avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 850 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... ABUZ?platesc o persoana in plus la intretinre
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

ABUZ?platesc o persoana in plus la intretinre

Doresc un raspuns avizat in urmatoarea problema:
Pana in luna iunie am locuit 3 persoane, din iulie ramanand numai 2. Am facut bineinteles cererea aferenta scoaterii unei persoane si in urma cu o saptamana am fost informata ca cererea nu a fost aprobata de catre comitet. Nu mi s-a dat motivul, mi s-a spus ca vom discuta in sedinta urmatoare. Insa, atunci cand am depus cererea, presedintele blocului mi-a zis ca am 2 sesizari de la locatari ca fac meditatii si ca respectivii elevi folosesc liftul.
Situatia mi se pare cu atat mai ridicola cu cat in aceasta perioada am avut o meditatie pe saptamana (!!!)
Nu este acesta un abuz?
As fi fost de acord, pt a impaca eventualii nemultumiti, sa mi se ceara cel mult plata unei persoane in plus la lift si la lumina de pe scara. Insa nu vad ce treaba au elevii cu salubritatea si cu gazele, apa fiind contorizata individual plus ca fiecare dintre vecini are musafiri si nu li s-a cerut asa ceva.
Acordati va rog atentie acestui apel, spuneti-mi ca ar trebui sa fac si indicati-mi daca se poate ce articole de lege ar trebui sa cunosc.
Va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 05:36, 16 Septembrie 2011
Niciuna
Da, acum cred ca ati inteles mai bine ce va spuneam eu. Este bine.
In legatura cu mizeria, praful si noroiul pe care il aduc elevii care vin la dvs. informati com. executiv ca de aceste probleme se ocupa femeia de serviciu care oricum este platita de proprietari proportional cu cota-parte indiviza de proprietate, nu la nr. de persoane. Dvs. avand 4 camere, in mod sigur contributi cel mai mult la ”cheltuiala salariala” a femeii de serviciu.
Intr-adevar, salubritatea si gazele naturale (daca nu aveti contor separat) se repartizeaza pe nr. de persoane, dar consider ca membrii com ex. fac prea multa tevatura pe seama copiilor care vin la dvs. la meditatii...
Chiar am luat-o toti razna ?

Referitor la intretinere se trece numarul de persoane care locuiesc efectiv acolo. PUNCT, nu exista alta varianta. Ca doar nu incepem acum sa numaram musafirii care vin in vizita pe la proprietari. Si nici sa analizam cat foloseste liftul un copil sugar sau un elev venit la meditatie. Legea este foarte clara si tocmai pentru a nu lasa loc la interpretari se aplica mottamot; numarul de persoane luat in calcul la intretinere este chiar numarul de persoane care LOCUIESC in apartament.

@englezum
In momentul in care in apartamentul dvs numarul de persoane s-a diminuat cu 1, trebuia sa faceti o simpla notificare catre presedintele de asociatie. Nu cerere, pentru ca nu cereti nimic, si de asemnea nu trebuie sa vi se aprobe nimic. Dumneavoastra doar notificati un fapt; faptul ca in apartament incepand cu data x, locuiesc 2 persoane. Presedintele de asociatie trebuie sa se conformeze. E problema lui daca sta pe la colturi si va supravegheaza apartamentul numarand cate persoane va viziteaza locuinta.
Daca luna urmatoare in calculul intretinerii nu se ia in calcul schimbarea numarului de persoane depuneti o sesizare cu privire la calculul gresit atat la asociatie cat si la serviciul ce se ocupa de asociatiile de proprietari din cadrul primariei.

Trebuie sa fiti ferma si informati-l pe maretul dumneavoastra presedinte de asociatie ca aveti atat legea de partea dumneavoastra cat si primaria prin serviciul asociatii de proprietari si nu in ultimul rand instanta. Si oricum o amenda de cateva sute de lei nu i-ar prii bine, mai ales ca o va plati din buzunarul propriu.


Adam Grecu a scris:

Am lecturat toate mesajele. Eu cred ca 1 (una) persoana in plus la cheltuielile lunare de intretinere nu deranjeaza prea mult,

Uite ca pe mine ma deranjeaza. Ma surprinde acest raspuns tocmai de la dumneavoastra, un impatimit al acestui forum, forum care ofera(sau ar trebui sa ofere) pareri ca la carte adica in spiritul legii. Dumneavoastra sfatuiti userul sa inchida ochii si sa inghita abuzul presedintelui din asociatia respectiva. Foarte urat.
Tocmai dumneavoastra care aveti si o pozitioe oficiala intr-o asociatie ar trebui sa stiti foarte bine ca numarul de persoane luate in calcul la intretinere este numerul de persoane care locuiesc in apartament( na ca m-am repetat si a 3-a oara), si nu cu numarul de vizitatori.

E adevarat ca un musafir consuma curent mergand cu liftul, e adevarat ca o persoana invalida sau in varsta consuma mai putin curent cu liftul decat una activa. La fel si un sugar. Iar musafirii unui proprietar foarte sociabil si popular care il viziteaza de zeci de ori pe saptamana foarte mult curent. ASA SI ? frectie la picior de lemn, adica IRELEVANT.



Pentru vecinii aia carcotasi am un singur sfat: Cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia
Daca ar avea grija mai mult grija de ograda proprie decat de curtea vecinului probabil ar duce-o si economic mai bine si nu i-ar mai afecta atat de mult faptul ca o profesoara plateste in plus sau in minus 10 lei la intretinere pentru un elev ce vine la meditatii.
Ultima modificare: Marți, 13 Septembrie 2011
grandanat, utilizator
Ce as mai adauga eu la acest topic - ”in lumina” ultimului post?
Pai stimabile domn, acesta este un forum de discutii si pareri - absolut liber si fara pretentia ca sfaturile unor useri sa se foloseasca ”mottamot” . Aaaa, ca mai este cate cineva care ocupa o anumita functie intr-o as. prop. si care scrie pe forum din experienta sa, da, sunt de acord, insa nu trebuie sa acuzam (poate ca este un cuvant cam dur) pe nimeni ca uite dom'le chiar dumneata te-ai gasit sa zici asa... cum de altfel v-ati exprimat.
In cazul doamnei profesoare de engleza care in fond presteaza o activitate utila - meditatii cu o anumita categorie de elevi - ca administrator al unei as. prop., sigur m-as conforma dispozitiilor presedintelui com. ex. in legatura cu nr. de persoane care vor fi trecute la intretinerea aferenta apartamentului dansei. Daca ati lecturat si postarile doamnei, probabil ca ati observat ca dansa zice la un moment dat ca asteapta o decizie a com. executiv.
Nu as fi vrut sa ajung cu discutia aici, dar daca m-ati provocat, hai sa fie... Vecinii sunt vecini. De obicei nu prea poti sa-i alegi. Sunt ca neamurile pe care ti le da ce-L de sus.Mai buni, mai rai, mai bogati sau mai saraci. Sigur, la bloc se cam stie cine cu cine face nu'stiu ce, cam cine-ti intra in casa, iata, daca mai faci si meditatii (adica castigi bani, ca-aici e of-ul unora).
La as. noastra chiar am participat la o discutie asemanatoare si chiar am relatat cum s-a rezolvat practic. Adica per total a fost un compromis: doamna noi nu numaram copii care vin la dumneata la meditatii, dar uite pentru aceasta trecem o persoana pe luna in plus fata de nr. de persoane pe care-l aveti. Doamna a spus OK si treaba s-a rezolvat. Nu stiu cat de legala / nelegal a fost, insa haideti sa va zic cum ar fi fost absolut legal:
Doamna profesoara deschide o firma, o inregistreaza cu punctul de lucru la adresa sa, obtine toate aprobarile necesare de la as. prop. si de la autoritati, se incheie o conventie cu privire la mai multe aspecte printre care si cel al nr. de persoane si gata.
De altfel si legislatia noastra permite acest lucru si chiar se exemplifica in cazul in care unii proprietari au mici activitati de croitorie, coafor, masaj nu'sh de care... sa fie trecuti, eventual numai pentru partea de consum energie pentru functionarea liftului, cu persoane in plus, functie de numarul de clienti.
In final se ajunge la discutia: as. prop. reprezinta interesele proprietarilor, a membrilor asociatiei. Com. ex. este pus in situatia de a "face pace" . Daca se i-a decizia de a trece - sa zicem, 2-3 persoane in plus pe luna - multumesti majoritate, insa deranjezi destul de mult pe cel in cauza . Daca se intampla sa se i-a decizia de a nu trece nici-o persoana in plus pentru cineva care face o activitate cu clienti in apartamentul propriu, ai incurcat-o cu majoritatea membrilor, dar te-ai pus bine cu "intreprinzatorul"... Cand v-am spus ca este o chestie de compromis nu m-ati crezut probabil!
Chestiunea cu :
Referitor la intretinere se trece numarul de persoane care locuiesc efectiv acolo. PUNCT, nu exista alta varianta."
Ati pus PUNCT, dar observati ca nu intotdeauna se pune PUNCT asa cum ziceti dvs. Chiar legal, as. prop. are posibilitatea de a modifica nr. de persoane care vor participa, poate doar la anumite categorii de cheltuieli de intretinere...

Pentru o mai buna intelegere a celor discutate, dau si urmatorul exemplu: la parteul unui bloc din cadrul as. noastre functioneaza un salon de frizerie-coafor, cu urmatoarele specificatii:
- Intrare separata (are si usa prin casa scarii, dar nu o foloseste);
- 3 persoane angajate + patronul (pers. declarate permanente);
- 10-15 clienti / zi, cate o data chiar mai multi;
- pentru salubritate are contract separat;
- blocul are lift;
- are apometru pe AR;
- are centrala termica;
Care sunt cheltuielile care i se calculeaza/repartizeaza, conf. conventiei?
- cheltuieli pe index de contori - la apa rece + canalizare (cat consuma);
- cheltuieli privind canalizarea pluviala (lunar sub 1 leu);
- cheltuieli pe nr. pers. la energie electrica (iluminat casa scarii) - 2 pers. adica jumatate din nr. de pers.cate figureaza ca "permanenti";
- cheltuieli pe nr. pers. la diferente apa - 10 pers. / luna (nr. pers. negociate in conventie);
- cheltuieli pe cota-parte indiviza - toata gama de cheltuieli;
- nu percepem alte comisioane.
Cum spuneam, asociatia are incheiata o conventie cu aceasta firma si nu este nici-o problema intre noi.
Tot ce-am scris mai sus este un punct de vedere personal si nu as vrea sa zic asa cum am vazut pe unele site-uri oficiale, in legatura cu raspunsurile date de specialistii unui minister, ca nu te poti prevala de acestea in instanta sau cu ocazia unor controale. Pentru aceasta este necesara respectata litera legii. Sfaturile si parerile sunt date asa sa trecem mai usor prin viata si cunosc multa lume - care chiar au facut frumoase aprecieri la adresa forumului nostru privind felul in care a fost ajutat sa inteleaga anumite aspecte practice privind activitatea as. prop.
Cu stima, Adam Grecu.
Chiar daca nu sunt foarte clare si se mai pot interpreta, prevederile cu privire la cheltuielile pe numar de persoane sunt reglementate in art. 34-38 din HG 1588/2007. Va invit sa revedeti aceasta sectiune din care redau doar un fragment pentru aducere-aminte:
Art. 37. -
(1) Cheltuielile care sunt determinate de numărul persoanelor care locuiesc în condominiu şi nu pot fi individualizate pe fiecare proprietar pe baza unor dispozitive de măsură se repartizează proporţional cu numărul de persoane care locuiesc sau desfăşoară activităţi în clădire în luna pentru care se calculează lista de plată şi reprezintă cheltuielile asociaţiei pentru: apă şi canalizare; combustibil pentru prepararea apei calde menajere şi a hranei; energia electrică utilizată pentru funcţionarea instalaţiilor comune; colectarea deşeurilor menajere; vidanjare. Modul de repartizare a acestor cheltuieli se stabileşte printr-o convenţie aprobată de comitetul executiv al asociaţiei de proprietari.

Noi aplicam acest articol avand doar doua cheltuieli permanente pe numar de persoane: energia electrica (pentru lift si iluminat casa scarii) si salubritatea (colectarea deseurilor de catre firma specializata ce factureaza in functie de numarul de persoane), apa fiind contorizata individual, toti au centrale termice de apartament...
Avem cateva cabinete de avocatura, executor judecatoresc, consultanta..., in asociatie (la diferite etaje). Am convenit cu fiecare in parte la incheirea unei conventii pe baza careia trecem lunar la intretinere 1, 2, 3 persoane in plus. Poate ca intr-o zi intra un client, in alta nici unul iar in alta 10 clienti, dar avand aceasta conventie nu stam sa pandim, sa numaram... Am avut multe discutii cu vecinii si sesizari de la membrii asociatiei dar acestea au disparul de 3 ani de cand aplicam aceste prevederi legale.
Am explicat cum facem noi practic cu aceste cabinete pentru ca asa se poate reglementa si in cazul altor activitati, inclusiv pentru cei care acorda meditatii.
Asa cum vin clientii la un avocat, tot asa vin si elevii la meditator.
Persoanele care vin la avocat ca si cele care vin la meditator consum energie electrica cu liftul si ilumunatul si produc o cantitate de gunoi. Este legal si normal sa se plateasca pentru acestea.
Asa o sa vedeti pe listele noastre de plata un apartament cu 7 persoane dar care are in permanenta doar 1-3 m.c. apa consumata lunar, dar la cheltuielile pe numar de persoane platesc pentru cele 7 persoane din care exista cert doar patru (membrii cabinetului).
Ultima modificare: Miercuri, 14 Septembrie 2011
Adriantot, moderator

Alte discuții în legătură

Cheltuieli lift tstefana tstefana Buna ziua! Stau intr-un bloc cu lift si exista propunerea ca, pentru apartamentele in care locuieste o persoana, la plata cheltuielilor cu liftul sa fie ... (vezi toată discuția)
Stabilirea numarului de persoane la intretinere andrei1302 andrei1302 Sunt un proaspat administrator la un imobil de 44 apartamente. La fel ca in aproape toate blocurile, exista proprietari care comunica \"eronat\" numarul de ... (vezi toată discuția)
Este adevarat ca daca cineva sta 2 saptamani la mine nu plateste intretinere? lara007 lara007 am tot auzit de la parintii mei... ei nu stau in bucuresti si cand mai vin pe la mine acas stau cate doua saptamani sau 3 .. administratora i-a pus la plata ... (vezi toată discuția)