inspectorSSM
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Si Planul propriu de securitate şi sanatate conform prevederilor din SECTIUNEA a 2-a HG 300/2006 privind cerintele minime de securitate şi sanatate pentru santierele temporare sau mobile care va fi cerut și de coordonator in materie de securitate şi sanatate pe durata realizarii lucrarii și de la care trebuie sa aveti avizul.
POPA GHEORGHE a scris:
De regula, in santier se solicita de catre inspectorii de munca - fisa individuala de instruire ssm, fisa de aptitudine, contrctul individual de munca, instructiunile propirii ssm, materialul cu riscurile profesionale identificate si evaluate, etc.
inspectorSSM
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Spuneți ca sunteți responsbil SSM. dar nu precizați cum , ca lucrător desemnat sau mebru al unui serviciu intern SSM? Dacă sunteti lucrator desemnat si nu membru al unui serviciu intern de prevenire si protecție puteți primi și alte sarcini complementare care nu sunt specificate de lege. Doar în cazul lucrătorilor din cadrul serviciului intern de prevenire şi protecţie se specifică că trebuie să desfăşoare numai activităţi de prevenire şi protecţie şi cel mult activităţi complementare care sunt specificate a fi cele privind prevenirea şi stingerea incendiilor şi protecţia mediului
Art. 8. - (1) Fara a aduce atingere obligatiilor prevazute la art. 6 si 7, angajatorul desemneaza unul sau mai multi lucratori pentru a se ocupa de activitatile de protectie si de activitatile de prevenire a riscurilor profesionale din intreprindere si/sau unitate, denumiti in continuare lucratori desemnati.
(6) Lucratorii desemnati trebuie sa aiba, in principal, atributii privind securitatea si sanatatea in munca si, cel mult, atributii complementare.
ART. 37 din HG nr. 300/2006 privind cerintele minime de securitate şi sanatate pentru santierele temporare sau mobile
Coordonatorii in materie de securitate şi sanatate trebuie sa consemneze in registrul de coordonare:
g) rapoartele vizitelor de control pe şantier şi ale intrunirilor,dispozitiile care trebuie transmise;
Plus ca pentru realizarea coordonorii trebuie să sa organizeze cooperarea intre angajatori care nu poate fi făcută în mod independent ci prin informarea comună a angajatorilor
ART. 58
Coordonatorul in materie de securitate şi sanatate pe durata realizarii lucrarii, numit in conformitate cu art. 7, are urmatoarele atributii:
d) sa organizeze cooperarea intre angajatori , inclusiv a celor care se succed pe şantier, şi coordonarea activitatilor acestora, privind protectia lucratorilor, prevenirea accidentelor şi a riscurilor profesionale care pot afecta sanatatea lucratorilor, informarea reciproca şi informarea lucratorilor şi a reprezentantilor acestoraşi, daca este cazul, informarea lucratorilor independenti;
Pentru a ajunge la instrucțiuni mai întăi se identifică și se evaluază riscurile la locul de muncă. Pentru aceasta se constitue echipa de evaluare care de obicei este formată cel puțin din reprezentantul SIP de seful locului de muncă (care probabil stii cel mai bine care sunt riscurile)si medicul de medicina muncii. După ce ați realizat evaluarea și știți ce riscuri aveți la acel loc de muncă se elaborează instrucțiunile SSM. O data ce stiți riscurile elaborarea instrucțiunilor va revine dumneavoastra că doar de asta exista acest compartiment in unitate, nu sa scrie fișe de instruire. Ca pe perioda elaborării instrucțiunilor vă sfătuiți și cu seful locului de muncă care are disponibilitate să vă sprijine e altă poveste ce ține de calitatea umană a celor implicați. Dar obligația elaborării instrucțiunilor vă revine în totalitate și este menționată în art. 14 lit. b) coroborat cu prevederile art. 15 alin (1) pct. 3) din NM de aplicare a Legii 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006
ART. 14
Organizarea activităţilor de prevenire şi protecţie este realizată de către angajator, în următoarele moduri:
b) prin desemnarea unuia sau mai multor lucrători pentru a se ocupa de activităţile de prevenire şi protecţie;
ART. 15
(1) Activităţile de prevenire şi protecţie desfăşurate prin modalităţile prevăzute la art. 14 în cadrul întreprinderii şi/sau al unităţii sunt următoarele:
3. elaborarea de instrucţiuni proprii pentru completarea şi/sau aplicarea reglementărilor de securitate şi sănătate în muncă, ţinând seama de particularităţile activităţilor şi ale unităţii/întreprinderii, precum şi ale locurilor de muncă/posturilor de lucru, şi difuzarea acestora în întreprindere şi/sau unitate numai după ce au fost aprobate de către angajator;
Prin urmare angajatorul a optat să desemneze un lucrător să desfășoare activitățile de prevenire și protecție din unitate (adică dumneavoastră) care aveți obligația să desfășurați activitățile de la art. 15. Dacă ar fi apelat și la un serviciu extern atunci prin fișa postului lucrătorului desemnat și contractul cu SEPP desfășurarea acestor activități putea fi împărțită.
inspectorSSM
Utilizator 1din 1 utilizatori consideră acest răspuns util
Ati uitat sa redați alin. 2 din art. 16
(2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (1), angajatorul trebuie să desemnezeunul sau mai mulţi lucrători ori poate organiza serviciul intern de prevenire şi protecţie şi/sau poate să apeleze la servicii externe, în condiţiile prezentelor norme metodologice.
In aceste condiții dumneavoastra nu puteți fi numit decât ”lucrator desemnat” cu desfășurarea activităților de prevenire și protecție. Pentru a putea îndeplini această sarcină tr. să îndepliniți cerinţele minime de pregătire în domeniul SSM corespunzătoar nivelului mediu prevăzute de art. 49 din NM de aplicare a Leg. 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006
ART. 49)
(1) Cerinţele minime de pregătire în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă corespunzătoare nivelului mediu sunt:
a) studii în învăţământul postliceal în profil tehnic;
a) studii în învăţământul liceal filiera teoretică în profil real sau filiera tehnologică în profil tehnic;
b) curs în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, cu conţinut minim conform celui prevăzut în anexa nr. 6 lit. B, cu o durată de cel puţin 80 de ore.
(2) Nivelul mediu prevăzut la alin. (1) se atestă prin diploma de studii şi certificatul de absolvire a cursului prevăzut la alin. (1) lit. b).
Dacă sunteți conducătorul locului de muncă puteți efectua instruirea periodică a lucrătorilor din subordine și să confirmați prin semnătură efectuarea acesteia fara sa aveți curs de SSM. Funcție de numărul de lucrători și activitatea desfășurată în unitate puteți fi numit lucrător desemnat cu responsabilități în domreniul SSM pentru care este suficient cursul de 80 de ore și veți efectua instruirea introductiv generala și la locul de muncă (instruiri la angajatre) pentru lucrători. Dacă sunteți numit conducător al serviciului intern de prevenire și protecție vă mai trebuie un curs postuniversitar de cel puțin 180 ore.
Elevii in perioada efectuarii stagiului de practica sunt considerati lucratori deci vor fi tratati de angajator ca pe proprii lucratori (control medical, instruire, dotare cu EIP, etc.).
Art. 5. din L 319/2006 - In sensul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatorul inteles:
a) lucrator - persoana angajata de catre un angajator, potrivit legii, inclusiv studentii, elevii in perioada efectuarii stagiului de practica, precum si ucenicii si alti participanti la procesul de munca, cu exceptia persoanelor care presteaza activitati casnice;
În mod normal ar tr ca în cadrul CSSM-ului să discutați această problemă și să se decidă de acesta (probabil) reinstruirea lucratorilor care nu au fost instruiți corespunzător . Se supune la vot și se consemnează acest lucru în PV de ședință. O noua instruire vă va garanta că lucrătorii au fost instruiți corespunzător și că acest lucru este validat prin semnătura celor in drept.
La stabilirea perioadei de incapacitate de muncă se va ține seama că nu se ia în calcul ziua producerii accidentului lucrătorul fiind pontat ca prezent in ziua respectivă.
Art.141 alin. (2) din NM de aplicare a Leg 319/2006 aprobate prin HG 1425/2006
(2) In registrul prevazut la alin. (1) lit. d) (Registrul unic de evidenta a accidentatilor in munca ) se va tine evidenta accidentatilor in munca pentru care perioada de incapacitate temporara de munca este de minimum 4 zile de lucru, fara a lua in calcul ziua producerii accidentului.