avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 548 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general URGENT VA ROG - TERMEN BALANTA
Discuție deschisă în Contabilitate în general

URGENT VA ROG - TERMEN BALANTA

#-o Am si eu nevoie urgent de o informatie. Exista o baza legala care prevede termenul legal de inchidere a unei balante lunare? 10 zile, 25 zile....? Si daca da care e? La un nr de 3000 inregistrari contabile lunar se poate solicita inchiderea acesteia in termen de 10 zile ? in conditiile in care faci aproape tot singur? :-/ :O / si mai ai si alte atributii pe langa asta....?
Cel mai recent răspuns: ContSters42967 , utilizator 00:51, 18 Martie 2008
Aha. Deci nu este legal ca cineva sa impuna unui contabil, economist sa definitiveze o balanta in termen de 5,7 sau 10 zile de la data la care s-a incheiat luna calendaristica...? :)) he he he Tks.. :D

Sau nu...? Dar ce vrea sa spuna legea cu ... " sau la termenele de întocmire a situatiilor financiare periodice '. Adica ce situatii periodice ? Decontul de tva, declaratiile etc. ? Adica 25 ale lunii urmatoare pt luna in curs ? :-/
Ultima modificare: Duminică, 9 Martie 2008
Krissia ., Alte profesii
Krissia fii atenta la legea contabilitatii art.22 " Balanta de verificare se intocmeste CEL PUTIN ANUAL. !!!!!!???? dar ...............
Nu spune ca trebuie definitivata in 5,7 10 zile.

Orice entitate persoană juridică, nu poate funcţiona decât împreună cu propria contabilitate, ca o cerinţă obiectivă a gestiunii financiare, ordinea şi disciplina fiind cerinţe ale legii, dar şi ale propriului statut.
Înregistrerea cronologică a informaţiilor economice se realizează cu ajutorul conturilor contabile, întocmindu-se Registrul-jurnal, iar înregistrarea sistematică se realizează prin întocmirea Registrului de Inventar şi a Registrului Cartea Mare.
Lucrările de sinteză care se întocmesc periodic sunt Bilanţul contabil şi Contul de profit şi pierdere. Verificarea corelaţiilor se realizează cu ajutorul Balanţei de verificare.
Pentru verificarea înregistrării corecte în contabilitate a operaţiilor patrimoniale se întocmeşte lunar balanţa de verificare (a conturilor, evident).
Balanţa de verificare cuprinde, pentru toate conturile sintetice, următoarele elemente: simbolul şi denumirea conturilor (în ordinea din planul de conturi), totalul sumelor debitoare şi creditoare ale lunii precedente, rulajele curente debitoare şi creditoare ale lunii curente, totalul rulajelor cumulate de la începutul anului până la zi, debitoare şi creditoare ale lunii curente, soldurile finale debitoare şi creditoare (deci balanţe de verificare cu „patru serii de egalităţi”) Balanţa de verificare la 1 ianuarie se completează cu soldurile finale debitoare şi creditoare ale lunii decembrie. Cu ajutorul balanţei de verificare se certifică corelaţiile dintre egalităţile generate de dubla înregistrare a operaţiilor patrimoniale în contabilitate, respectiv concordanţa dintre totalul înregistrărilor din registrul-jurnal şi totalul rulajelor debitoare şi totalul rulajelor creditoare din balanţă, precum şi concordanţa dintre totalul soldurilor finale debitoare şi creditoare din cartea mare şi totalul soldurilor finale debitoare şi creditoare din balanţă. Balanţa de verificare se întocmeşte atât pentru conturile sintetice cât şi pentru cele analitice; pentru conturile analitice se poate întocmi numai situaţia soldurilor (balanţa soldurilor). Prin intermediul balanţei de verificare analitice se verifică concordanţa dintre conturile sintetice şi conturile lor analitice.


Luna de luna, profesionistul contabil din Romania are perioada de “inchidere de balanta contabila”. Cu alte cuvinte, are obligatia de a revizui integral toate operatiunilor inregistrate in contabilitatea si de a pune in oglida soldurile conturilor cu documentele justificative.
Analiza si verificarea lunara a balantei de conturi implica efectuarea unor corelatii si verificari, dupa cum urmeaza:
• PROVIZIOANE
• Rulajul creditor al 151% = rulajul debitor al 6812
• Rulajul debitor al 151% = rulajul creditor al 7812
• Centralizatorul provizioanelor pentru riscuri si cheltuieli
• IMOBILIZARI SI PARTICIPATII
• Rulajul debitor al grupei 68 = rulajul debitor al grupei 28
• Rulajul debitor al grupei 21 = rulajul creditor al grupei 23
• Rulajul creditor al contului 291% = rulajul debitor al contului 6813
• Rulajul debitor al contului 291% = rulajul creditor al contului 7813
• Registrul mijloacelor fixe = Balanta de verificare a conturilor de imobilizari
• De verificat existenta contractelor de inchiriere, in conformitatea cu normele contabile aplicabile si corectitudinea inregistrarii acestora
• Verificarea listei cu participatii; metodele de evaluare; clasificarea acestora
• IMPRUMUTURI
• Situatia imprumuturilor;
• De determinat daca totalul din situatia imprumuturilor corespunde cu soldul contului din balanta de verificare;
• De verificat clasificarea scadentelor pe termen scurt si pe termen lung;
• STOCURI
• Soldul listei de inventar trebuie sa corespunda cu soldul balantei generale;
• Listele de inventar trebuie sa ai la baza inventarierea fizica a stocurilor;
• Sa se specifice daca stocurile sunt evaluate la costul cel mai scazut sau valoarea lor neta de realizare;
• Balanta fizica a stocurilor = Balanta contabila a conturilor de stocuri;
• De comparat rotatia stocurilor cu cea a exercitiilor precedente;
• De verificat daca sunt stocuri garantate, depuse in depozitul tertilor, si in acest caz verificarea corectitudinii inregistrarilor;
• AJUSTARI de STOCURI, CREANTE SI DISPONIBILITATI
• Rulajul creditor al 39% = rulajul debitor al 6814
• Rulajul debitor al 39% = rulajul creditor al 7814
• Rulajul creditor al 49% = rulajul debitor 6814
• Rulajul debitor al 49% = rulajul creditor 7814
• Rulajul creditor al 59% = rulajul debitor 6814
• Rulajul debitor al 59% = rulajul creditor 6814
• Centralizatorul ajustarilor pe fiecare element bilantier
• DATORII FURNIZORI
• Situatia furnizorilor corespunde cu Balanta analitica a conturilor de furnizori;
• De verificat daca mai exista datorii neinregistrate:
• De verificat datoria fata de actionari, administratori si alte parti legate;
• DATORII CU BUGETUL STATULUI
• De verificat statul de salarii cu Balanta conturilor aferente salariilor
• De verificat situtia contributiilor si taxelor privind organismele statului cu balanta de verificare a conturilor privind datoriile catre bugetul de stat si cu declaratiile fiscale intocmite
• De verificat TVA" target="_blank" class="contextual_links">TVA din decontul de TVA" target="_blank" class="contextual_links">TVA cu jurnalele de TVA" target="_blank" class="contextual_links">TVA si cu Balanta conturilor de TVA
• CLIENTI
• De verificat situatia analitica a clientilor cu Balanta conturilor de clienti
• De verificat daca exista facturi emise si netransmise catre clienti
• TREZORERIE
• De verificat transferurile interbancare – contul 581 (de regula, trebuie sa se soldeze)
• De determinat daca sunt conturi de trezorerie restrictionate;
• De verificat 512% cu fiecare extras de cont
• CHELTUIELI SI VENITURI
• Rulaj debitor 121 = rulaj creditor 6%
• Rulaj creditor 121 = rulaj debitor 7%
• Conturile 6% si 7% se soldeaza obligatoriu.
Acestea constituie o parte din verificarile ce trebuie efectuate cu ocazia inchiderii lunare a balantei de conturi. Aceste tehnici dau posibilitatea ca depistarea eventualelor erori sa se faca in timp util, iar consecintele sa fie minine.
Ultima modificare: Duminică, 9 Martie 2008
ContSters42967, utilizator
Pai cam asta fac...si am 5 bibliorafturi mari si 2 mici pe luna de documente, (4 sunt doar o banca),mai am inca 1 mic la casa de verificat,plus 1 mic la valuta,plus 1 mic la deconturi in valuta, plus plati in lei si valuta, numerar si virament,plus redactare de contracte si acte aditionale, plus 4 bibliorafturi de documente de la 120 de subunitati,plus telefoane si e-mailuri la care trebuie sa raspund, aproape non stop.......Cand sa termin in 5,7 sau 10 zile atatea? Nu cred ca trebuie sa fii in domeniu ca sa ti dai seama ca e aproape imposibil. Si cu toate astea anul trecut am reusit si am definitivat cam 25 bibliorafturi in 2 saptamani...../ Intrebarea mea este : Daca balanta se face cel putin anual ( dar normal ca o voi face lunar ) si la incheierea exercitiului financiar in urma analizei constati ca ai omis niste inregistrari, faci note de corectie si le inregistrezi pana sa predai bilantul, este vre-o problema....? In conditiile astea cu un volum imens de documente ? #-o / O balanta lunara la mine are 15 pagini format A3.
Ultima modificare: Luni, 17 Martie 2008
Krissia ., Alte profesii
Krisia a spus
"faci note de corectie si le inregistrezi pana sa predai bilantul, este vre-o problema....? "
Raspuns
Nu este nicio problema

"In conditiile astea cu un volum imens de documente ? / O balanta lunara la mine are 15 pagini format A3."

Raspuns
Am intalnit si cu 27 de pagini stai linistita.
Deci nu este nici o problema? Chiar daca se refera la conturi de venituri si cheltuieli ale lunii august sau iunie de exemplu, si le inregistrezi in decembrie ? :-/

Alte discuții în legătură

Gestiune en-gros adrianabresug adrianabresug buna ziua ,va rog sa imi spuneti daca e corect tinuta evidenta la o gestiune tinuta la pret furnizor . receptie la pret furnizor 371=401-1000 lei vanzare ... (vezi toată discuția)
Contabilitate asociatie obiectiv obiectiv Cum se ţine evidenţa contabilă a unei asociaţii, în partidă simplă sau dublă ? Vă mulţumesc. (vezi toată discuția)
Reglare fisa helenita helenita buna seara , cum ar trebui sa fac sa reglez fisa de la administratie . adica ma intereseaza care sunt inregistrarile contabile care trebuie sa le fac ?( ... (vezi toată discuția)