avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 383 soluții astăzi
Forum Activitate robert1958

Activitate robert1958

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Potrivit art. 30 din legea nr. 196/2018,

(1) Proprietarii din condominii au obligația să notifice președintelui orice schimbare intervenită în structura și numărul membrilor familiei prin deces, căsătorii sau nașteri, persoanele luate în spațiu, precum și locatarii/comodatarii ca urmare a închirierii sau a împrumutării locuinței.

(2) Notificarea prevăzută la alin. (1) se face în scris în termen de 10 zile de la schimbarea intervenită, de la luarea în spațiu, respectiv de la semnarea contractului de închiriere/comodat.


Depuneți notificarea la asociație cu număr de înregistrare în registrul de intrări-ieșiri sau o trimiteți printr-o metodă care să asigure dovada comunicării ( prin scrisoare recomandată cu conținut declarat și confirmare de primire, sau prin executor judecătoresc ).

Dar la acest moment cine plătește întreținerea?



Marius4k75 a scris:

Bună ziua, am și eu o situatie mai ciudata. Dețin 50% dintr-un apartament cu 4 camere, restul de 50% îl deține fosta mea soție, cu care sunt în proces de partaj de 1 an. Deoarece fosta mea soție nu mai locuiește în apartament de 6 luni, am decis sa ma întorc în apartament sa locuiesc eu. Dar administratorul refuza de peste 2 luni sa ma pună la plata intretinerii. Face acest lucru pt ca eu sa nu pot demonstra la procesul în curs ca plătesc întreținerea pt apartament. Ba mai mult, el face legea în bloc de 15 ani și a convins și pe președintele asociației. Cu toate cererile mele scrise, cu tot cu răspunsul Primăriei, tot continua acest abuz. Ce pot sa fac?

Consultați ORDINUL nr. 985 din 29 martie 2024 pentru modificarea art. 4 din Normele metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare și alimentație publică, a licențelor și brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul președintelui Autorității Naționale pentru Turism nr. 65/2013.

[ link extern ]



pokka a scris:

Vreau sa cumpar 1-2 apartamente pe firma si sa le inchiriez pe AirBNB/booking - adica regim hotelier.

1) In acest caz impozitul anual pe cladire va fi rezidential sau nerezidential?
2) ce caen aleg?
3) am nevoie de vre-o autorizare de la ministrul turismului sau primarie sau acordul vecinilor?

Cheltuielile ce privesc curățenia părților comune ( holuri, scări, lift) se repartizează pe cotă parte indiviză, deci chiar dacă am considera cățelul ca fiind o „persoană”, asta nu ar influența cu nimic quantumul cheltuielilor repartizate apartamentului în care „sălășuiește” cățelul. Poate doar în privința energiei electrice spații comune.

Discutația cu privire la mizeria pe care o face cățelul trebuie purtată cu proprietarul ( nu cu chiriașul ).

vasiledela4 a scris:

Buna ziua daca mă poate ajuta cineva sunt președinte de bloc proprietarii au făcut sesizări că unul dintre chiriaș are un câine care face murdărie in bloc adică par îmi permite legea sa trec câinele la cheltuieli?

1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Fiind vorba despre o parte comună ( care este obiectul unui drept de coproprietate forțată al tuturor proprietarilor ) pentru a fi în deplină legalitate nu se poate pune în discuție decât închirierea acestuia cu respectarea dispozițiilor art. 43 din legea nr. 196/2018.

Niqu a scris:

Buna ziua!
Apartamentul ............................................................
Mentionez ca ceilalti proprietari din bloc nu aveau pana acum acces la debara, fiind folosita doar de vechii proprietari ai apartamentului.


Legea penală face trimitere la legea specială ( dacă legea specială prevede că... ) iar legea specială face trimitere la legea penală (Următoarele fapte constituie contravenții, dacă nu au fost săvârșite în astfel de condiții încât să constituie, potrivit legii penale, infracțiuni ).

Sincer să fiu nu am auzit ca o persoana care exercita activității de administrare a condominiilor fără atestat să fi fost condamnată penal, dar sunt suficiente cazuri în care persoana cu pricina a fost sancționată contravențional cu suma de 5.000 lei. Consider că este suficient.


gabriela constantinescu a scris:

Dar art 348 din Noul Cod Penal cum se aplica? Sau mai bine zis care articol are relevanță mai mare?
"""""CAPITOLUL IV
Infracţiuni privitoare la regimul stabilit pentru alte activităţi reglementate de lege
Art. 348. Exercitarea, fără drept, a unei profesii sau activităţi pentru care legea cere autorizaţie ori exercitarea acestora în alte condiţii decât cele legale, dacă legea specială prevede că săvârşirea unor astfel de fapte se sancţionează potrivit legii penale, se pedepseşte cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă."""""



Potrivit art. 102 lit. q din legea nr. 196/2018 „ desfășurarea de către persoane fizice sau juridice a activității de administrare a condominiilor fără îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 64” ( adică fără atestat ) se sancționează cu amenda contravențională prevăzută alin. 2 lit. d, respectiv de la 5.000 lei la 10.000 lei.

Potrivit art. 102. alin. 4 lit. b, ancțiunile contravenționale se aplică de către primari sau de împuterniciții acestora sau de către Poliția Locală, deci proprietarul nu are de ce să se adreseze justiției pentru constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor contravenționale.


gabriela constantinescu a scris:

Au fost făcute sesizări la acele compartimente pentru "evenimente" destul de semnificative și răspunsurile au fost niște articole de lege cu îndrumarea că proprietarul are dreptul să se adreseze justiției. Nu au fost aplicate nici un fel de sancțiuni, nici măcar avertismente.


Faceți o sesizare la compartimentele prevăzute la alin. (1) al art. 10 din legea nr. 196/2018.

[ link extern ]

gabriela constantinescu a scris:

Administratorul blocului a încasat salarii fara sa aibă atestat de administrare condominii. Cît timp am la dispoziție să îi fac o reclamație, după care nu mai am dreptul ? Care este perioada permisă pentru a face o reclamație la organele competente? Care sunt aceste instituții ? Mulțumesc.

Potrivit prevederilor art. 56 din legea nr. 196/2018,

(1) Președintele asociației de proprietari este candidatul, membru al asociației de proprietari, ales prin voința sa și a jumătate plus unu din numărul proprietarilor prezenți în cadrul adunării generale ( membru al asociației de proprietari - proprietarul semnatar al acordului de asociere sau al unei cereri depuse la asociație )

Potrivit dispozițiilor art. 46 din aceeași lege, are dreptate și in privința cazierului judiciar :

(7) Nu pot fi alese sau numite în funcție de conducere, administrare ori control din cadrul asociațiilor de proprietari persoanele care au suferit condamnări, în baza unor hotărâri judecătorești rămase definitive, pentru infracțiuni de natură economico-financiară.

(8) Anterior alegerii sau numirii într-o funcție de conducere, administrare ori control din cadrul asociațiilor de proprietari, persoanele candidate trebuie să dovedească în adunarea generală respectarea prevederilor alin. (7), pe baza cazierului judiciar eliberat conform prevederilor legale în vigoare și, în cazul administratorului și al cenzorului ori, după caz, al membrilor comisiei de cenzori, și a documentelor care să ateste pregătirea profesională în domeniu.

(9) Prin excepție de la prevederile alin. (8), sub sancțiunea anulării hotărârii de numire/alegerii într-o funcție de conducere, administrare ori control din cadrul asociațiilor de proprietari, cazierul judiciar poate fi prezentat comitetului executiv în termen de cel mult 5 zile de la data adunării generale.


2 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Probabil este vorba despre înființarea unei asociații de proprietari, nu de locatari. La judecătorie nu sunt necesare datele din CI de la toți proprietarii.

Vedeți art. 15-17 din legea nr. 196/2018.

Beluta a scris:

Buna ziua! La infiintarea asociatie locatari, (prin intermediar catre Judecatorie) este legal sa se ceara CI de la toti proprietarii?

Încetarea personalității juridice a asociației de proprietari este reglementată prin prevederile art. 18 din legea nr. 196/2018:

„Dacă numărul proprietarilor dintr-un condominiu scade sub 3 ca urmare a unor acte de înstrăinare, proprietarul sau proprietarii cer judecătoriei în a cărei circumscripție teritorială se află imobilul încetarea personalității juridice”.

ionescupopescu a scris:

Buna ziua as dori sa va cer o informatie se poate cere in instanta anularea personalități juridice a asociatiei de propietari, daca asociația de proprietari nu are cenzor, administratorul nu are atestat iar presedintele esge propietar in alt bloc?

Va mulțumesc in anticipat