avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1283 soluții astăzi
LIVE, ACUM (506 PARTICIPANȚI) Inspecția fiscală în era digitală: Cum vă pregătiți pentru un control ANAF bazat pe datele din e-Factura și SAF-T?
Accesează live evenimentul
Acasă Departament: Strategie & Planificare Corporativă

Departament: Strategie & Planificare Corporativă

ACCES GRATUIT

Serverele ANAF continuă să funcționeze cu dificultate: probleme cu certificatele digitale, SPV-ul și nu numai

Blocajele sistemice pot influența planurile de afaceri și necesită dezvoltarea unor strategii alternative sau planuri de contingență pentru a asigura continuitatea operațiunilor și atingerea obiectivelor pe termen mediu și lung.

Simona Voiculescu în Editorial
Director Editorial, avocatnet.ro
22 Martie 2019 | 1 | 3330 | Timp de citire: 3 min.

De la începutul lunii, site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) le face probleme contribuabililor și contabililor. Deși s-a amânat depunerea declarației unice, motivul principal pentru care Spațiul Privat Virtual (SPV) nu mai funcționa decât la miezul nopții la începutul acestei luni, serverele ANAF nu se simt prea bine nici în prezent. În fapt, de câteva zile, contabilii se plâng că nu pot depune deloc declarații, că certificatele digitale nu le sunt recunoscute ș.a.m.d. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Dosarul prețurilor de transfer trebuie să fie gata până luni. Principalele informații de știut de către firme

Acest departament definește direcția pe termen lung a companiei. Atunci când se planifică modul în care operează compania, mai ales dacă are tranzacții între filialele din diferite țări, este important să se înțeleagă riscurile fiscale precum cele legate de prețurile de transfer, pentru a evita amenzi sau probleme financiare care pot afecta planurile strategice.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Martie 2019 | 4354 | Timp de citire: 2 min.

Întocmirea dosarului prețurilor de transfer este o obligație anuală ce revine companiilor mari din România, conform legislației în vigoare. Dosarul trebuie să fie gata până pe 25 martie 2019 și are o importanță majoră în condițiile în care Fiscul își intensifică verificările în domeniul prețurilor de transfer. În acest context, articolul de față sintetizează cele mai importante informații despre dosar. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Reminder Plătitorii de impozit pe profit trebuie să depună declarația anuală privind sponsorizările până luni

Informațiile sunt utile pentru a ajusta planurile pe termen lung ale companiei în privința alocării fondurilor pentru sponsorizări și a modului în care acestea contribuie la obiectivele strategice, ținând cont de noile cerințe.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Martie 2019 | 4614 | Timp de citire: 2 min.

Companiile plătitoare de impozit pe profit trebuie să depună, începând din acest an, o declarație referitoare la sponsorizările pe care le-au făcut în anul precedent, conform legislației în vigoare. Mai precis, sponsorizările din 2018 trebuie declarate până la același termen stabilit pentru raportarea impozitului pe profit, adică până luni. Aceasta este una dintre măsurile recente luate de Guvern pentru a indica faptul că vrea să țină sub observație banii care circulă între firme și ONG-uri. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Analistul Cristian Diaconescu: Cum va fi afectată România de ieșirea Marii Britanii din UE

Deoarece Brexitul, mai ales fără acord, impune o regândire a strategiei pe termen lung a companiei, a piețelor țintă și a modului de operare pentru a gestiona incertitudinile.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
22 Martie 2019 | 595 | Timp de citire: 1 min.

Cu opt zile rămase până la Brexit, Theresa May a aruncat miercuri seară mingea în terenul Parlamentului. Şefa Guvernului şi-a exprimat solidaritatea cu „britanicii obosiţi de lupte şi jocuri politice”. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Impozitul pe profit pentru 2018: Principalele informații de care să ții cont înainte de trimiterea formularului 101

Acest departament analizează cum pot fi folosite oportunitățile fiscale, cum ar fi scutirea de impozit pentru profitul reinvestit, pentru a planifica investițiile viitoare și a îmbunătăți performanța financiară a companiei pe termen lung. Ei iau decizii strategice bazate pe aceste informații.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
22 Martie 2019 | 9055 | Timp de citire: 2 min.

Companiile cu afaceri de la un milion de euro în sus trebuie să raporteze impozitul pe profit pentru anul 2018 până luni, prin intermediul formularului 101, conform legislației fiscale în vigoare. De asemenea, tot luni este și termenul pentru plata acestui impozit. În acest context, sintetizăm azi principalele informații de reținut înainte de a transmite declarația 101. Citește articolul

ACCES GRATUIT
Știrile dimineții

Prețul benzinei în România a crescut în martie mai mult decât media europeană

Această știre despre investiții străine și dezvoltarea de proiecte majore de infrastructură poate influența deciziile strategice ale companiei, planurile de investiții și analiza concurenței pe piață.

avocatnet.ro în Știri & Revista presei
22 Martie 2019 | 606 | Timp de citire: 1 min.

avocatnet.ro și Digi24.ro vă prezintă cele mai importante știri ale dimineții. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Utilizarea canabisului în scopuri medicale ar putea fi legalizată și în România

O astfel de schimbare legislativă poate crea noi oportunități de afaceri sau poate impune modificări în modul în care compania își planifică viitorul și obiectivele pe termen lung.

Dragoș Niculescu în Știri & Revista presei
Redactor coordonator, avocatnet.ro
21 Martie 2019 | 3463 | Timp de citire: 1 min.

Așa cum se întâmplă în mai multe țări din Europa, persoanele din țara noastră care suferă de anumite afecțiuni ar putea folosi, în mod legal, canabisul medicinal. În acest sens, Ministerul Sănătății (MS) a înființat recent o comisie care are ca scop analiza posibilității introducerii în România a canabisului medicinal. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Bucharest Start-up City: Programul local de finanțare pentru lansarea de afaceri noi, în dezbatere publică

Acest departament este interesat de o oportunitate strategică majoră de finanțare pentru dezvoltarea afacerii și trebuie să integreze condițiile programului în planul general de creștere al companiei.

Marian Dumitrache în Finanțări
Consultant și Trainer Fonduri Europene,
21 Martie 2019 | 1 | 7670 | Timp de citire: 4 min.

Antreprenorii din București vor avea în curând posibilitatea de a accesa fonduri nerambursabile pentru lansarea unor afaceri noi, accesând programul anunțat de Primăria Municipiului București (PMB), respectiv Bucharest Start-up City. Ajutorul financiar maxim ce poate fi primit de o afacere este de până la 50.000 de euro, iar antreprenorii trebuie să contribuie cu cel puțin 10% din valoarea proiectului. Citește articolul

ACCES PREMIUM

Firmele care reinvestesc, în anumite condiții, profitul sunt scutite de plata impozitului

Acest departament ia decizii despre cum să se dezvolte firma pe termen lung, iar o reducere de impozit la investiții poate influența planurile de extindere și modernizare, alocarea bugetelor și strategia generală.

Alexandru Boiciuc în Contabil și fiscal
Redactor-șef, avocatnet.ro
21 Martie 2019 | 2542 | Timp de citire: 2 min.

Companiile care aleg să reinvestească profitul în echipamente tehnologice, calculatoare electronice sau în programe informatice, printre altele, sunt scutite de plata impozitului în anul 2019, conform legislației în vigoare. În esență, profitul trebuie reinvestit în vederea desfășurării afacerilor, pentru a scăpa de plata impozitului la stat. Citește articolul

ACCES GRATUIT

Criză în firmele din România. De ce nu mai au patronii nici profit, nici salariați

Departamentul de Strategie și Planificare Corporativă este interesat de modul în care investițiile semnificative în resurse umane contribuie la obiectivele pe termen lung ale companiei și la capacitatea acesteia de a rămâne competitivă.

StirileProTV.ro în Știri & Revista presei
21 Martie 2019 | 589 | Timp de citire: 1 min.

Afacerile bat pasul pe loc în România. Aproape șapte din zece angajatori se plâng de profituri scăzute, dar și de faptul că nu pot onora contractele, pentru că nu mai au salariați. Citește articolul