avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 923 soluții astăzi

Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!

Acasă Departament: Strategie & Planificare Corporativă

Departament: Strategie & Planificare Corporativă

ACCES GRATUIT

Cum au crescut alocările pentru salariile bugetarilor din 2016 încoace. Observații

Informațiile despre evoluția salariilor din sectorul public sunt esențiale pentru a înțelege direcția economiei și pentru a-și planifica afacerile pe termen lung.

CursDeGuvernare.ro în Știri & Revista presei
4 Mai 2020 | 886 | Timp de citire: 1 min.

Ponderea sumelor destinate plății salariilor pentru bugetari în România a crescut, pe parcursul ultimilor patru ani, de la 23,2% din veniturile statului în primul trimestru din 2016, până la 35,3% în ultimul trimestru al anului 2019. Ceea ce, în termeni de alocări bugetare echivalează cu o majorare de circa 52%. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Acțiunile și prețurile petrolului au crescut la nivel mondial. Care este motivul

Pentru că aceste date ajută la înțelegerea direcției economiei și la ajustarea planurilor pe termen lung ale companiei.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
4 Mai 2020 | 630 | Timp de citire: 1 min.

Acţiunile şi preţurile petrolului au crescut miercuri la nivel mondial, în urma unor ştiri încurajatoare referitoare la un tratament experimental pentru COVID-19 şi unele rapoarte financiare pozitive publicate de companii. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Cum s-ar putea redeschide birourile. Explicaţiile profesorului Alexandru Rafila

Informațiile despre modul de organizare a muncii și a transportului sunt esențiale pentru planificarea strategică a revenirii la normalitate și adaptarea modelului de lucru al companiei pe termen mediu și lung.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
4 Mai 2020 | 1576 | Timp de citire: 2 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Lumea Inteligo. Recomandările săptămânii

Cum să crești copii de succes | Menținerea productivității când lucrezi de acasă | Adevărul (cinstit) despre necinste | Telemunca

Articolul oferă perspective asupra provocărilor muncii de la distanță și a impactului eticii în afaceri, informații utile pentru a elabora strategii de adaptare a forței de muncă și pentru a construi o cultură organizațională bazată pe integritate.

Inteligo.ro în Weekend
2 Mai 2020 | 1323 | Timp de citire: 2 min.

Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Lumea Inteligo

Minciunile, la fel ca virușii, sunt contagioase

Valorile de bază ale unei companii, inclusiv onestitatea și integritatea, influențează strategia pe termen lung. Articolul, prin analiza impactului societal al minciunilor, stimulează reflecția asupra riscurilor strategice și culturale ale unei organizații care nu prioritizează adevărul și transparența.

Inteligo.ro în Editorial
2 Mai 2020 | 2 | 1893 | Timp de citire: 2 min.

Am avut, în ultima vreme, discuții cu oameni care mi-au spus că afacerile lor "duduie". Că le merge extraordinar. Sclipici și paiete. Și nu vorbesc despre șarlatani, ci despre oameni cu afaceri legitime, pe care însă le prezintă, energic și arogant uneori, într-o lumină mai bună. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Cum se realizează eficient evaluarea angajaților

Performanța angajaților este direct legată de succesul companiei, iar acest departament are nevoie de informații despre cum sunt evaluate performanțele pentru a-și ajusta planurile și a se asigura că obiectivele pe termen lung sunt atinse.

Up Romania în Weekend
2 Mai 2020 | 1394 | Timp de citire: 1 min.

Liderii, managerii și reprezentanții departamentelor de resurse umane își doresc un instrument perfect care să le redea obiectiv și măsurabil gradul de performanță al fiecăruia dintre angajați. Într-o astfel de lume ideală, rezultatele ar fi incontestabile, iar deciziile luate ar fi bazate doar pe date exacte și relevante. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Criza COVID-19: oportunitatea perfectă pentru companii de a-și demonstra angajamentul pentru sănătatea mintală și starea de bine a angajaților

Articolul prezintă tendințe viitoare pe piața muncii și un avantaj competitiv pentru companiile care investesc în bunăstarea angajaților. Acest departament este responsabil cu identificarea acestor tendințe și integrarea lor în planurile de dezvoltare pe termen lung ale companiei.

Portal HR în Weekend
2 Mai 2020 | 2028 | Timp de citire: 2 min.

Pandemia globală COVID-19 a afectat nu numai sănătatea fizică și securitatea financiară a multor persoane, ci și sănătatea lor mintală. În ceea ce privește angajații, depresia și anxietatea în rândul acestora au fost identificate ca trăsături definitorii ale vremurilor noastre, chiar înainte de izbucnirea crizei actuale. Astfel, Organizația Mondiala a Sănătății estima că aproape 300 de milioane de oameni suferă de depresie și anxietate la nivel global și că doar în Statele Unite ale Americii se pierd în fiecare an circa 1 trilion de USD ca urmare a scăderii productivității la locul de muncă cauzată de acești factori. Citește articolul

ACCES GRATUIT
România online

Cum faci o plângere la ITM, dacă vrei să-ți reclami angajatorul pentru nerespectarea legii

Articolul oferă informații despre modul în care legislația muncii (ex: șomajul tehnic, munca la distanță, gestionarea zilelor libere pentru părinți) poate impacta operațiunile și strategiile de resurse umane ale companiei, mai ales în perioade de criză. Aceste date sunt esențiale pentru planificarea strategică și adaptarea la schimbări.

avocatnet.ro în Salarizare, taxare & relația cu statul
1 Mai 2020 | 50 | 71352 | Timp de citire: 5 min.

Salariații care întâmpină diverse probleme la locul de muncă pot sesiza acest lucru la Inspectoratele Teritoriale de Muncă (ITM) sau direct pe site-ul Inspecției Muncii (IM). Plângerile se pot depune în format fizic, la sediile ITM, sau în format electronic, prin e-mail, fax sau completând un formular electronic disponibil pe site-ul IM. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Agenda lunii mai pentru afaceri: Terminarea stării de urgență, șomajul tehnic și declarația unică, printre chestiunile majore de gestionat

Articolul oferă detalii despre sfârșitul stării de urgență și relaxarea treptată a restricțiilor, informații cheie pentru a planifica viitorul afacerii și a decide cum se va adapta compania la noile condiții.

Alexandru Boiciuc în Aspecte juridice
Redactor-șef, avocatnet.ro
1 Mai 2020 | 2089 | Timp de citire: 3 min.

Mai 2020 este a treia lună acoperită de starea de urgență decretată de șeful statului și, deși se pregătesc unele măsuri de relaxare, lucrurile nu vor reveni atât de repede la normal. Pe de altă parte, există obligații fiscale majore care trebuie gestionate în mai, dintre care amintim depunerea declarației unice pentru persoanele fizice și interacțiunea cu statul pentru obținerea banilor de șomaj tehnic pentru luna anterioară. Citește articolul

ACCES PREMIUM
Ghid CECCAR:

Bilanțurile firmelor pot fi afectate de criza Covid-19. Cum se modifică raportările financiare din cauza pandemiei

Informațiile din articol despre ce se poate întâmpla cu banii și afacerea companiei pe viitor, inclusiv dacă poate continua să funcționeze normal, sunt cruciale pentru a face planuri inteligente și a lua decizii importante pe termen lung.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
30 Aprilie 2020 | 1 | 7048 | Timp de citire: 4 min.

Criza generată de epidemia coronavirusului la nivel mondial și inclusiv la nivelul țării noastre are efecte directe asupra raportărilor contabile pe care trebuie să le întocmează și transmită firmele autorităților. Din acest motiv, reprezentanții Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) au pus la dispoziție un ghid cu efectele epidemiei asupra diferitelor tipuri de bilanțuri. Citește articolul