Rămâi informat cu avocatnet.ro, acum și pe Google News. Click aici și apasă pe urmărește-ne (follow sau steluță)!
Informațiile despre evoluția salariilor din sectorul public sunt esențiale pentru a înțelege direcția economiei și pentru a-și planifica afacerile pe termen lung.
Ponderea sumelor destinate plății salariilor pentru bugetari în România a crescut, pe parcursul ultimilor patru ani, de la 23,2% din veniturile statului în primul trimestru din 2016, până la 35,3% în ultimul trimestru al anului 2019. Ceea ce, în termeni de alocări bugetare echivalează cu o majorare de circa 52%. Citește articolul
Pentru că aceste date ajută la înțelegerea direcției economiei și la ajustarea planurilor pe termen lung ale companiei.
Acţiunile şi preţurile petrolului au crescut miercuri la nivel mondial, în urma unor ştiri încurajatoare referitoare la un tratament experimental pentru COVID-19 şi unele rapoarte financiare pozitive publicate de companii. Citește articolul
Informațiile despre modul de organizare a muncii și a transportului sunt esențiale pentru planificarea strategică a revenirii la normalitate și adaptarea modelului de lucru al companiei pe termen mediu și lung.
avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul
Articolul oferă perspective asupra provocărilor muncii de la distanță și a impactului eticii în afaceri, informații utile pentru a elabora strategii de adaptare a forței de muncă și pentru a construi o cultură organizațională bazată pe integritate.
Noi, la Inteligo, vrem să ajutăm oamenii să rămână mereu informați și actualizați la cerințele și noutățile lumii moderne. Tocmai de aceea, în fiecare săptămână, îți pregătim o listă de cursuri, ghiduri, cărți și podcasturi care să te ajute să descoperi care sunt lucrurile de care ești pasionat și la care poți deveni cu adevărat bun și, în plus, îți propunem și un subiect interesant pe care să îl putem dezbate împreună. Citește articolul
Valorile de bază ale unei companii, inclusiv onestitatea și integritatea, influențează strategia pe termen lung. Articolul, prin analiza impactului societal al minciunilor, stimulează reflecția asupra riscurilor strategice și culturale ale unei organizații care nu prioritizează adevărul și transparența.
Am avut, în ultima vreme, discuții cu oameni care mi-au spus că afacerile lor "duduie". Că le merge extraordinar. Sclipici și paiete. Și nu vorbesc despre șarlatani, ci despre oameni cu afaceri legitime, pe care însă le prezintă, energic și arogant uneori, într-o lumină mai bună. Citește articolul
Performanța angajaților este direct legată de succesul companiei, iar acest departament are nevoie de informații despre cum sunt evaluate performanțele pentru a-și ajusta planurile și a se asigura că obiectivele pe termen lung sunt atinse.
Liderii, managerii și reprezentanții departamentelor de resurse umane își doresc un instrument perfect care să le redea obiectiv și măsurabil gradul de performanță al fiecăruia dintre angajați. Într-o astfel de lume ideală, rezultatele ar fi incontestabile, iar deciziile luate ar fi bazate doar pe date exacte și relevante. Citește articolul
Articolul prezintă tendințe viitoare pe piața muncii și un avantaj competitiv pentru companiile care investesc în bunăstarea angajaților. Acest departament este responsabil cu identificarea acestor tendințe și integrarea lor în planurile de dezvoltare pe termen lung ale companiei.
Pandemia globală COVID-19 a afectat nu numai sănătatea fizică și securitatea financiară a multor persoane, ci și sănătatea lor mintală. În ceea ce privește angajații, depresia și anxietatea în rândul acestora au fost identificate ca trăsături definitorii ale vremurilor noastre, chiar înainte de izbucnirea crizei actuale. Astfel, Organizația Mondiala a Sănătății estima că aproape 300 de milioane de oameni suferă de depresie și anxietate la nivel global și că doar în Statele Unite ale Americii se pierd în fiecare an circa 1 trilion de USD ca urmare a scăderii productivității la locul de muncă cauzată de acești factori. Citește articolul
Articolul oferă informații despre modul în care legislația muncii (ex: șomajul tehnic, munca la distanță, gestionarea zilelor libere pentru părinți) poate impacta operațiunile și strategiile de resurse umane ale companiei, mai ales în perioade de criză. Aceste date sunt esențiale pentru planificarea strategică și adaptarea la schimbări.
Salariații care întâmpină diverse probleme la locul de muncă pot sesiza acest lucru la Inspectoratele Teritoriale de Muncă (ITM) sau direct pe site-ul Inspecției Muncii (IM). Plângerile se pot depune în format fizic, la sediile ITM, sau în format electronic, prin e-mail, fax sau completând un formular electronic disponibil pe site-ul IM. Citește articolul
Articolul oferă detalii despre sfârșitul stării de urgență și relaxarea treptată a restricțiilor, informații cheie pentru a planifica viitorul afacerii și a decide cum se va adapta compania la noile condiții.
Mai 2020 este a treia lună acoperită de starea de urgență decretată de șeful statului și, deși se pregătesc unele măsuri de relaxare, lucrurile nu vor reveni atât de repede la normal. Pe de altă parte, există obligații fiscale majore care trebuie gestionate în mai, dintre care amintim depunerea declarației unice pentru persoanele fizice și interacțiunea cu statul pentru obținerea banilor de șomaj tehnic pentru luna anterioară. Citește articolul
Informațiile din articol despre ce se poate întâmpla cu banii și afacerea companiei pe viitor, inclusiv dacă poate continua să funcționeze normal, sunt cruciale pentru a face planuri inteligente și a lua decizii importante pe termen lung.
Criza generată de epidemia coronavirusului la nivel mondial și inclusiv la nivelul țării noastre are efecte directe asupra raportărilor contabile pe care trebuie să le întocmează și transmită firmele autorităților. Din acest motiv, reprezentanții Corpului Experților Contabili și Contabililor Autorizați din România (CECCAR) au pus la dispoziție un ghid cu efectele epidemiei asupra diferitelor tipuri de bilanțuri. Citește articolul