifica pericole, a implementa măsuri preventive de igienă și sănătate la locul de muncă și a educa angajații pentru a reduce îmbolnăvirile.
Virozele respiratorii, astenia si bolile cardiace sunt doar cateva afectiuni care se pot agrava odata cu venirea primaverii. Citeste in articol care sunt cele mai intalnite probleme de sanatate in aceasta perioada. Citește articolul
Se face referire specific la contribuția pentru asigurarea în caz de accidente de muncă și boli profesionale, o informație relevantă pentru un departament care se ocupă de siguranța și protecția salariaților, chiar dacă e vorba de partea financiară.
Declaratiile utilizate de contribuabili pentru inregistrare fiscala au fost modificate de Finante printr-un ordin publicat recent. Noile modele ale formularelor trebuie utilizate din 12 martie, atunci cand ordinul care le aproba intra in vigoare. Citește articolul
Deși nu este tema principală, mențiunea despre contribuția pentru accidente de muncă îi interesează pe cei de la SSM, pentru că ei se asigură că angajații sunt în siguranță la serviciu.
Persoanele fizice autorizate au posibilitatea, incepand cu luna mai 2011, sa angajeze terte persoane cu contract individual de munca. Desi Senatul a decis la un moment-dat sa limiteze la 9 numarul de salariati pe care o PFA ii poate avea, aceasta modificare nu a fost votata si de Camera Deputatilor. Citește articolul
Un 'Normativ privind adaptarea clădirilor civile și spațiului urban la nevoile persoanelor cu handicap' impune cerințe specifice pentru siguranța și accesibilitatea locului de muncă, aspecte esențiale pentru sănătatea și securitatea angajaților și vizitatorilor.
In Monitorul Oficial nr. 121 si 122 din 5 martie 2013 au fost publicate: Citește articolul
Departamentul SSM este interesat de disponibilitatea 'asistentului medical generalist', un rol important pentru asigurarea sănătății ocupaționale la locul de muncă.
in perioada 7-13 martie 2013, in evidentele Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) sunt inregistrate 7.994 locuri de munca, potrivit datelor rezultate din declaratiile agentilor economici. Citește articolul
Este direct responsabil cu asigurarea siguranței angajaților și a tuturor utilizatorilor ascensoarelor, implementând măsurile necesare pentru a preveni accidentele.
Ordinul Inspectiei de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune si Instalatiilor de Ridicat nr. 7/2013 referitor la masuri privind siguranta ascensoarelor de persoane a fost publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 105, din 21 februarie 2013. Citește articolul
Informatiile despre contribuțiile pentru accidente de muncă și boli profesionale sunt direct relevante pentru acest departament, deoarece riscurile gestionate de ei influențează nivelul acestor contribuții.
Dupa un parcurs legislativ care a durat mai bine de o luna de zile, bugetul de stat pentru anul 2013 si bugetul de asigurari sociale pentru acest an au intrat in sfarsit in vigoare la inceputul saptamanii. Va prezentam astazi care sunt prevederile finale, asa cum au fost ele publicate in Monitorul Oficial, in ceea ce priveste cotele contributiilor sociale si celelalte drepturi de asigurari sociale pentru anul 2013. Citește articolul