Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
O companie, mai ales din industria alimentară, trebuie să înțeleagă tendințele de consum și problemele majore precum risipa de mâncare pentru a-și planifica afacerile pe termen lung și a-și adapta strategia.
Sărbătorile care au trecut ne arată câtă risipă alimentară facem. Aproape jumătate din mâncarea pentru Paşte a ajuns la gunoi şi odată cu ea şi banii cheltuiţi. Citește articolul
Acest departament va fi interesat să înțeleagă cum aceste modificări în achizițiile publice pot afecta planurile de viitor ale companiei, oportunitățile de piață și strategia generală de business, mai ales dacă firma interacționează mult cu instituțiile de stat.
Ministerul Finanțelor Publice propune, prin intermediul a două proiecte de acte normative publicate recent în dezbatere publică, înființarea Oficiului Național pentru Achiziții Centralizate (ONAC), o unitate de achiziții centralizate pentru autoritățile contractante, instituții centrale sau organisme din subordinea acestora. În anumite condiții, utilizatorii noului sistem vor putea fi chiar obligați să își achiziționeze bunurile și/sau serviciile necesare utilizând acest sistem centralizat. Noua instituție va asigura informarea publicului și a utilizatorilor prin intermediul unei pagini de internet proprii. Citește articolul
Informațiile despre pensiile private sunt importante pentru planificarea pe termen lung a bugetelor și a costurilor cu angajații, influențând deciziile strategice ale companiei privind resursele umane și costurile operaționale.
Nu e nevoie de o desființare propriu-zisă a Pilonului II de pensii private pentru a atinge aproximativ același lucru, în practică. Când cota din contribuția la pensii (CAS) care se duce la Pilonul II a scăzut, în loc să crească, iar prevederea care promitea o creștere anuală a dispărut, apare un prim semn de sugrumare a funcției acestui fond. Apoi, propunerea ca fiecare contribuabil să opteze între vistieria statului și fondurile private, iar, în lipsa opțiunii, banii să ajungă toți la stat, duce la o reală problemă dacă salariatul nu înțelege mecanismul. Citește articolul
Analizează evoluția și provocările economice din trecut, oferind o bază solidă pentru a construi planuri pe termen lung pentru companie.
De la Marea Unire, România a trecut prin nenumărate schimbări politice, sociale şi economice. Într-o sută de ani am trecut de la regalitate la republică, de la monarhie la comunism şi înapoi la democraţie. Citește articolul
Respectarea GDPR este crucială pentru planurile de dezvoltare ale companiei, mai ales dacă afacerea se bazează pe colectarea și prelucrarea datelor. Acest departament trebuie să integreze conformitatea GDPR în strategia pe termen lung.
Pentru a se conforma prevederilor din Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), firmele de contabilitate trebuie să urmeze anumiți pași, începând cu stabilirea datelor personale pe care le colectează și monitorizarea continuă a a prelucrării acestor date. De altfel, importanța departamentului financiar-contabil în tratarea GDPR este dată de faptul că acesta are acces la multe dintre datele personale ale angajaților, uneori chiar la toate. Citește articolul
Departamentul de Strategie & Planificare Corporativă ar fi interesat să înțeleagă ce tipuri de afaceri IT sunt încurajate și finanțate de stat, oferind o perspectivă asupra tendințelor pieței, a potențialilor noi jucători sau a oportunităților de parteneriat în sectorul IT.
Activitățile din sfera IT-ului sunt eligibile în cadrul programului Start-up Nation 2018, ajutorul financiar nerambursabil acordat fiind de până la 200.000 de lei. Contribuția proprie solicitată antreprenorilor este zero, iar acesta este principalul motiv pentru care sesiunea ce urmează a fi lansată în curând va fi accesată de un număr mare de antreprenori. În cursul articolului de mai jos sunt prezentate cinci idei de afaceri care pot fi puse în practică în acest an. Citește articolul
Acest departament ia decizii importante pentru viitorul companiei. Articolul le arată cum anumite praguri de creștere (legate de active, cifra de afaceri sau numărul de angajați) pot atrage obligația de audit, informație importantă pentru planificarea strategică și bugetare.
Pentru anumite entități, reglementările în vigoare impun auditarea situațiilor financiare anuale. În esență, este vorba despre entitățile mijlocii și marii, dar și despre firmele care îndeplinesc anumite criterii. În acest context, prezentăm astăzi ce trebuie să conțină raportul de audit, cine îl semnează și ce alte cerințe trebuie să îndeplinească documentul. Citește articolul
Factorii macroeconomici, precum evoluția dobânzilor și inflația, sunt esențiali pentru crearea strategiilor pe termen lung, bugetele și deciziile de investiții ale companiei.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Conducerea firmei trebuie să înțeleagă aceste obligații legale pentru a planifica resursele, a stabili bugete și a lua decizii strategice corecte pe termen lung, inclusiv în privința numirii unui DPO.
Regulamentul general privind protecția datelor (GDPR), aplicabil și profesiei de avocat, prevede în anumite situații necesitatea de a avea un responsabil cu protecția datelor (DPO), care să vegheze la respectarea obligațiilor specifice impuse de Regulament. Într-un document cu recomandări de bună practică, recent pus în dezbatere de Uniunea Națională a Barourilor din România (UNBR), se arată că fiecare formă de exercitare a profesiei de avocat va trebui să analizeze necesitatea de a avea un DPO și să documenteze acest lucru. Citește articolul
Acest departament se bazează pe informații financiare precise și verificate prin audit pentru a elabora strategii de afaceri solide și pentru a lua decizii informate privind viitorul companiei.
Potrivit normelor în vigoare, situațiile financiare anuale ale anumitor entități sunt supuse auditului, în timp ce alte firme au numai obligația de a-și verifica informațiile din documentele respective cu ajutorul cenzorilor. În aceste condiții, vă spunem astăzi care sunt criteriile în funcție de care apare obligația auditării. Citește articolul