avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 413 soluții astăzi
Forum Activitate lillyian20

Activitate lillyian20

Buna seara, daca poate cinvea sa ma "lumineze" cu urmatoarea problema:
1. La data de 08.01.2021 a fost depusa cererea de racordare la sistemul de distribuite a gazelor naturale catre Delgaz pentru imobilul nostru.
2. La data de 09.02.2021, se emite Avizul Tehnic de Principiu pt racordarea la sistemul de distribuite a gazelor naturale, unde la pct. 2 este prezentata solutia: a) extinderea conductei de distributie a gazelor naturale cu conducta tip PE100SDR11, Dn90mm, L=90m + b) racord de gaze naturale, conform Avizului tehnic de racordare emis. La pct. 6 avem urmatoarea precizare:"Lucrarile de investitii necesare realizarii obiectivelor prevazute la punctul 2 din prezentul ATP, ar putea fi demarata in anul 2022, conditionat de indeplinirea conditiilor din Procedura privind modalitatea de esalonare a lucrarilor de investitii, necesare realizarii atat a obiectivelor/conductelor parti componente ale SD la care urmeaza sa fie realizata racordarea, cat si a racordului, OSD urmand a reveni cu o informare asupra acestui aspect."
3. In lipsa unui raspuns din partea Delgaz pentru anul acesta la data de 29.02.2022 solicitam sa ni se comunice data/perioada in care lucrarile ar putea fi demarate pentru ca imobilul sa fie racordat la reteaua de gaz.
4. In data de 26.04.2022, Delgaz transmite urmatoarele documentele intocmite conform Regulamentului de racordare la sistemul de distributie, aprobat prin OPANRE nr.7/2022:
1. ATR si schita cu solutia tehniva de racordare la sistemul de distributie. Finantarea lucrarii necesare extinderii de distributie a gazelor naturale si instalatiei de racordare va fi realizata de solicitatnt.
2. Oferta de contract pentru realizarea extinderii de conducta=36.138,66 lei-cu TVA inclus (valoarea partii eficiente a investititiei, ce ii revine Operatorului=153,56 lei cu TVA si 35.985,11 lei cu TVA inclus ce ii revine Solicitantului).
3. Oferta de contract de racordare=5.214,23 lei, TVA inclus.
4. Solicitare de selectare a operatorului economic pentru proiectarea/executia lucrarilor.
Intrebarea: Avand in vedere ca cererea a fost depusa in 2021 de ce nu se aplica ORDINUL nr. 18/10.03.2021 pentru aprobarea Regulamentului privind racordarea la sistemul de distribuție a gazelor naturale - Art. 6 – (1) Solicitanții, viitori clienți finali noncasnici, depun la OSD cererea de racordare prevăzută la art. 4 lit. a).
(2) În situația în care, în urma stabilirii soluției tehnice, lungimea instalației de extindere și branșare este de până la 2.500 metri, OSD finanțează lucrările și efectuează activitățile necesare racordării,
prin OE desemnat.?
Chiar daca Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 143/2021 a intrat în vigoare la data de 31.12.2021, noile prevederi se aplică pentru soluționarea de către operatorii sistemelor de distribuție a gazelor naturale a cererilor de racordare la sistemul de distribuţie a gazelor naturale înregistrate începând cu data de 31.12.2021.

Cererile de racordare la sistemul de distribuție a gazelor naturale depuse până în data de 30.12.2021 sunt soluționate de operatorii sistemelor de distribuție a gazelor naturale conform prevederilor Regulamentului privind racordarea la sistemul de distribuție a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 18/2021.- extras din COMUNICAT DE PRESĂ
Noi prevederi care vin în sprijinul clienţilor finali casnici şi noncasnici facilitând accesul la sistemul de distribuţie a gazelor naturale
Buna seara, daca poate cinvea sa ma "lumineze" cu urmatoarea problema:
1. La data de 08.01.2021 a fost depusa cererea de racordare la sistemul de distribuite a gazelor naturale catre Delgaz pentru imobilul nostru.
2. La data de 09.02.2021, se emite Avizul Tehnic de Principiu pt racordarea la sistemul de distribuite a gazelor naturale, unde la pct. 2 este prezentata solutia: a) extinderea conductei de distributie a gazelor naturale cu conducta tip PE100SDR11, Dn90mm, L=90m + b) racord de gaze naturale, conform Avizului tehnic de racordare emis. La pct. 6 avem urmatoarea precizare:"Lucrarile de investitii necesare realizarii obiectivelor prevazute la punctul 2 din prezentul ATP, ar putea fi demarata in anul 2022, conditionat de indeplinirea conditiilor din Procedura privind modalitatea de esalonare a lucrarilor de investitii, necesare realizarii atat a obiectivelor/conductelor parti componente ale SD la care urmeaza sa fie realizata racordarea, cat si a racordului, OSD urmand a reveni cu o informare asupra acestui aspect."
3. In lipsa unui raspuns din partea Delgaz pentru anul acesta la data de 29.02.2022 solicitam sa ni se comunice data/perioada in care lucrarile ar putea fi demarate pentru ca imobilul sa fie racordat la reteaua de gaz.
4. In data de 26.04.2022, Delgaz transmite urmatoarele documentele intocmite conform Regulamentului de racordare la sistemul de distributie, aprobat prin OPANRE nr.7/2022:
1. ATR si schita cu solutia tehniva de racordare la sistemul de distributie. Finantarea lucrarii necesare extinderii de distributie a gazelor naturale si instalatiei de racordare va fi realizata de solicitatnt.
2. Oferta de contract pentru realizarea extinderii de conducta=36.138,66 lei-cu TVA inclus (valoarea partii eficiente a investititiei, ce ii revine Operatorului=153,56 lei cu TVA si 35.985,11 lei cu TVA inclus ce ii revine Solicitantului).
3. Oferta de contract de racordare=5.214,23 lei, TVA inclus.
4. Solicitare de selectare a operatorului economic pentru proiectarea/executia lucrarilor.
Intrebarea: Avand in vedere ca cererea a fost depusa in 2021 de ce nu se aplica ORDINUL nr. 18/10.03.2021 pentru aprobarea Regulamentului privind racordarea la sistemul de distribuție a gazelor naturale - Art. 6 – (1) Solicitanții, viitori clienți finali noncasnici, depun la OSD cererea de racordare prevăzută la art. 4 lit. a).
(2) În situația în care, în urma stabilirii soluției tehnice, lungimea instalației de extindere și branșare este de până la 2.500 metri, OSD finanțează lucrările și efectuează activitățile necesare racordării,
prin OE desemnat.?
Chiar daca Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 143/2021 a intrat în vigoare la data de 31.12.2021, noile prevederi se aplică pentru soluționarea de către operatorii sistemelor de distribuție a gazelor naturale a cererilor de racordare la sistemul de distribuţie a gazelor naturale înregistrate începând cu data de 31.12.2021.

Cererile de racordare la sistemul de distribuție a gazelor naturale depuse până în data de 30.12.2021 sunt soluționate de operatorii sistemelor de distribuție a gazelor naturale conform prevederilor Regulamentului privind racordarea la sistemul de distribuție a gazelor naturale, aprobat prin Ordinul președintelui Autorității Naționale de Reglementare în Domeniul Energiei nr. 18/2021.- extras din COMUNICAT DE PRESĂ
Noi prevederi care vin în sprijinul clienţilor finali casnici şi noncasnici facilitând accesul la sistemul de distribuţie a gazelor naturale


Buna seara, daca ma poate ajuta cineva cu un raspuns in urmatoarea problema: sunt pe cale sa achizitionez un imobil la stadiul semifinisat prin credit imobiliar, actualul proprietar detine ATP privind racordarea imobilului la reteaua de gaz (raspunsul furnizorului de gaz fiind ca in cursul anului 2022 ar fi posibila extinderea de retea), un contract de furnizare a energiei electrica si contract de utilitati apa-canal. In relatia cu banca apare problema lipsei racordului de gaz. Care sunt urmatorii pasi pentru a alege ca si sursa alternativa de incalizre a imobilului incalzirea electrica in pardoseala prin cablu electric incalzitor sau covor electric, avand curent electric in imobil? Pe langa proiectul de specialitate dimensionat ca sursa unica de incalzire (la momentul de fata) intocmit de inginerul de instalatii termice/electrice mai trebuie si alte documente, avize solicitate de la Primarie?
Multumesc mult!
Buna ziua, saptamana trecuta am avut un control in santier de la ITM. In urma controlului Inspectorul a solicitat sa punem la dispozitie Iscirizarea utilajelor in cazul cand nu se lucreaza cu cupa din dotare, utilajul schimbandu-si destinatia din utilaj de sapat in utilaj de ridicat (gen folosit furci de incarcat sau clesti cu lanturi). Mentionez ca firma are lucrari in executie de apa si canal. Va rog sa imi spuneti care este legea care solicita iscirizarea excavatoarelor.
Multumesc!
Buna seara, va rog sa ma ajutati cu un raspuns la problema urmatoare: In 2010 am achizitionat o casa iar in spatele casei era un teren gol. Constructorul a vandut acest imobil cu un gard din plasa simpla in spate gen plasa impremuire autostrada. Ulterior dupa ce am inaintat cu amenajarea am construit un gard cu fundatie de beton pe care am placat piatra (fundatie care a fost turnata de la limita de hotar in interiorul curtii mele de apx.25cm) si panouri de lemn avand o inaltime maxina de 2m. Anul acesta un dezvoltator a achizitionat terenul din spatele casei si acum a venit cu "ideea" de a ne da jos gardul nostru sa mai toarne beton ca sa ridice fundatia pentru ca exista o difernta de nivel de cel putin 20cm, practic acum cum au excavat si va trebui sa niveleze terenul in jurul caselor executate de ei apa vine in curte la mine. Pentru mine este un disconfort si un deranj foarte mare ca sa imi dea gardul jos, sa toarne beton pentru suprainaltarea fundatiei existente. Dupa parerea mea eu consider ca el trebuie sa isi faca fundatie de gard pe langa fundatia mea pentru ca eu am gard. Sau in cazul vecinilor care au gardul acela de plasa fara fundatie ce va face? va intra in proprietatea vecinilor ca sa faca gard?
Sunt asociat unic la un SRL a carei activitate a fost suspendat pe o perioada de 3 ani, acum in februarie va expira aceasta perioada. Nu doresc sa reactivez firma. Dupa perioada de suspendare se va radia automat firma sau este o procedura pentru acest lucru? Pana la urma asta doresc sa fac, sa inchid firma.
Multumesc anticipat
In primul rand va multumesc pentru raspuns, insa mai am o nelamurire:
daca art.465 - (2.1)" În cazul unui contribuabil care deține mai multe terenuri situate în intravilanul aceleiași unități/subdiviziuni administrativ-teritoriale, suprafața de 400 m2 prevăzută la alin. (2) se calculează o singură dată, prin însumarea suprafețelor terenurilor, în ordine descrescătoare."
Atunci din ceea ce mi-ati raspuns dumneavoastra :
- 150mp * 0.6042lei/mp=90,63lei
- 400mp * 0.6042lei/mp=241,68 lei
-600mp * 0.0028lei/mp * 4 = 6.72 lei, eu platesc 550mp * 0.6042lei/mp , deci nu se respecta alin.2 corobrat cu 2.1"suprafața de 400 m2 prevăzută la alin. (2) se calculează o singură dată, prin însumarea suprafețelor terenurilor, în ordine descrescătoare.""
Multumesc.
rog sa ma verificati daca am calculat bine:
- Teren curte imobil (unde am casa cu supraf constr de 60mp) = 150mp
- Teren intravilan (unde cultiv legume) = 1000mp
Concluzie: Impozit datorat in 2016:
- 150mp * 0.6042lei/mp(Zona A, nivel de impozitare II cf tarife practicate de primarie) = 90.63lei
- 250mp * 0.6042lei/mp = 151.05lei
600mp * 0.0028lei/mp * 4 = 6.72 lei

90.63lei + 151.05lei + 6.72 lei = 248.4lei
Eu asa am inteles ca asa ar trebui sa se aplice Codul Fiscal, art 465, alin2+2.1+3.
Cu multumiri pentru sprijin
Buna seara,

detin un teren arabil situat in intravilanul municipiului "X" in suprafata de 1000mp(pe care cultiv legume pentru familie), terenul fiind in zona A,rangul I, totodata detin si un imobil (suprafata construita de app 60mp) pe un alt teren de 150mp, teren care e incadrat tot in zona A, rangul de impozitare I (parcele diferite, locatii diferite). Ma poate ajuta cineva sa imi spuna valoarea corecta de plata pentru aceasta suprafata de teren intravilan, deoarece studiind prevederile art.465 alin.2 si 3 din Codul fiscal (2016) ceea ce am platit in februarie anul curent la primaria de pe raza municipiului "X" si ce am inteles eu din Codul fiscal difera.
Va multumesc anticipat pentru ajutor!
Răspuns la discuția demisie
Multumesc de ajutor.