Pe data de 14 septembrie 2007 mi-am incetat activitatea, prin demisie, la SRC Liberta SRL. Angajatorul a fost de acord sa nu mai efectuez cele 15 zile de preaviz. Atunci am primit decizia de incetare a contractului de munca, patronul spunindu-mi ca, ulterior, imi va da si cartea de munca. Fisa de lichidare nu mi-a dat si nici nu am stiut ca trebuia sa cer.
A trecut o luna si ceva, iar fostul patron spune intr-una ca nu are timp si...chef sa imi incheie cartea de munca si sa imi dea fisa de lichidare.
Eu m-am angajat in alta parte imediat dupa ce am plecat de acolo. Ii tot aman pe noii angajatori cu cartea de munca si cu fisa de lichidare.
Stiu ca fostul patron are foarte multe cunostinte la ITM si in mod sigur o reclamatie facuta acolo s-ar solda cu un esec. In plus ar dura si 30 de zile pana la primirea raspunsului. Risc sa imi pierd noul loc de munca asa.
A recurs si la amenintari de genul ca daca eu il reclam la ITM pentru nepredarea cartii de munca si a fisei de lichidare el se duce la politie si ma acuza ca i-am furat nu stiu ce aparatura din sediu!
Ce parere aveti? Cum sa obtin de urgenta cartea de munca incheiata la zi si fisa de lichidare?
Litigiile de munca sunt de competenta tribunalului in raza teritoriala in care isi are domiciliul angajatul.
Cererea de chemare in judecata poate fii scrisa de mana,poti solicita si ajutorul unui avocat dar pentru neeliberarea carnetului de munca nu cred ca ai avea nevoie de asistenta acestuia pe timpul procesului .
De 1 saptamana am facut cerere de desfacere a contractului de munca urmand ca de pe 5.11 sa incep sa lucrez la o noua firma. Eu am lucrat la firma si putina contabilitate primara, acest lucru nefiind stipulat nici in contract nici in fisa postului. La plecare s-a constatat ca lipsesc anumite facturiere si chitantiere. Sefa mi-a spus ca pana nu le gasesc sau nu le dau in monitorul oficial ca s-au pierdut nu-mi da cartea de munca. Are voie sa faca asa ceva? Ce motive legale ar avea sa nu-mi dea cartea de munca?
Is si eu o salariata amarata, destul de nervoasa in acest moment dupa o discutie aprinsa. datele problemei:
1. e primul meu job unde lucrez de 8 luni de zile. ieri am depus o cerere prin care cer incetarea contractului de munca, cf articolul 55 litera b (cu acorul partilor), incepand cu 12 nov (15 zile pt ca nu am functie de conducere)
2. azi am vb secretara: cand pot veni sa-mi ridic cartea de munca? dupa o discutie aprinsa a stabilit ziua de luni, 12 nov. dupa 15 minute a venit in birou spunandu-mi ca mi s-a pierdut cartea de munca si ca tb sa-i aduc din nou actele necesare refacerii cartii de munca (ca despre ea e vorba). presimt ca o sa-mi ceara actele in original, desi am copie dupa cazier si cum nu-s din bucuresti o sa-mi ia timp pana sa-i aduc unu in original. deja incep sa ma enervez din nou.
intrebarea mea e: ce pot sa fac?
alta nedumerire: am citit codul muncii si nu cred ca am gasit raspuns la intrebarea: am dreptul sa-mi iau concediu de odihna daca nu a trecut 1 an de zile de cand m-am angajat?
Chitantierele si........ce s-a mai pierdut pe acolo le-ai preluat cu semnatura?
Imprimatele cu regim special ( ca se numesc asa din motive intemeiate.........) se preiau cu semnatura.....,daca nu au dovada ca ti-au fost predate, ca erai raspunzatoare de ele, nu vad cum pot sa iti solicite gasirea lor, sau publicarea lor ca pierdute in MOf.Mai ales ca nu stiu daca tu poti face asta, obligata fiind societatea printr-un sef......
Ar fi bine sa faci un memoriu scris catre conducere, in care sa arati cum sta situatia, mai ales daca actele respective nu erau tinute sub cheie cum era normal. Tot normal era si sa predai aceste acte, chiar daca nu le aveai pe semnatura (asta pentru viitor)nu se lasa asa unde se nimereste........
Carte de munca
huminiuc
Buna ziua,
În anul 2006,luna august,mi-am dat demisia dintr-o societate comercială ;contractul individual de muncă încheiat cu această societate ... (vezi toată discuția)