avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 527 soluții astăzi
Forum Activitate bojflav

Activitate bojflav

La reorganizarea unei societăți este posibilă mutarea de pe un post pe altul a unui angajat aflat în concediu pentru îngrijirea copilului cu handicap până la 7 ani?
Mulțumesc pentru răspuns.
Întradevăr, după ce m-am interesat la primărie (neoficial),s-a adeverit faptul că vecinului i s-a eliberat o adeverință favorabilă, cu toate că terenul nu se afla în zona de intravilan evidențiată prin PUG - ul localității, și nici PUZ -uri nu există.
Deranjant este faptul că Legea nu este interpretată pt toți la fel, mie personal mi s-au pus piedici la eliberarea unui certificat de urbanism în vederea construirii unei anexe pentru exploatații agricole, care a fost considerată de cei de la urbanism o construcție provizorie, cu toate că în legea 50/1991 există definiții distincte pentru construcții provizorii și anexele pentru exploatații agricole.
Conform definiției din lege este clar că anexele pt exploatații agricole sunt construcții definitive.
Privitor la procedura de scoatere din circuitul agricol a terenului în extravilan cred că este posibilă conform legii 18/1991 fondului funciar,art. 92, dar actele necesare la dosarul respectiv sunt foarte numeroase și durează foarte mult aprobarea acestora, dacă OCPI și Direcția Agricolă vor binevoi să le aprobe în final.
În concluzie, o să mă zbat în continuare pentru a ajunge la nivelul celor favorizați și sper să găsesc un proiectant bun care să cunoască legislația și să mă susțină.
Răspuns la discuția scoatere din circuitul agricol
Bună!
Dețin un teren extravilan situat în limită cu intravilanul localității. Dacă se poate puteți să-mi explicați cum a-ți procedat în legătură cu scoaterea din circuitul agricol pentru a construi o locuință, în baza cărei legi.
Mulțumesc anticipat.
Bună!
Sunt proprietarul unui teren extravilan, situat exact în limită cu intravilanul localității, peste drum de mine sunt construite case. În tarlaua de 1,5 ha în care se află parcela mea, inițial au fost 5 proprietari de terenuri extravilane, dintre care unul a reușit cumva să introducă terenul în intravilan și să construiască o casă. Menționez că vecinul susține că nu a făcut deloc Plan de Urbanism Zonal pentru a introduce terenul în intravilan, ci a urmat o altă procedură dar nu a dorit să mi-o divulge. A spus doar că din cauză că nu a deținut o locuință, Primăria i-a eliberat un act administrativ pe care l-a depus la Cadastru și prin care a schimbat regimul terenului în intravilan.
Dacă cunoaște cineva ce procedură (chichiță legislativă) a urmat vecinul, vă rog să-mi comunicați deoarece doresc să-mi construiesc și eu o căsuță.
Să fie oare ceva de genul Programelor de locuințe pentru tineri, doar că nu soliciți terenul pentru casă de la Primărie ci soliciți să-ți dea voie să construiești, deoarece case de locuit se construiesc doar în intravilan?
Răspuns la discuția In ce consta acceptul vecinului
Dacă nu sunt afectate în vreun fel clădirile învecinate, nu cred ca aveți nevoie de acordul vecinilor pentru a construi.
Primul pas este obținerea certificatul de urbanism în care sunt trecute toate condițiile ce trebuie îndeplinite pt obținerea autorizației de construire.
Este bine totuși sa consultați un arhitect sau proiectant, de care oricum veți avea nevoie pentru obținerea autorizației de construire și a avizelor cerute prin certificatul de urbanism.
Răspuns la discuția In ce consta acceptul vecinului
ORDIN nr. 839 din 12 octombrie 2009
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executarii lucrarilor de constructii
ART. 27
Acordul vecinilor
(1) Acordul vecinilor, prevãzut la pct. 2.5.6. al secţiunii I "Piese scrise" a cap.A. "Documentaţia tehnicã pentru autorizarea executãrii lucrãrilor de construire - D.T.A.C.", prevãzut în anexa nr. 1 la Lege, este necesar în urmãtoarele situaţii:
a) pentru construcţiile noi, amplasate adiacent construcţiilor existente sau în imediata lor vecinãtate - şi numai dacã sunt necesare mãsuri de intervenţie pentru protejarea acestora;
b) pentru lucrãri de construcţii necesare în vederea schimbãrii destinaţiei în clãdiri existente;
c) în cazul amplasãrii de construcţii cu altã destinaţie decât cea a clãdirilor învecinate.
(2) Situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. a) corespund cazurilor în care, prin ridicarea unei construcţii noi în vecinãtatea imediatã a unei construcţii existente, pot fi cauzate acesteia prejudicii privind rezistenţa mecanicã şi stabilitatea, securitatea la incendiu, igiena, sãnãtata şi mediul ori siguranţa în exploatare. Cauzele acestor situaţii pot fi, de exemplu, alipirea la calcan, fundarea la o cotã mai adâncã decât cea a tãlpii fundaţiei construcţiei existente, afectarea gradului de însorire.
(3) Situaţiile prevãzute la alin. (1) lit. b) şi c) corespund cazurilor în care, urmare investiţiei noi pot fi create situaţii de disconfort generate de incompatibiltãţi între funcţiunea preexistentã şi cea propusã, atât în situaţia în care se aduc modificãri de destinaţie a spaţiilor în interiorul unei clãdiri, cât şi în situaţia în care funcţionalitatea unei construcţii noi este incompatibilã cu caracterul şi funcţionalitatea zonei în care urmeazã sã se integreze. Cauzele cele mai frecvente sunt cele legate de afectarea funcţiunii de locuit prin implementarea unor funcţiuni incompatibile datoritã zgomotului, circulaţiei, degajãrii de noxe, etc.
(4) Acordul vecinilor se va da condiţionat de asigurarea, prin proiectul tehnic P.Th. şi autorizaţia de construire/desfiinţare, a mãsurilor de punere în siguranţã a construcţiei preexistente rezultate în urma raportului de expertizã tehnicã întocmit la comanda investitorului noii construcţii.
(5) Acordul vecinilor este valabil numai în formã autenticã.
(6) Refuzul nejustificat de a-şi da acordul se constatã de cãtre instanţa de judecatã competentã, hotãrârea acesteia urmând sã fie acceptatã de cãtre emitentul autorizaţiei de construire/desfiinţare în locul acordului vecinilor.

Totodata trebuie respectate si prevederile din Codul Civil privind picatura stresinii, gradul de insorire, distante minime pentru fereastra de lumina si de vedere, etc.
Buna!
Parerea mea este ca din nou OCPI-ul savarseste un abuz.
Daca art. 883 din Codul Civil iti permite sa ceri o copie a documentului de la O.C.P.I., care este problema lor? Singura prevedere legislativa care te-ar fi putut impiedica sa obti documentul respectiv este H.G. nr. 585/2002, dar la tine nu e cazul.
Daca ai ceva date privitoare la imobil, un numar de carte funciara, apeleaza la un topograf care sa-ti faca o cercetare de carte funciara pe motivul actualizarii de date cadastrale. Exista si o taxa pentru consultarea de documente din arhiva O.C.P.I., 10 lei la 15 minute, care apare in Ordinul nr.39/2009, privind aprobarea tarifelor pentru serviciile furnizate de ANCPI.
Personal sunt afectat de greselile lor fiind in litigiu cu un teren de la inceputul anului 2013. Eu am reusit totusi sa obtin copii xerox dupa documentele unui vecin dupa ce am platit taxele aferente la cadastru. Important este sa sti ce sa ceri, mai precis numarul si data de inregistrare a documentului, taxa este de 5 lei fila.
Bună!
Pentru a afla care e situația reala aveți nevoie de un Plan cadastral al imobilului actualizat la zi de la cadastru. Dacă există vreo discrepanță între suprafața din plan a terenului și cea menționată în cartea funciară, vânzătorul era obligat ca înainte de a vinde terenul să procedeze la actualizarea datelor de cadastru, există o procedură în acest sens.
Dacă vânzătorul avea cunoștință despre diferența de suprafață, acesta se face vinovat de infracțiunea de înșelăciune, lucru care va trebui să-l dovediți în instanță.
În mod normal conform prevederilor art. 32, alin 1, lit. e, din legea 350/2001 privind amenajarea teritoriului și urbanismul (actualizată 2013), Primăria ar fi trebuit să vă permită întocmirea documentației pentru autorizație de construire.
Art.32, prevede:
(1) In cazul in care prin cererea pentru emiterea certificatului de urbanism se solicita o modificare de la prevederile documentațiilor de urbanism aprobate pentru zona respectiva sau dacă condițiile specifice ale amplasamentului ori natura obiectivelor de investiții o impun, autoritatea publica locala are dreptul ca, după caz, prin certificatul de urbanism:
e) sa permită întocmirea documentației tehnice pentru autorizația de construire, fără elaborarea unei documentații de urbanism, in situatia construirii pe o parcela in cadrul unui front preexistent, in care clădirile de pe parcelele adiacente au același regim de inaltime cu cel solicitat.
Întrebați care e baza legală pentru PUZ-ul cerut prin Certificatul de Urbanism.
Dacă aveți construcții pe parcelele adiacente cred că sunt obligați să vă lase să construiți.
Adresați Primăriei o petiție și cereți explicații argumentate conform legislației, sunt obligați să vă răspundă în termen de 30 zile.
Trebuie să fiți mai explicit referitor la situația dumneavoastră.
Cine a procedat la modificarea coordonatelor, dumneavoastră sau un proprietar vecin?
Conform Legii 7/1996 a cadastrului republicată........art.31, alin.2 și 3 persoanele interesate sau notarul pot formula cerere de reexaminare a incheierii de admitere sau de respingere și plângere împotriva încheierii. Termenele de exercitare sunt exemplificate în cadrul aceluiași articol.