avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 678 soluții astăzi
Forum Activitate mihaiu

Activitate mihaiu

multumesc pentru raspuns, are vre-o relevanta faptul ca nu este membru al asociatiei de proprietari ?
d-na w_v_w_v
cu ce drept as putea sa intru la etajul 4 ? cum se pot justifica eventualele modificari daca nu exista un proiect ( blocul fiind vechi ) cu ce dovezi ? Daca este singurul apartament cu probleme ( cel de la etajul 3 ) nu credeti ca in acest caz ma aflu in situatia de a dovedi ca reclamantul NU are dreptate ? ... intreb ...
va multumesc pentru raspunsuri si pentru informatiile oferite. Din pacate nu am si nu stiu cum sa gasesc o schema de instalatii initiala a blocului ( vechi ). Daca intr-adevar exista o problema la partile comune se va rezolva fara nici o retinere. Fara o justificare solida este foarte clar pentru mine ca nu avem ce sa " tragem " de " vecinul " de la etajul 4 si cel mai probabil va ramane in sarcina locatarei de la 3 prin acel proces verbal oficial de constatare ( de la o firma autorizata de instalatii ) sa detalieze unde considera ca este problema.
Va doresc tuturor Sanatate.
buna seara,
va rog sa ma ajutati cu cateva pareri referitoare la partile comune si proprietatile particulare ale persoanelor / proprietari care apartin ( sau inca nu ) la asociatia de proprietari. Am primit o solicitare cel putin ciudata de la un locatar de la etajul 3 ( din 4 ) cum ca daca se trage apa la wc i se goleste vasul si vine mirosul de pe coloana in casa. La nici un alt apartament nu se intampla acest lucru ( nici deasupra si nici vecin ) si inclin sa cred ca s-ar putea sa fie si o eroare de montaj. Din discutiile avute sunt foarte multe pareri contradictorii ca ar trebui ( sau nu exista ) un fel de supapa la etajul 4 - deasupra reclamantului. Pana in acest moment inclin sa dau un raspuns in care reclamantul sa solicite un proces verbal oficial de constatare cu remedierea necesara de la o firma de instalatii autorizata. Nu vad legatura in acest caz cu partile comune ale asociatiei. Cel mai probabil dupa raspuns voi fi reclamat in calitate de presedinte la Primarie.
Va multumesc anticipat pentru parerile d-voastra.
Buna ziua
va rog o parere legata de urmatorul fapt ...
la data de 27 mai 2021 am incheiat o " conventie " pentru achizitionarea unor aparate auditive performante de la o firma din localitate ( aparate la recomandarea integrala a audiologului ). S-a achitat un avans cu factura " avans comanda " si chitanta fiscala. Conventia prevede " produsul va fi livrat in maxim 7 zile " si printre altele " oferta este valabila timp de 30 de zile calculate de la prezentei conventii, iar in cazul in care cumparatorul nu ridica aparatul in acest interval ii va fi comunicat noul pret, daca este cazul ". S-a stabilit de comun acord o " data de eliberare " - 16 iunie 2021 - care nu s-a respectat "- am fost prezent la data programarii - aveti rabdare va anuntam noi telefonic ". Consider in acest moment ca intentia este de a fi scos in afara datei de 30 de zile pentru a putea fi taxat suplimentar desi nici pana acum la cca 23 de zile de la data " conventiei " nu am primit aparatele si nu exista o data certa. Pot doar presupune ca la data conventiei ar fi existat un discount consistent ( oferta promotionala ) si nu s-au comandat aparatele de catre persoana respectiva in timp util acest lucru ducand la cresterea considerabila a pretului aparatelor. Am inaintat o reclamatie la adresa de mail conform conventie si inca astept un raspuns.
va rog sa ma ajutati cu parerile d-voastra legate de cele prezentate.
va multumesc
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Buna ziua,

se pare ca un locatar s-a legat direct de coloana de curent a scarii ( prin gaurirea din apartament a peretului comun cu nisa ). Ce modalitate legala de a efectua o verificare la el in apartament exista ? Daca se vad legaturi la coloana de curent care ar fi procedura de verificare ?

Va multumesc anticipat pentru opinii.
Deci ....

1 administratorul POATE fi si din afara asociatiei
2 PRESEDINTELE TREBUIE sa aibe domiciliu permanent in asociatie
3 administratorul TREBUIE sa fie calificat pentru aceasta " meserie " ( adica autorizat ) altfel ... E BAI !
4 deciziile se iau democratic in adunarea generala generala a asociatiei ( adica se supun la vot ) DAR adunarea trebuie sa fie statutara, nu stiu sigur daca la a 2-a sedinta se pot lua decizii daca sunt mai putini de 50% din nr de locatari care reprezinta cele x apartamente. In asociatia din care apartin la a 3-a sedinta convocata cu afise VIZIBILE ( la termene de cca 7 zile ) in situatia in care NU s-au intrunit cei 50% din locatari se iau deciziile tot prin vot cu instiintarea scrisa a tuturor locatarilor lipsa DUPA sedinta cu semnatura ( au fost cazuri extrem de rare de 2-3 sedinte cu mai putin de 50% din locatari )
5 presedintele comisiei de cenzori TREBUIE sa semneze lunar centralizatorul cheltuielilor comune plus celelalte documente financiar contabile
6 TOATE persoanele care sunt renumerate pentru munca depusa TREBUIE SA AIBE CONTRACT
7 in situatia in care nu sunteti multumiti de felul in care este gestionata activitatea comitetului de bloc se poate depune o sesizare la primarie. DAR in prealabil va recomand sa discutati nemultumirile in adunarea generala, sau sa anuntati in scris comitetul de bloc. Va rog sa analizati cu atentie si urmarile unei eventuale sesizari.
Va multumesc mult pentru raspunsurile d-voastra ... se pare ca am generat un mic mar al discordiei ... sau am agitat putin apele legate de aceasta problema sensibila ...
...
Toate modificarile au fost efectuate cu avize si proiecte aprobate ...
Nu vad ratiunea logica si tehnica pentru care un sistem ineficient ( in acest caz furnizorul de caldura - cu pierderi mari ) si care nu are CONCURENTA la preturi ( plus ca detine un monopol incorect ), sa nu fie fortat intr-un fel sau altul sa se adapteze pietei ... evident in conditii legale.
Cu o usoara abatere de la subiect doresc sa mentionez ca preturile la energie electrica au inceput deja sa scada urmare a aparitiei pe piata a firmelor producatoare de " energie electrica verde ", care produc curent la preturi competitive - SI ASTA ESTE UN LUCRU BUN !
...
Nu vad NICI UN MOTIV ( daca legea permite acest lucru ) sa folosesc ce furnizor vor muschii mei pentru incalzire termica sau furnizare de orice alte servicii, fiind intr-o continua analiza a pietei pentru cel mai bun raport pret calitate al produsului dorit ... evident FARA SA renunt la partenerii seriosi, orientati catre clientela si verificati in timp ... dar iarasi deraiez de la subiect
...
Vom decide in AG sa respectam indicatiile primariei, si vreau sa va spun ca tot locatarul reclamagiu ... " s-a ars " la pierderi, deoarece in urma repartizarii acelor 1-2 lei pierderi pe cele 20 de apartamente ale scarii ... i se scade ajutorul dat de primarie pentru incalzire suma astfel platita pentru caldura fiind mai mare ... curios DAR ADEVARAT !
...
De asemenea vom contacta un avocat specializat pentru un raspuns legal si eficient ...
...
Va multumesc pentru atentia acordata.
Cu tot respectul,
mihaiu,
Buna ziua,

sunt ... presedinte ( cu titlu interimar - pentru a face lucrurile sa mearga ) la o asociatie de locatari ( nici macar de proprietari, si va rog mult sa-mi dati o idee legata de urmatoarea problema:

1 un locatar a depus plangere la primarie, pentru calculul eronat al incalzirii.
2 avem un administrator de meserie ... care totusi are limitele lui ( si e cam speriat de plangere )
3 s-a facut un asa zis " imventar " al elementelor care pot cauza pierderi in ceea ce a mai ramas din incalzirea centrala, DAR reprezentantul de la termoficare a mentionat ca pierderile se calculeaza IN FUNCTIE DE COTA PARTE INDIVIZA ?? a fiecarui locatar.

OBSERVATII

A) pe una dintre scari ( din 20 de apartamente - 18 NU mai au incalzire centrala - au centrale termice.
B) NU MAI EXISTA tevi orizontale prin care circula agent termic decat la parter si la etajul 1 ( ACEEASI COLOANA ) IN REST toate sunt taiate DE LA SUBSOL SI blindate.

INTREBARE

De ce ar trebui sa plateasca cei 18 locatari din pierderile pentru incalzirea centrala, cand de fapt acesta a fost unul dintre motivele principale ale instalarii centralelor - REFUZUL PLATII UNOR PIERDERI CIUDAT CALCULATE ?

Va multumesc anticipat pentru parerile d-voastra.
Buna ziua,

1 Sunt gestionar la o firma de la care doresc sa plec. Am fost amenintat ca voi fi " purecat " in cazul in care imi voi depune demisia.
Negociez in prezent pentru un alt loc de munca.
Daca primesc un raspuns si un termen legal de prezentare ( egal cu termenul legal de demisie ) exista o modalitate legala de a fi intrerupta perioada de demisie si de a fi impiedicat sa ajung in timp util la noul loc de munca ?

2 Contractul de munca este pentru 5 zile pe saptamana. La inceput am acceptat tacit sa lucrez si sambata, pentru a-mi organiza activitatea in conditii cat mai bune. In timp am inceput sa primesc sarcini care nu au legatura cu sarcinile mele de servici, si pe care sunt obligat intr-o anumita masura, sa le fac, ziua de sambata devenind zi normala de lucru, desi contractul individual specifica altceva.
Se considera ziua de sambata ca si lucrata voluntar sau nu ?

3 In timp, s-a mutat activitatea pe o noua firma. Inca mai efectuez intrari si iesiri de produse pe firma veche, si mai exista gestiune pe firma precedenta ( desi sunt platit la norma intreaga de cca 1 an numai pe firma noua ).
Unde se delimiteaza responsabilitatile mele ca gestionar, fata de ceea ce a mai ramas ca si produse si obiecte de inventar pe firma anterioara ?

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.