avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1475 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Cafeneaua economiştilor Anunþ privind dezbaterea publicã a Formularului 112 ...
Discuție deschisă în Cafeneaua economiştilor

Anunþ privind dezbaterea publicã a Formularului 112 DECLARAÞIA PRIVIND OBLIGAÞIILE DE PLATÃ A CONTRIBUÞIILOR SOCIALE, IMPOZITULUI PE VENIT ªI EVIDENÞA NOMINALÃ A PERSOANELOR ASIGURATE.

Pe site anaf este postat acest anunt :
Stimaţi contribuabili,

Pentru a veni în sprijinul dumneavoastră în vederea îndeplinirii obligaţiilor de declarare se urmăreşte crearea de noi proceduri astfel încât să fie depusă o singură declaraţie privind contribuţiile sociale care sunt în prezent colectate separat de către Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Casa Naţională de Asigurări de Sănătate şi Casa Naţională de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale.

În acest sens, supunem dezbaterii publice conţinutul Formularului 112 DECLARAŢIA PRIVIND OBLIGAŢIILE DE PLATÃ A CONTRIBUŢIILOR SOCIALE, IMPOZITULUI PE VENIT ªI EVIDENŢA NOMINALÃ A PERSOANELOR ASIGURATE, ce urmează a fi depus la ghiseele Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sau la ghiseele acreditate de Ministerul Finantelor Publice.

Noul formular va putea fi completat, semnat şi transmis prin mijloace informatice. Vă rugăm să nu ezitaţi să ne trimiteţi întrebările şi observaţiile dumneavoastră la adresa: d112@mfinante.ro

link :
[ link extern ]
Cel mai recent răspuns: ISA20CTA , utilizator 22:47, 21 Ianuarie 2011
trebuia , daca tot este propusa in dezbatere publica sa avem un soft la dispozitie, sa exersam cu date acel program , sa observam si sa aratam unde apar erori.


Se pare ca au pus si o declaratie editabila pe care sa ne jucam.

[ link extern ]
Guvernul a aprobat astăzi o hotărâre privind modelul, conţinutul şi modalitatea de depunere şi gestionare a declaraţiei privind obligaţiile de plată, a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate.
„Este vorba, practic, de declaraţia unică”, a subliniat Ioana Muntean, purtătorul de cuvânt al Guvernului.
Actul normativ reglementează modelul şi conţinutul acestei declaraţii unice şi instrucţiunile de completare a declaraţiei.

„A fost stabilită şi o perioadă tranzitorie, până la 1 iulie 2011, timp în care declaraţia poate fi depusă şi în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, la ANAF sau la unul din ghişeele acreditate de la Ministerul Finanţelor Publice, după care declaraţia se depune lunar, prin mijloace electronice” a explicat Ioana Muntean.


Emitent: Guvernul Romaniei – Biroul de presa

Data: 28.12.2010
[ link extern ]
Magda Staicu a scris:

Se putea face un soft , contra-cost , asa cum este semnatura electronica , ceva ca un fel de ajutor in completarea declaratiei, iar la nivel national, ca raportare zic, sa ajunga informatiile relevante , care chiar conteaza .



Programele de contabilitate folosite de majoritatea firmelor nu vor genera ele PDF-ul asta? Din cate vad e publicata sturctura fisierului, deci fiecare aplicatie il poate genera si cand se modifica structura (cum sigur se va intampla), va elibera firma de soft o actualizare, daca softul include declaratia asta.
Buna ziua
:)

Este adevarat , se poate intampla astfel , dar nu toate firmele folosesc programe care fac acea declaratie ( sau declaratiile, in general ) in mod automat si de asemenea ,sunt profesionisti contabili care prefera sa le completeze manual .

Motivele sunt multe , si am sa dau doar un exemplu : de cand exista programe de calcul salarii , multi contabili se bazeaza exclusiv pe acele programe si daca sunt in situatia de a calcula manual un salariu ( nu ma refer la un calcul aritmetic sec, ci la stabilirea cotelor care se aplica , la un calcul de deduceri etc ) nu mai pot face acest lucru .
Sau mai exista cazuri in care programul face notele contabile automat . Datorita caracterului repetitiv al operatiilor contabile , de acord, este un mare ajutor , dar se pierde din analiza iar contabilitatea , mie , cel putin , imi place datorita analizei fenomenului economic , nu datorita unei inregistrari cont cutare= cont cutare .
Ultima modificare: Miercuri, 29 Decembrie 2010
Magda Staicu, Consultant fiscal
Magda Staicu a scris:

Guvernul a aprobat astăzi o hotărâre privind modelul, conţinutul şi modalitatea de depunere şi gestionare a declaraţiei privind obligaţiile de plată, a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate.
„Este vorba, practic, de declaraţia unică”, a subliniat Ioana Muntean, purtătorul de cuvânt al Guvernului.
Actul normativ reglementează modelul şi conţinutul acestei declaraţii unice şi instrucţiunile de completare a declaraţiei.

„A fost stabilită şi o perioadă tranzitorie, până la 1 iulie 2011, timp în care declaraţia poate fi depusă şi în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, la ANAF sau la unul din ghişeele acreditate de la Ministerul Finanţelor Publice, după care declaraţia se depune lunar, prin mijloace electronice” a explicat Ioana Muntean.


Emitent: Guvernul Romaniei – Biroul de presa

Data: 28.12.2010
[ link extern ]


Cum se completează Declaraţia unică în 2011, formular 112

Obligaţie, reglementare

Direcţia Generală a Finanţelor Publice a Judeţului Vâlcea informează că, prin Hotărârea Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, conţinutul şi modalitatea de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, formular 112, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 897/31 decembrie 2010.
Astfel, potrivit actului normativ mai sus menţionat, începând cu obligaţiile aferente lunii ianuarie 2011, firmele şi persoanele fizice care au angajaţi vor depune la Fisc Declaraţia 112.



Termen de depunere

Declaraţia 112 va fi depusă online, prin intermediul portalului e-Romania, termenul limită fiind 25 februarie 2011.

Prin excepţie de la regulă, declaraţia va putea fi depusă şi pe suport de hârtie încă o jumătate de an, până la 1 iulie 2011.

Termenul de depunere a declaraţiei este data de 25 a lunii următoare celei pentru care se datorează impozitele şi contribuţiile sociale.



Completarea şi validarea declaraţiei

Declaraţia 112 se va completa şi va fi validată cu ajutorul programelor de asistenţă care vor fi furnizate gratuit de Fisc şi care vor putea fi descărcate de pe siteul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), de la adresa www.anaf.ro.

Contribuabilii vor completa anexele potrivit Instrucţiunilor de completare, din Anexa nr. 7, parte integrantă a Hotărârii Guvernului nr. 1.397/2010.

Astfel, la Anexa 1, trebuie completate secţiunea „Date de identificare a plătitorului”, după care cea privind „Creanţele fiscale”. În acest caz, dacă în perioada de raportare plătitorul nu datorează impozit pe venit sau contribuţii, trebuie scrisă cifra 0 (zero). Atenţie! Necompletarea tabelului în această secţiune echivalează cu nedeclarearea obligaţiei respective.

Anexa 1.1, cea dedicată angajatorului, cuprinde mai multe secţiuni.

Secţiunea A conţine alte date de identificare a plătitorului cu informaţii precum codul CAEN sau dacă plăteşte sau nu contribuţii de accidente de muncă. În acest caz, dacă firma datorează aceste contribuţii, va trece litera „D”, iar dacă nu le datorează, litera „N”.

Secţiunea B se referă la indicatori statistici şi cuprinde numărul de asiguraţi în sistemul asigurărilor pentru şomaj, al celor care au dreptul la concedii şi indemnizaţii şi totalul fondului de salarii brute.

În Secţiunea C trebuie trecute informaţiile cu privire la condiţiile de muncă normale, deosebite sau speciale. Secţiunea C2 se referă la indemnizaţiile de sănătate, iar C3 la cele pentru accidente de muncă şi boli profesionale. La C4, se trece suma scutită din contribuţia de şomaj a angajatorului, iar la C5 - subvenţiile, scutirile şi reducerile. Secţiunea C6 se referă la contribuţia de şomaj, iar C7 la contribuţia la fondul de garantare.

Secţiunea D conţine indicatori statistici privind numărul de asiguraţi pentru care angajatorul datorează diverse contribuţii sociale.

Secţiunea E se completează numai de către entităţile asimilate angajatorului, pentru anumite categorii de asiguraţi.

Secţiunea F cuprinde datele privind impozitul pe venitul din salarii.

Anexa 1.2 este dedicata asiguraţilor, adică angajaţilor şi se completează cu datele de identificare ale acestora. La secţiunea „Detalii coasiguraţi” trebuie trecute şi datele de identificare ale coasiguraţilor, care pot fi soţul sau soţia (trecuţi cu codul „S” ) şi părinte (cod „P” ).

La Secţiunea A, se înscriu datele pentru asiguraţii care au venituri numai din salarii sau asimilate salariilor, care nu au lucrat în condiţii deosebite şi nu au beneficiat de concediu medical sau de scutiri.
Secţiunea B se completează numai dacă salariatul nu se încadrează la secţiunea anterioară. Sunt cazurile când salariatul a avut mai multe contracte de muncă la acelaşi angajator, a fost în concediu medical ori a lucrat în condiţii dificile de muncă sau a beneficiat de indemnizaţii sau alte motive de scutire.

Secţiunea C cuprinde raportări pentru asiguraţi care trebuie completate de alte entităţi asimilate angajatorului.

În Secţiunea D, vor fi trecute informaţiile referitoare la concediile medicale.
*
Până la primul termen de depunere a Declaraţiei 112, 25 februarie 2011, vom reveni cu alte precizări şi informaţii utile.

Ataşăm informaţiei, în format .pdf, Hotărârea Guvernului nr. 1.397/2010 privind modelul, conţinutul şi modalitatea de depunere şi de gestionare a „Declaraţiei privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate”, formular 112, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 897/31 decembrie 2010.

[ link extern ]

[ link extern ]

Ultima modificare: Luni, 3 Ianuarie 2011
ContSters123067, utilizator

Alte discuții în legătură

D.112 punct lucru camicami camicami Buna tuturor, societatea are punct de lucru stabil Cui propriu,pentru care am depus pana acum,separat , lunar D.100 numai cu impozitul pe salarii. Cum voi ... (vezi toată discuția)
Ce subventie primesc de la somaj pentru incadrarea unui absolvent de studii superioare? ANTIANA INDREI ANTIANA INDREI am angajat un absolvent de studi superioare (masterat) care este suma pe care o primesc de la somaj si de ce sunt scutit multumesc.Cum completez declaratia 112 ... (vezi toată discuția)
Declaratia 112 actualizata: ultima versiune: soft a (versiunea 11/18.07.2011), soft j (versiunea 1.5.0/18.07.2011) Valentin_buzau Valentin_buzau [b]DECLARATIA 112 actualizata: ultima versiune: Soft A (versiunea 11/18.07.2011), Soft J (versiunea 1.5.0/18.07.2011)[/b] Fiti atenti ca a aparut o noua ... (vezi toată discuția)