avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1517 soluții astăzi
Forum Activitate latka

Activitate latka

Pagina 38 din 1143
Nu se interpretează, citiți, va rog articolul.
Votul e nul.
Mai citiți o dată articolul, nu se referă la membrii de asociație, ci la 2/3 din numărul total de proprietari, ce pot să nu fie membri. Se cere acord scris, nu AG ordinar, cu 50% +1 din numărul celor prezenți.
4 din 4 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu sunteti obligat sa platiti, sa va dea in judecata si sa demonstreze fara echivoc faptul ca dvs. sunteti responsabil. Daca deja v-a pus acea suma pe lista de cheltuieli lunare, trebuie sa procedati conform legii 196/2018.
Prima data va folositi de prevederile art. 28, contestind acea suma :
Articolul 28
(3) Proprietarii din condominii au dreptul să primească explicații cu privire la calculul cotei de contribuție la cheltuielile asociației de proprietari și, după caz, să o conteste în scris în termen de 10 zile de la afișarea listei de plată. Președintele asociației de proprietari este obligat să răspundă, în scris, la contestație în termen de 10 zile de la primirea acesteia.

Daca nu va raspunde sau va raspunde in dodii, aveti la dispozitie art. 29 :
Articolul 29
(3) Orice persoană sau orice proprietar care se consideră vătămată/vătămat într-un drept al său din cauza neîndeplinirii sau îndeplinirii defectuoase a atribuțiilor de către președinte, membri ai comitetului executiv, cenzor/comisia de cenzori sau de către administrator se poate adresa în scris compartimentelor prevăzute la art. 10 sau, după caz, instanțelor judecătorești.
[ link extern ]
Nu e o problema sa va gasiti un avocat si, in prima faza sa va intocmeasca o notificare avocationala, care sa va ajute, in sensul de a face asociatia sa se razgindeasca. Altfel, trebuie sa platiti (nu puteti sa nu, pina nu aveti o hotarire judecatoreasca definitiva favorabila), sa dati apoi asociatia in judecata si sa cereti recuperarea sumei cu pricina si plata cheltuielilor de judecata. Restul se face cu bunavointa sau cu executorul.

Foarte posibil sa ajungeti la o intelegere dupa notificare. Sansele sunt mari, e greu de dovedit ca fix dvs. ati "distrus" liftul, mai ales ca s-a luat in considerare ca si ceilalti sa contribuie, asta demonstreaza ca e o golanie .

Mai degraba centrala este un model ieftin si "bun". :) A avut chiriasul vreun rol in alegerea centralei ? Eu cred ca nu.
BogdanGri a scris:

Buna ziua
Da, chiriasul scoate bani din folosire acelui spatiu (si implicit a centralei). Dar si dvs scoateti bani din acelasi spatiu nu?
Daca se defecteaza atat de des e posibil ca centrala sa fie subdimensionata sau nepotrivita utilizarii in scop comercial.

Responsabilitatea o gasiti in contractul incheiat, e legea partilor.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nu este legal, proprietarul este obligat doar sa arate documentul si asociatia poate sa-si "noteze" toate datele necesare. O copie de pe contract (sau, de regula prima pagina cu datele esentiale ) se poate lasa, doar daca vrea proprietarul, nu exista vreo obligativitate legala.
Răspuns la discuția chirie spatiu
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nimeni deocamdata, acel spatiu nu exista in acte. Prima data se legalizeaza spatiul.

Articolul 36
Schimbarea destinației proprietății comune este permisă cu îndeplinirea cumulativă a următoarelor condiții:
a) numai dacă prin aceasta nu sunt lezate drepturile celorlalți coproprietari;
b) numai dacă prin aceasta nu se împiedică folosirea în condiții normale a condominiului de către toți proprietarii;
c) în baza acordului în scris al tuturor proprietarilor din condominiu;
d) după obținerea prealabilă a acordurilor, avizelor și autorizațiilor necesare prevăzute de legislația în vigoare, emise în condițiile legii de instituțiile/autoritățile abilitate în acest sens.

Apoi se trece la inchiriere

Articolul 38
(1) Fiecare proprietar din condominiu poate folosi, în condițiile acordului de asociere, atât spațiul care constituie bunul principal, cât și părțile comune, fără a aduce atingere drepturilor celorlalți proprietari și fără a schimba destinația clădirii.
(2) Părțile comune pot fi utilizate de către terți, persoane fizice sau juridice de drept public și/sau privat, numai ca urmare a hotărârii adunării generale a asociației de proprietari, adoptată cu acordul a două treimi din numărul total al proprietarilor din condominiu și cu acordul tuturor proprietarilor direct afectați de vecinătate, în baza unui contract de închiriere, de folosință sau de concesiune, semnat de președinte în numele asociației și avizat de cenzor/comisia de cenzori.
[ link extern ]
Da, nu trebuie autorizație, conform legii, pentru o astfel de lucrare.
Din ce spuneți dvs. rezulta altceva, faptul ca centrala nu e fiabila, o centrala bună merge și 20 de ani fără prea multe reparații, mai ales dacă aveți un contract de mentenanță anuală cu o firmă autorizată , cum ar fi normal.

Chiriasul e obligat de lege sa suporte reparații ale unor părți care s-au uzat prin utilizare, clanțe, robineți , scaune etc.
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Nici vorba, este cuvintul lui scris (procesul verbal) inminat sub semnatura de luare la cunostinta sau comunicat contravenientului in termenul legal, contra oricarei probe, sau martor al contravenientului.
Martori daca sunt nu are nici o valoare ce sustine seful de post.