Articolul subliniază importanța igienei personale (spălarea mâinilor) și a activității fizice pentru prevenirea bolilor și menținerea sănătății, aspecte esențiale pentru sănătatea și siguranța angajaților.
Daca simti uneori ca lucrurile nu sunt asa cum ti-ai dori si esti un pic nemultumita de viata voastra de familie, iata cinci lucruri pe care ar trebui sa le puneti in practica incepand de astazi. Rezultatele nu vor intarzia sa apara: veti fi un pic mai bine dispusi, un pic mai sanatosi si veti comunica un pic mai bine. Cu alte cuvinte, veti fi un pic mai fericiti! Citește articolul
Este direct interesat de cum să protejeze sănătatea angajaților, să prevină rănile sau bolile cauzate de muncă și să amenajeze corect spațiile de lucru și de fumat.
Fumatul la locul de munca este o problema sensibila atat pentru angajati, cat si pentru angajatori, cu atat mai mult cu cat legislatia este ambigua si lasa loc de interpretari. Pentru angajatii-fumatori este o chestiune de optiune si de libertate, pentru angajatii-nefumatori aceasta este o chestiune care le afecteaza sanatatea si un motiv de frustrare, fiindca fumatorii ar avea mai multe pauze doar pentru ca ceilalti au un viciu, iar compania vede, pe buna dreptate, in pauzele de fumat o scadere a productivitatii muncii. Citește articolul
Se ocupă direct de evaluarea riscurilor, elaborarea planurilor de prevenire și protecție, monitorizarea sănătății angajaților care lucrează în condiții dificile și asigurarea unui mediu de lucru sigur, fiind responsabilitatea principală a acestui departament.
30 ianuarie este ultima zi in care angajatorii mai pot solicita reinnoirea avizelor de incadrare a locurilor de munca in conditii deosebite, se arata intr-un act normativ publicat la inceputul lunii ianuarie in Monitorul Oficial. Vezi care sunt actele ce trebuie depuse la Inspectia Muncii pentru obtinerea avizelor. Citește articolul
Articolul menționează un ordin privind verificarea periodică a dispozitivelor medicale, o informație importantă pentru companiile care folosesc astfel de echipamente pentru siguranța și sănătatea angajaților sau în procesele lor operaționale.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 59 si 60, din 28 ianuarie 2013, au fost publicate: Citește articolul
Informațiile despre programele de îmbunătățire a condiției fizice și a sănătății angajaților sunt utile pentru prevenirea problemelor de sănătate legate de muncă și pentru menținerea unei forțe de muncă sănătoase și rezistente, contribuind la un mediu de lucru mai sigur.
Este dificil pentru majoritatea oamenilor sa inceapa un stil de viata sanatos si in special sa obtina rezultatele pe care si le doresc. Oamenii isi doresc un sistem simplu, iar nevoile lor sa fie prioritare. Citește articolul
Siguranța la volan face parte din siguranța generală la locul de muncă, mai ales pentru angajații care se deplasează în interes de serviciu. Informațiile despre amenzi și consecințele nerespectării regulilor rutiere subliniază importanța comportamentului preventiv și a respectării normelor de siguranță.
Amenzile de circulatie vor creste de la 1 februarie 2013, odata cu majorarea salariului minim brut pe economie de la 700 la 750 de lei. Astfel, cea mai mica amenda pe care o puteti plati in acest an este de 150 de lei, iar cea mai mare poate ajunge si la 1500 de lei. Citește articolul
Se ocupă de siguranța angajaților la locul de muncă și trebuie să se asigure că personalul care conduce scutere are toate calificările legale pentru a preveni accidente.
Incepand cu 19 ianuarie 2013, codul rutier se modifica sub cateva aspecte importante. Articolele Avocatnet.ro va tin la curent cu modificarile si va explica modul in care se aplica acestea. Citește articolul
Departamentul SSM trebuie să se asigure că normele de muncă nu duc la oboseală excesivă sau stres, protejând sănătatea fizică și mentală a angajaților, conform legislației în vigoare.
Dupa cum se stie, persoana selectata in vederea angajarii este informata, prin semnarea contractului de munca, cu privire la functia pe care o va indeplini, precum si in legatura cu fisa postului, specificandu-se atributiile. De asemenea, odata cu semnarea contractului, acea persoana va cunoaste durata muncii si programul de munca (repartizarea acesteia). Dar pentru ce cantitate de munca ne obligam sa muncim? Este o problema pentru multi salariati, mai ales pentru cei care presteaza o munca intelectuala. Citește articolul
Acest departament este direct responsabil pentru siguranța angajaților și a locului de muncă, inclusiv pentru modul corect de manipulare și depozitare a buteliilor de gaze.
De cate ori treci pe langa rastelurile cu butelii de gaze tip aragaz, amplasate pe marginea drumurilor, la umbra copacilor sau sub stresina unor magazii, te intrebi ca simplu sofer daca acest lucru nu pune cumva in pericol securitatea si sanatatea trecatorilor, a calatorilor si a mijloacelor de deplasare a acestora, a cladirilor si amplasamentelor din imediata apropiere a rastelurilor. Acelasi sentiment de nesiguranta te incearca ca sofer si atunci cand te intalnesti in trafic cu furgoanele care transporta butelii de gaze tip aragaz. Citește articolul
Regulile noi privind transportul materialelor periculoase (ADR) sunt esențiale pentru a proteja sănătatea și siguranța angajaților implicați în astfel de operațiuni.
In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 26 si 27 din 12 ianuarie 2013, au fost publicate: Citește articolul