@ elga 50- va multumesc pentru incurajari. :)
Imi fac probleme tocmai pentru ca este pentru prima data cand sunt cenzor desi sunt contabila intr-o firma de 4 ani si am avut nenumarate audituri .
@goe_07 - Am trimis deja un email catre Administrator in care am solicitat toate documentele aferente calcului intretinerii lunare cat mai urgent . In CC am trecut Comitetul Executiv si Presedintele Asociatiei.
Referitor la obligatii nu au fost negociate sau mentionate undeva. Intre mine si Asociatie nu exista vreun contract si nici nu primesc bani. Ca atare consider obligatiile mele cf legii 230 si normelor, precum si cele mentionate in statutul Asociatiei de Proprietari.
Dracu` nu-i asa de negru pe cat pare... Ba e gri de-a binelea!
Sigur toata lumea a sarit sa va spuna cum este normal sa se intample, insa iaca sa-intamplat sa nu fie cum scrie la carte. Recunosc ca si la noi a mai fost povestea aceasta, nu dau motive, ca se gasesc destule.
Acum lasati listele in pace si punti mana si verificati corectitudinea intocmirii acestora. Cum spuneati ca sunteti la inceput, va recomand cu multa caldura sa participati efectiv pentru o perioada de 2-3 luni la repartizarea cheltuielilor in vederea intocmirii listelor de plata ca sa "prideti" metoda si specificul as. prop. din care faceti parte, mai luati teme pentru acasa, adica dosarul unei luni trecute, sa observati cum se repartizeaza facturile, ce specific au diferentele de apa si metoda de repartizare, luati la lecturat, conspectat toate regulamentele si hot. AG cu privire la toate aspectele si dupa aceea "intrati in paine" in deplina cunostinta de cauza.
Eu zilele acestea am asistat la o discutie cu o doamna care voles-noles a fost aleasa presedinta comisiei de cenzori la o asociatie cu probleme, dat fiind statutul dansei de economista sefa la o mare institutie publica din localitate si cqare mi-a marturisit ca a acceptat aceasta functie numai si numai pentru a clarifica activitatea asociatiei, dar ca efectiv nu stie "cu ce se mananca" aceasta activitate.
In mare parte i-am dat cam aceleasi sfaturi ca cele de mai sus si, probabil in 2-3 luni se va obisnui cu specificul activitatii dintr-o as. prop.
Intelegeti ce vreti din ce v-am spus - mai ales in conditiile in care dvs. ati afirmat mai sus ca faceti aceasta munca benevol.
Succes!
@adam grecu- va multumesc pentru sfaturi.
Conspectele dupa legislatie mi le-am facut . Dosarul unei luni anterioare nu pot sa-l iau pentru ca nu exista , este prima intretinere afisata dupa infintarea asociatiei, este un bloc nou .
Am intrat in panica si am cerut sfaturi aici pentru ca efectiv nu am mai facut asta niciodata si nu vreau sa gresesc ceva sau sa omit .
Mai tinem legatura. Aveti tot sprijinul nostru!
@ adam grecu - va rog sa ma mai sfatuiti intr-o privinta : deja a inceput sa se incaseze intretinerea , presedintele nu a semnat nici el pe lista ,comitetul executiv a luat a cunostinta ca aceasta lista trebuia semnata de mine in urma verificarii.
Maine seara este Adunarea unde va fi dezbatuta si rezilierea contractului administratorului ( ma rog, firmei de adm ),.Cum ar trebui sa procedez maine seara: sa atentionez ca lista nu este semnata cf legii (eu nu semnez pana nu verific pe documente pe care nu le-am primit pana acum, poate este corecta, nu zic "nu ", ) sau sa nu atentionez toata adunarea pentru a evita iar un scandal ca la anterioara adunare ( in urma careia si-a si reziliat adm contractul ) si sa atrag atentia dupa verificare in caz de o neregula ?
Data trecuta a iesit urat la adunare : administratorul a plecat dupa 15-20 min in urma unor acuzatii facute de cativa membri legate de montarea apometrelor, ulterior s-au facut bisericute pro si contra .
Vreau sa procedez si cum este corect si sa evit si ceea ce s-a intamplat data trecuta deoarece mai multi proprietari au spus ca nu mai participa daca doar ne "certam" , ceea ce mi se pare normal.