Acest departament are nevoie de informații despre factorii care pot influența activitatea companiei pe termen mediu și lung. Un sezon gripal sever poate afecta planificarea strategică, resursele umane și chiar obiectivele generale ale afacerii, necesitând ajustări strategice.
Gripa a fost, practic, ”inexistentă” în timpul pandemiei Covid-19, dar acest lucru s-ar putea schimba în curând. Potrivit unor studii, gripa ar putea reveni în toamna și iarna aceasta. Citește articolul
Deciziile strategice și planurile de afaceri pe termen lung pot fi influențate de contextul pandemic și de măsurile guvernamentale, inclusiv cele referitoare la certificfatele COVID și forța de muncă.
Certificatele digitale COVID-19 vor putea fi utilizate, începând de mâine, și pe teritoriul țării noastre, nu doar în cazul călătoriilor în alte state membre ale Uniunii Europene (UE), pentru atestarea vaccinării, testării sau trecerii prin boală a celor ce le dețin, apare într-o ordonanță oficializată marți. În plus, valabilitatea certificatului pentru test antigen rapid va crește la 48 de ore, de la 24 de ore, cât este în prezent. Citește articolul
Pentru companiile care organizează spectacole, o taxă mai mică poate însemna costuri reduse și o rentabilitate mai bună a evenimentelor, influențând deciziile importante și planurile de viitor ale firmei.
Calcularea impozitului pe spectacole, care se plătește la autoritățile locale, se face de-acum fără a include TVA-ul încasat de organizatori pe bilete și abonamente, reiese dintr-o ordonanță care va modifica mâine Codul fiscal. Impozitul pe spectacole este datorat, în mare, de persoanele care organizează concerte muzicale și competiții sportive, dar și de cinematografe sau de circuri. Citește articolul
Acest departament trebuie să integreze noile cerințe de mediu în planurile pe termen lung ale companiei, în special în ceea ce privește designul produselor, ambalajul și modul în care afacerea își gestionează impactul asupra mediului.
Introducerea pe piață a sticlelor pentru băuturi cu o capacitate de până la trei litri din plastic de unică folosință va aduce, de la anul, inclusiv obligația de a bifa unele ținte ridicate de colectare, în vederea reciclării, în următorii ani, potrivit unei recente ordonanțe a Guvernului. Citește articolul
Orice firmă care operează în domeniul medical sau colaborează cu profesioniști din sănătate trebuie să își adapteze strategiile la noile reglementări. Cunoașterea acestui cod este esențială pentru planificarea pe termen lung a afacerii, dezvoltarea de noi servicii sau parteneriate, asigurându-se că toate deciziile strategice sunt conforme.
În contextul în care online-ul a devenit parte integrantă a vieții de zi cu zi, nu doar în plan personal, ci și profesional, era firesc să apară preocupări legate de conduita în acest mediu. Un exemplu este cel oferit recent de breasla medicilor stomatologi. Printr-o decizie adoptată miercuri de către Colegiul Medicilor Stomatologi din România (CMSR) s-au adus clarificări referitoare la activitatea medicilor pe rețelele sociale, care trebuie să fie ”responsabilă și civilizată”, în caz contrar riscând declanșarea procedurii de cercetare disciplinară. Măsurile se vor aplica de la începutul anului viitor. Citește articolul
Noile reglementări impun schimbări majore în procesele de producție, în designul produselor și în gestionarea deșeurilor. Aceste aspecte necesită o regândire strategică a direcției companiei pe termen lung.
În completarea prevederilor din ordonanța recentă privind regimul deșeurilor, și Ordonanța antiplastic, cea care prevede, printre altele, interzicerea pe piață și reducerea consumului produselor din plastic, prevede anumite aspecte ce țin de răspunderea extinsă a producătorilor. În funcție de produsele introduse pe piață, producătorii trebuie să implementeze, printr-o organizație în care sunt membri ori ai cărei clienți sunt, răspunderea extinsă a producătorului. Printre altele, asta înseamnă acoperirea unor costuri. Citește articolul
Deciziile strategice și planificarea pe termen lung a companiei sunt influențate de cadrul fiscal și de modul în care acesta afectează profitabilitatea și gestionarea riscurilor financiare, cum ar fi sumele de bani pe care firma nu reușește să le încaseze.
Începând cu ianuarie 2022, condițiile în care se pot deduce pierderile din creanțele neîncasate de la clienți se vor îmbunătăți, însă nu așa cum promiseseră autoritățile, reiese dintr-o ordonanță publicată aseară în Monitorul Oficial. Astfel, la impozitul pe profit, ajustările pentru deprecierea creanțelor o să fie deductibile în proporție de 50% (deși se promisese deducerea integrală), nu doar în proporție de 30%, ca acum. Citește articolul
Ajută la planificarea strategiei de produse pe termen lung, ținând cont de noile tendințe de eficiență energetică și preferințele clienților.
Începând de azi, vom regăsi în magazine o versiune complet nouă a etichetei energetice a Uniunii Europene (UE) pentru becuri și alte produse de iluminat, după ce, în martie, eticheta energetică se schimbase pentru produsele electronice. Astfel, de la cunoscuta clasificare A+ sau A++, conform scării aplicabile până acum, s-a revenit la o scară mai simplă: A-G, fiind eliminate, astfel, „+”. Asta înseamnă, transmit oficialii UE, că, cel puțin momentan, eticheta „A” va fi mai greu de pus pe unele produse. Citește articolul
Acest departament ia decizii despre cum sunt folosiți banii companiei, inclusiv dacă se dau dividende sau se reinvestesc. Modificările fiscale pot influența aceste decizii importante pentru viitorul companiei.
Anul în care se aprobă situațiile financiare nu mai are relevanță atunci când trebuie plătit impozitul pe dividende de 5%. Concret, pentru dividendele distribuite, dar neplătite în anul distribuirii, impozitul se va plăti până la data de 25 ianuarie a anului următor distribuirii, conform unei ordonanțe oficializate aseară. Clarificarea vine în ajutorul celor care distribuie dividendele în alt an decât cel în care aprobă situațiile financiare, pentru că aleg să reporteze profitul. Citește articolul
Noile reguli pot accelera intrarea banilor din rambursări în companie, ceea ce este important pentru planificarea fluxului de numerar și pentru strategia financiară generală a firmei.
Deși este un subiect despre care autoritățile vorbeau încă de la finalul anului 2019, rambursarea TVA-ului cu control ulterior, ca regulă generală, a fost transformată aseară într-o măsură permanentă, prin modificarea Codului de procedură fiscală prin ordonanță a Guvernului. Măsura se va aplica efectiv din 1 februarie 2022, pentru că până la 31 ianuarie 2022 se aplică oricum mecanismul temporar dat prin OUG 48/2020. Citește articolul