avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 249 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice PFA, II, AF - Persoana fizica ... PFA- UNDE MA INCADREZ, LA VENITURI REPETITIVE SAU ...
Discuție deschisă în PFA, II, AF - Persoana fizica autorizată, Întreprindere individuală, Asociaţie familială

PFA- UNDE MA INCADREZ, LA VENITURI REPETITIVE SAU OCAZIONALE?

De cand a iesit OUG 58/2010, am citit o groaza de interpretari privind sintagma "venituri repetitive/ocazionale". Sunt in ceata totala.
Sunt profesor cu contract de munca pe termen nelimitat si am si un PFA - Traducator. Sanatatea e clar ca trebuie platita indiferent de situatie, insa nu imi este clar daca pensia si somajul trebuie platite in conditiile in care:
1. sunt angajata cu carte de munca (deci platesc deja somaj/ pensie etc).
2. nu realizez venituri un fiecare luna ( de exemplu am taiat o factura in mai si apoi am mai taiat una tocmai in iunie. Din iunie si pana acum nu am mai incasat nimic pentru ca nu am mai avut clienti. Sumele incasate sunt mici, de genul 40-80 lei/factura).
Nu inteleg unde ma incadrez, la venituri repetitive sau ocazionale? Cine stabileste daca am venituri repetitive sau ocazionale? La Administratia Financiara nu au stiut ce sa imi raspunda, mi-au spus sincer ca nu stiu nici ei pentu ca normele de aplicare sunt ambigue si contrazic legea.
Ma poate lamuri cineva, va rog mult? #-o
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: Alexandru Suteu , Consultant fiscal 19:12, 20 Septembrie 2010
sotul e incadrat cu carte de munca si are si un PFA. pe PFA face evaluari si nu are venit regulat. de ex anul asta are o factura in martie, doua in mai si pana acum niciuna.
facturile sunt catre acelasi beneficiar(cu care are normal un contract cadru), dar nu au regularitate. in niciun caz lunar sau trimestrial/semestrial)
e incadrat la "ocazional"????????????

si daca da, trebuie sa depun la Casa de sanatate, Pensii si Somaj vreo notificare cum ca obtin venituri ocazionale?

multumesc