avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 503 soluții astăzi
Forum Activitate imosoft

Activitate imosoft

Legal, legal, asta nici nu puneam sub semnul intrebarii.
Este acest lucru datorat unui aspect incorect mentionat in intampinare? Platesc taxa de timbru pt ca nu am cerut doar anularea cererii lor ci si anularea pe cale de consecinta a facturii respective?

Daca as fi cerut doar anularea cererii de chemare in judecata mai plateam taxa de timbru?
Buna seara,

Ca persoana juridica, in urma unor controale EON s-a constat o asa-zosa defectiune la un contor de masurare a energieie electrice, si, pe cale de consecinta, EON a calculat asa-zisul consum fraudulos si a facturat societatea cu suma de aprox 12500 lei. La mai bine de un an de la contestatia pe care am depus-o la sediul lor, si dupa faptul ca nu am primit niciun raspuns, EON a deschis actiune in judecata pentru a recupera acel prejudiciu, cu doua capete de cerere:
1. "obligarea paratului la recuperarea prejudiciului in cuantum de 12515 lei",
2. "obligarea paratului la plata cheltuielilor de judecata ocazionate de solutionarea prezentei cauze (taxa judiciara de timbru), precum si a oricaror alte cheltuieli (INEP, ONRC, anunt mica publicitate, onorariu expert, etc.)

Ca persoana juridica am formulat intampinare in care am cerut respingerea cererii de chemare in judecata, anularea actelor administrative initiale si a facturii respective:
"Prin care solicitam respingerea cererii de chemare in judecata formulata de reclamantul SC E.ON ENERGIE ROMANIA S.A, anularea notei de constatare nr 0023500 /12.08.2014 ,a procesului verbal de stabilire a despagubirilor nr.1058586/14.01.2015 si pe cale de consecinta anularea facturii energie electrica-citire cu seria MSEON,NR 100377668,emisa la data de 21.04.2015 cu valoarea de 12454,25 lei precum si a facturii fiscale cu seria MSEON,NR 5500169563 emisa la data 21.04.2015 cu valoarea de 243,23lei.
-Solicitam obligarea reclamantului la plata cheltuielilor de judecata ocazionate de solutionarea prezentei cauze,precum si a oricaror alte cheltuieli asociate (onorariu expert,onorariu avocat,etc)."


La cateva zile de la depunerea intampinarii am primit adresa de la instanta in care ni se comunica faptul ca trebuie sa depunem taxa de timbru, in valoare aprov de 800 lei. Textul exact:
"In legatura cu dosarul avand datele de identificare de mai sus, in calitate de Parat, va comunicam ca in termen de 10 zile de la primirea prezentei comunicari, sub sanctiunea anularii cererii, aveti de indeplinit obligatiile de mai jos:

C. Obligatia de a achita taxa de timbru in cuantum de 0 RON. Reclamantul are posibilitatea de a formula in conditiile legii, cererea de acordare a facilitatilor la plata taxei judiciare de timbru, in termen de 5 zile de la primirea comunicarii.

Nota: veti achita TJT de 20 lei + 20 lei, conf art 27 din OUG nr 80/2013, + 727,71 lei + 20 lei, conf. art 3 din OUG 80/2013, cu posibilitatea de a formula cerere de acordare a facilitatilor la plata taxei judiciare de timbru conform OUG nr 51/2008 privind ajutorul public judiciar in materie civila in termen de 5 zile de la primirea comunicarii, conform art 42 alin 3 din OUG nr 80/2013 privind taxele judiciare de timbru ori sa formulati cerere de reexaminare taxa de timbru in termen de 3 zile de la comunicare, conform art 39 alin 1 din OUG nr 80/2013"
"


Este normal sa fim nevoiti sa depunem taxa de timbru pentru a putea sa ne aparam in instanta asupra cererii initiale, in care figuram ca parat?

Este acest lucru datorat unui aspect incorect mentionat in intampinare?


Multumesc anticipat!
Buna ziua,

Ma intereseaza un model de calcul al despagubirilor salariale care se acorda angajatului la reintegrarea sa la vechiul loc de munca, ca urmare a unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile care a anulat o decizie de concediere din trecut.

Textul hotararii judecatoresti specifica, printre altele "obliga intimata la plata unei despagubiri egala cu salariile indexate, majorate si actualizate si a tuturor drepturilor de care ar fi beneficiat de la data concedierii pana la data efectivei reintegrari"

Prin urmare, angajatul va trebui sa primeasca:
a) toate drepturile salariale de la data concedierii pana la data reintegrarii
b) dobanda BNR (?) calculata pentru pct a)
c) ajustarea cu indicele de inflatie (?) a sumei de la pct a)
d) alte drepturi salariale, ce s-ar fi cuvenit, daca pot fi identificate.

Ma intereseaza un model de calcul pentru aceste despagubiri. Are cineva un model, pe care sa incerc sa introduc doar salariul net si perioadele (concedierea si reintegrarea) ?

De asemenea, ma intereseaza daca trebuie compensate si celelalte drepturi ne-banesti care se acorda angajatilor:
-tichetele de masa;
-card de sanatate intr-o retea medicala;

Va multumesc!
Buna ziua,

Am niste intrebari legate de dispensa de 16 ore lunar pentru consultatii pre-natale, in cazul in care investigatiile se pot efectua numai in timpul programului de lucru:
- viitoarea mamica beneficiaza deja de reducerea programului de lucru la 6 ore fara diminuarea salariului. Mai poate mamica beneficia de dispensa de 16 ore lunar pt consultatii prenatale?
-cum arata o astfel de cerere?
-cererea trebuie depusa de fiecare data, inainte de efectuarea analizelor respective, sau se poate depune si ulterior (ex. "legat de analizele efectuate in data X, pt care am depus cerere normala de concediu de odihna, va rog sa schimbati 'destinatia' si sa nu-mi afectati concediul de odihna, in baza OUG 96/2003 art 15 etc.")?
-adeverinta care certifica efectuarea analizelor medicale trebuie depusa la cererea angajatorului, sau fara cererea expresa a acestuia?

Va multumesc!

Baza legislativa: OUG 96/2003:

Art. 2, c) salariata gravida este femeia care anunta in scris angajatorul asupra starii sale fiziologice de graviditate si anexeaza un document medical eliberat de medicul de familie sau de medicul specialist care sa ii ateste aceasta stare;
Art. 15. - Angajatorii au obligatia de a acorda salariatelor gravide dispensa pentru consultatii prenatale in limita a maximum 16 ore pe luna, in conditiile prevazute la art. 2 lit. f), in cazul in care investigatiile se pot efectua numai in timpul programului de lucru, fara diminuarea drepturilor salariale.
Buna ziua,

O mamica angajata ca programator, cu impozit pe venit zero (firma beneficiaza de deducerea respectiva cf legii date in 2004) poate primi indemnizatia lunara pt cresterea copilului?

Intreb, pentru ca am dat peste legea de mai jos, care mentioneaza "au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit" - ori in cazul acestei mamici impozitul este zero...

Va multumesc!

---

Legea nr. 257/2008 pentru modificarea alin. (1) al art. 1 din OUG nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului

Art. I. - Alineatul (1) al articolului 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148 din 3 noiembrie 2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.008 din 14 noiembrie 2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"Art. 1. - (1) Incepand cu data de 1 ianuarie 2009, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri profesionale supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, beneficiaza de concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, precum si de o indemnizatie lunara in cuantum de 600 lei sau, optional, in cuantum de 85% din media veniturilor realizate pe ultimele 12 luni."

Art. II. - Pot beneficia de prevederile art. 1 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005 privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 7/2007, precum si cu modificarile aduse prin prezenta lege, si persoanele care se afla in plata la data intrarii in vigoare a prezentei legi.
Buna ziua,

Asa cum banuiam, sunt controverse... concedierea disciplinara este o sanctiune disciplinara, insa contractul de munca se incheie unilateral din voia angajatorului, parerea mea fiind ca intra si sub incidenta legii 62/2011...

Asa cum ii spuneam dlui 'freelis' acum cateva zile in mesaj privat (fara raspuns inca), am gasit si un studiu interesant pe net, pare a fi al facultatii de drept de la Universitatea de Vest (Timisoara): [ link extern ]

Aici, la pagina 11/13 (110) a documentului mentioneaza legea 62/2011 ca avand intaietate:

"Decizia de concediere pe motive disciplinare este, în realitate, o decizie de sancţionare disciplinară şi, în acelaşi timp, o măsură unilaterală de încetate a contractului individual de muncă.

Legea nr. 62/2011 privind dialogul social a intrat în vigoare la 13 mai 2011, deci ulterior modificărilor aduse Codului muncii prin Legea nr. 40/2011 (care au intrat în vigoare în termen de 30 de zile de la publicarea acestei legi în Monitorul Oficial, respectiv la 30 aprilie 2011). În acelaşi timp, Legea nr. 62/2011 este legea specială în materia soluţionării conflictelor individuale de muncă în raport cu dispoziţiile Codului muncii, iar în materie de drept civil, întotdeauna norma specială derogă de la norma generală, adică specialia generalibus derogant"

De asemenea, am gasit si o decizie a unui tribunal care confirma ambele legi ca fiind OK - adica nu exclude legea 62/2011:
[ link extern ]

Daca cineva este sigur ca poate sa lamureasca asta, va rog subscrieti!
Va multumesc!

Buna ziua,

In cazul concedierii disciplinare se poate depune contestatie in 30 de zile sau 45 de zile?

Un articol de pe avocatnet sustine ca ar fi 30 de zile conform Codului Muncii: www.avocatnet.ro/content/art...

Pe de alta parte, in alt topic e mentionat ca termenul este 45, conform Legii dialogului social nr. 62/2011: www.avocatnet.ro/content/for...

Ati putea sa ma lamuriti in aceasta privinta?
Va multumesc!
Buna ziua,

In urma cu 3 luni de zile am contractat o excursie in Italia prin intermediul unei agentii de turism. Am platit ca avans 50% din suma, iar produsul consta in: rezervare camera la hotel, rezervare bilet avion la o companie aeriana.

Agentia de turism ne-a recomandat sa ne facem asigurare storno, sub titlul ca "e singura posibilitate sa va recuperati banii daca se intampla ceva". Nu am facut asigurarea respectiva, si, ghinion, s-a intamplat ceva, si doresc sa anulez rezervarea, si sa recuperez macar o parte din bani.

Am sunat la agentia de turism, mi s-a explicat ca ei nu pot sa imi returneze nimic din avansul pe care li l-am achitat in august, si ca pot sa-mi faca totusi asigurarea storno, dar ca respectiva asigurare ma acopera doar incepand dupa 10 zile de la semnarea ei (lucru care nu ma ajuta).

Poate cineva sa imi explice daca ceea ce sustine agentia de turism e legal? Este posibil sa le achit avans pentru un produs/serviciu, si ei sa nu poata sa imi returneze nimic din avansul achitat? Inteleg sa mi se opreasca niste penalitati, nu lucreaza nici ei degeaba, dar totusi?

Multumesc!
Buna ziua,

In ce conditii poate fi concediata o angajata insarcinata conform legislatiei curente in vigoare?

Sti despre art 60, alin 1, lit c din codul muncii, dar ma gandesc la alte lucruri, gen concdiere colectiva, restructurare (desfiintare) departmente etc.

Multumesc!
Răspuns la discuția Contestare avertisment scris
Revenind la regulamentul intern: ultima data cand imi amintesc sa fi semnat de luare la cunostinta un regulament intern a fost acum cel putin 3 ani. Actualul regulament care nu este semnat de luare la cunostinta inteleg ca nu prea se poate invoca/aplica.

Prin urmare, dupa ce regulament ma ghidez? dupe ultimul semnat de mine? Sau si ala expira dupa un an si trebuie neaparat re-innoit si re-semnat din nou de luare la cunostinta?