Cred că ati vrut să ziceți dacă este necesară înfiintarea Serviciului Intern de Prevenire și Protecție (SIPP). Da este obligatoriu să aveți SIPP chiar dacă aveți contract cu un serviciu extern (SEPP).
ART. 19 din NM de aplicare a Leg 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006
(1) În cazul întreprinderilor şi/sau unităţilor care au peste 250 de lucrători, angajatorul trebuie să organizeze unul sau mai multe servicii interne de prevenire şi protecţie.
(2) În cazul în care serviciile interne de prevenire şi protecţie nu au capacităţile şi aptitudinile necesare pentru efectuarea tuturor activităţilor de prevenire şi protecţie prevăzute la art. 15, angajatorul trebuie să apeleze la unul sau mai multe servicii externe pentru acele activităţi de prevenire şi protecţie pe care nu le poate desfăşura cu personalul propriu.
Instruirea introductiv generală se face de lucrătorul desemnat cu desfășurarea activităților de securitate și sănătate in muncă sau un reprezentant al serviciului intern de prevenire și protecție (funcție cum este organizată activitatea de SSM în unitate) iar în cazul cănd aveți contract cu un serviciul extern de prevenire şi protecţie se poate efectua de acesta (art. 85 din NM aplicare Leg 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006) . Instruirea la locul de muncă și apoi cea periodică se face de conducătorul direct al locului de muncă (art. 91 și art. 96 din NM aplicare Leg 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006).
Comisia de cercetare a evenimentului va solicita antreprenorului datele societății și va completa un subcapitol in cap. g) datele de identificare a angajatorului la care s-a produs evenimentul, numele reprezentantului său legal; cu datele acestuia. Comisia de cercetare mai poate solicita antreprenorului fişa de instruire colectivă a lucrătorilor subantreprenorului care confirmă instruirea lucrătorilor respectivi (ai prestatorului) privind activităţile specifice dar care ar tr să existe și la subantreprenor.
Art. 82 alin. (4) din NM aplicare a L 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006
Fişa de instruire colectivă se întocmeşte în două exemplare, din care un exemplar se va păstra de către angajator/lucrător desemnat/serviciu intern de prevenire şi protecţie care a efectuat instruirea şi un exemplar se păstrează de către angajatorul lucrătorilor instruiţi sau, în cazul vizitatorilor, de către conducătorul grupului.
Apoi dăcă în urma cercetării rezultă că evenimentul se încadrează ca acident ușor (atenție nu acc de muncă ușor) se va stabili caracterul evenimentului în baza prevederilor art. 5 lit q) din Legea 319/2006 q) accident usor - eveniment care are drept consecinta leziuni superficiale care necesita numai acordarea primelor ingrijiri medicale si a antrenat incapacitate de munca cu o durata mai mica de 3 zile;
Fara probleme si pot fi desfășurate ambele activități prin contract de prestare de servicii făra un program orar stabilit Am văzut contracte de prestare pentru coordonare de securitate pe șantier făcute cu CNI (Compania Nastională de investitii) în calitate de beneficiar, in care se preciza că prestatorul are obligația de a verifica șantierul, în vederea coordonării, cel puțin o dată pe lună fără să se precizeze care zi, totul este să vă îndebliniți obligațiile prevăzute de HG300/2006.
Art.13 lit. j) din Legea 319/2006
În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în munca şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
j) sa angajeze numai persoane care, în urma examenului medical şi, după caz, a testarii psihologice a aptitudinilor, corespund sarcinii de muncă pe care urmează sa o execute şi să asigure controlul medical periodic şi, după caz, controlul psihologic periodic, ulterior angajării;
inspectorSSM
Utilizator 2din 2 utilizatori consideră acest răspuns util
Cerința ca ”din comisie nu a facut parte si un reprezentant al firmei de la care s-a închiriat macaraua” este un abuz, prevederea legală e clară;
Art. 116 alin.(6) Dacă în eveniment sunt implicate victime cu angajatori diferiţi, în comisia de cercetare numită de angajatorul la care s-a produs evenimentul vor fi nominalizate şi persoane numite prin decizie scrisă de către ceilalţi angajatori.
Iar macaragiul nu este victimă.
Iar în cazul diagnosticului acesta tr obținut în urma unei adrese către unităţile sanitare care au acordat asistenţă medicală victimelor, inclusiv asistenţă medicală de urgenţă (Serviciul de Ambulanta, UPU, spital), din care să rezulte data şi ora când accidentatul s-a prezentat pentru consultaţie, precum şi diagnosticul.
Pentru macara este necesară anexarea in dosar a extraselor din Cartea Tehnică/Manual de utilizare în special caracteristicile tehnice și capitolul de securitate a muncii.
Nu e necesar să să fie prevăzut un nou termen pentru că prevederile art. 125 alin (1) se aplică și în acest caz.
(1) Dosarul de cercetare, întocmit de comisia numită de către angajator, se înaintează pentru verificare şi avizare la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia s-a produs evenimentul, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea cercetării.
(1) Dosarul de cercetare, întocmit de comisia numită de către angajator, se înaintează pentru verificare şi avizare la inspectoratul teritorial de muncă pe raza căruia s-a produs evenimentul, în termen de 5 zile lucrătoare de la finalizarea cercetării.
Finalizarea se consideră ca fiind data refacerii acestuia.
Obligațiile angajatoprului sunt stipulate in HG nr. 1093/2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru utilizarea agenților chimici periculoși, care: definește valorile limită de expunere profesională (VLEP) pentru mulți solvenți și stabilește modul de evaluare a riscurilor și obligațiile angajatorului.
Angajatorul trebuie să identifice substanțelor periculoase din adeziv (folosind Fișa cu Date de Securitate – FDS) și să determine concentrația agenților chimici în aerul de la locul de muncă (prelevare aer cu metode standardizate) apoi trebuie să compare cu valorile limită din Anexa nr. 1 la HG 1093/2006 (ex.: Toluene – VLEP 50 ppm / 192 mg/m³ 8 ore)
Dacă se depășesc valorile angajatorul este obligat să ia măsuri tehnice de reducere a expunerii (ventilație, etanșeizare, substituție) și să asigure echipamentului individual de protecție și instruirea lucrătorilor.
Determinările se fac cu aparatură de prelevare aer (pompe de aspirație, tuburi adsorbante, badge-uri pasive) conform metodelor standardizate (SR EN, ISO, NIOSH, OSHA) prin laboratoare acreditate.
Valorile exacte se verifică în legislația în vigoare și FDS-ul produsului, pentru că pot varia în funcție de actualizări legislative și clasificare.
Dacă sunt depășite valorile limită se iau măsuri tehnice de reducere a concentrațiilor (ventilație generală/locală), proceduri de lucru sigure (manipulare, depozitare), reducerea timpului de expunere, dotarea cu echipament individual de protecție (măști cu filtru A pentru vapori organici), supraveghere medicală periodică, iInformarea și instruirea lucrătorilor
inspectorSSM
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Si Planul propriu de securitate şi sanatate conform prevederilor din SECTIUNEA a 2-a HG 300/2006 privind cerintele minime de securitate şi sanatate pentru santierele temporare sau mobile care va fi cerut și de coordonator in materie de securitate şi sanatate pe durata realizarii lucrarii și de la care trebuie sa aveti avizul.
POPA GHEORGHE a scris:
De regula, in santier se solicita de catre inspectorii de munca - fisa individuala de instruire ssm, fisa de aptitudine, contrctul individual de munca, instructiunile propirii ssm, materialul cu riscurile profesionale identificate si evaluate, etc.
inspectorSSM
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Spuneți ca sunteți responsbil SSM. dar nu precizați cum , ca lucrător desemnat sau mebru al unui serviciu intern SSM? Dacă sunteti lucrator desemnat si nu membru al unui serviciu intern de prevenire si protecție puteți primi și alte sarcini complementare care nu sunt specificate de lege. Doar în cazul lucrătorilor din cadrul serviciului intern de prevenire şi protecţie se specifică că trebuie să desfăşoare numai activităţi de prevenire şi protecţie şi cel mult activităţi complementare care sunt specificate a fi cele privind prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului
Art. 8. - (1) Fara a aduce atingere obligatiilor prevazute la art. 6 si 7, angajatorul desemneaza unul sau mai multi lucratori pentru a se ocupa de activitatile de protectie si de activitatile de prevenire a riscurilor profesionale din intreprindere si/sau unitate, denumiti in continuare lucratori desemnati.
(6) Lucratorii desemnati trebuie sa aiba, in principal, atributii privind securitatea si sanatatea in munca si, cel mult, atributii complementare.