avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 763 soluții astăzi
Forum Activitate alinagava

Activitate alinagava

Ca fapt divers, vreau sa va precizez ca in anul 2008 sotul meu, inainte de casatorie a luat un credit imobiliar. Creditul este in euro.
In perioada cat a cautat oferte pe la banci a tot oscilat intre CHF si EURO. La vremea aceea aveam o cunostinta care lucra la Banca Transilvania care i-a spus: "Nu lua credit in CHF! Preferabil e sa iei in Lei sau in EURO." Oricum, in interiorul bancilor s-a stiut!
Răspuns la discuția Stagiu de cotizare CIC
Am sunat la directia de dezvoltare si asistenta comunitara, acolo unde se depun actele si mi-au spus ca luna de suspendare nu se ia in calcul, deci nu voi avea stagiu complet de cotizare de 12 luni.
Vad ca legea specifica ca e considerat... Ce pot face?
Răspuns la discuția Stagiu de cotizare CIC
Ce trebuie sa faca angajatorul ca sa remedieza eroarea?
Răspuns la discuția Stagiu de cotizare CIC
Multumesc,
e o problema daca angajatorul i-a incetat suspendarea cu data de 01.07.2014? Astazi am descoperit eroarea pe care a facut-o in REVISAL.
O prietena imi spunea ca angajatorul trebuia sa ma opereze in REVISAL cu data de 23.05.2014, iar pentru perioada 23.05.2014-01.07.2014 trebuia sa ma pun cu concediu fara plata. CREDETI CA SE POATE CORECTA IN REVISAL EROAREA? SI DACA E CAZUL TREBUIE FACUTE RECTIFICATIVE IN MAI SI IUNIE?
Oricum sotul nu a beneficiat de concediu pentru luna cand copilul a facut 2 ani.
Am beneficiat de concediu de crestere al copilului pana la 2 ani, din care o luna trebuia sa o ia sotul meu.
Copilul s-a nascut in 22.06.2012, teoretic trebuia sa ma intorc la lucru in 23.05.2014.
La intelegerea cu angajatorul m-am intors la data de 01.07.2014.
La inceputul lui mai trebuie sa nasc cel de-al 2-lea copil.

Imi spuneti, va rog, daca perioada 23.05.2014-22.06.2014 constituie parte integrala la calcularea celor 12 luni anterioare nasterii?
multumesc.
Cum trebuie sa procedeze o mamica care se afla in urmatoarea situatie:
In data de 22.06.2012 a nascut, apoi a optat pentru concediu de crestere a copilului pe o perioada de 2 ani. Tatal nu doreste sa stea in concediu de crestere a copilului, astfel ca incepand cu data de 22.05.2014 se suspenda dreptul mamei de a beneficia de indemnizatie.
Teoretic mama trebuia sa fie anuntata din timp de cei de la Agentia de Plati si Inspectie Sociala de demersurile care trebuiesc facute... dar aceasta nu s-a intamplat si practic. Mama a sunat prin 26.05 sa se "intereseze", si i s-a spus ca poate sa ramana in continuare acasa, doar ca nu beneficiaza de indemnizatie, dar nu i s-au mai adus la cunostinta "detaliile tehnice". Astfel angajatorul nu a fost informat.
Din cate am stiut eu mama are 2 variante:
1. sa se intoarca la lucru;
2. sa se intoarca la lucru, dar sa solicite concediu fara plata.

Intoarecerea din concediu de crestere a copilului se opereaza in REVISAL?
In acest caz care sunt demersurile pe care mama trebuie sa la faca astfel incat sa nu figureze cu prea multe zile "lipsa ocupatie".
Se poate intoarce pe "hartie" la lucru chiar pentru perioada retroactiva (adica 22.05)?
Am o nelamurire. Am incercat sa ma sfatuiesc cu o persoana de la Finante, dar parca mai mult m-a bagat in ceata.

Societatea comerciala (firma de transport) la care lucrez are de recuperat creante destul de vechi. Va dau un exemplu: avem factura emisa in 19.06.2008 in valoare de 1.363,02 lei. Acum 3 ani am trimis scrisoare de chemare la conciliere, dar nu am primit nici un raspuns, mai mult decat atat, luasem legatura cu cei de la Urban si Asociatii, care mi-au spus telefonic ca respectiva firma nu mai activeaza, iar creanta nu este recuperabila din punctul lor de vedere.

Am incercat in fiecare an sa le trimitem confirmari de sold, dar ni s-au intors asa cum au plecat, iar la numerele de tel. nu mai sunt alocate.

Cum procedam? Vrem sa ne recuperam macar TVA-ul. Care este procedura? Am citit Codul de procedura fiscala si mi s-a parut cam alambicat.

Unde pot verifica daca o firma mai functioneaza?
Răspuns la discuția Achitarea pierderilor de apa
Eu am o problema "pe dos". Administratorul a trecut la cheltuieli o cantitate mai mica de apa decat cea indicata pe apometru. Diferenta e de aproape 20 metrii cubi. I-am cerut explicatii si a spus ca nu i-au venit pe factura (adica cei de la apa canal au facturat mai putin) suficienti metrii cubi pe pentru cat indicau apometrele locatarilor din bloc si ca la anumiti locatari a pus consumuri mai mici. Am ramas stupefiata! Impartirea stiu ca se face cu regula de trei simpla. Precizez ca blocul este nou construit si citirea apometrelor se face de pe casa scarii, direct de catre administrator. Ce pot face in aceasta situatie?
Buna ziua,

Ma confrunt cu o dilema... cere sunt documentele necesare portarului?

Am auzit care trebuie sa consemne in:
-Registru de acces persoane
-Registru de acces AUTO
-Raport de eveniment

Pentru controlul Politiei trebuie sa aiba Registru Unic de Control.
Pentru controlul intern trebuie sa posede Registru de Control Intern.

Imi poate spune cineva de unde le pot achizitiona? Am sunat la o firma de tipizate si mi-au spus ca nu au aceste formulare, iar Registru Unic de Control se ridica doar de la Finante. Noi avem un astfel de registru, dar este pentru toate controalele din partea autoritatilor, trebuie sa il lasam portarului?
Rog pe cineva sa ma scoata din hatisul acesta... :surrender: