Anul trecut am infiintat un PFA in luna ianuarie care are ca obiect de activitate "Alte transporturi terestre de calatori". Acum a venit timpul sa depun declaratia 200 si totodata sa inregistrez operatiunile din cursul anului in registrul de incasari si plati. Detin urmatoarele acte: extrase de cont, op-uri si chitante pt plata la casa de pensii si asigurari sociale, la casa de asigurari de sanatate, pt impozit venit activitati independente, taxa pt constituire, alte taxe pt infiintarea pfa-ului, precum si facturi emise de pfa pt servicii transport. Va rog, ajutati-ma si indrumati-ma cum sa completez toate acestea in registrul de incasari si plati.
Multumesc.
Desi contributiile la casa de sanatate si asigurarile sociale sunt cheltuieli deductibile, cred ca nu se inregistreaza in RJIP ci se adauga ulterior in declaratia prinvind venitul realizat (200).
Argumentul in acest sens este ca documentele de plata a acestor contributii se inregistreaza dupa CNP iar nu dupa CIF sau CUI, dupa caz.
Revin: avand in vedere activitatea acestui PFA, "Alte transporturi terestre de calatori", as putea deduce chletuieli de protocol (suc, apa, etc.)? Si in ce limita, cumva de 2%? Avand in vedere ca sediul PFA este la domiciliu, as putea deduce cheltuieli cu utilitati, si cum?
Cheltuieli protocol = 2% aplicat asupra diferenţei dintre venitul brut şi cheltuielile deductibile, altele decât cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizaţiile plătite la asociaţiile profesionale.
Cheltuielile cu utilitatile le puteti deduce doar daca exista un contract de comodat sau de inchiriere si doar proportional cu spatiul alocat desfasurarii activitatii PFA, asa cum apare in contractele mentionate mai sus.