avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 423 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Poate Asociatia sa-mi puna in carca \"pierderi apa\" ?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Poate Asociatia sa-mi puna in carca "pierderi apa" ?

Buna ziua, as avea rugamintea daca poate cineva sa ma lamureasca cu urmatoarea problema: Fiul meu locuieste intr-un bloc cu 4 etaje, toti proprietarii au contoare proprii in apartamente si la scara blocului este contor de bransament ("canal"). Pe tabelul cu cheltuielile pe luna septembrie, la toti proprietarii li s-a trecut consumul de apa indicat de contorul din apartament si in plus, mai este o rubrica "pierderi apa" unde s-a trecut 120 m.c. (f. mult), care s-a repartizat pe fiecare apartament, in functie de suprafata utila. Astfel fiul meu are consumati 3,6 m.c. apa si in plus 10,11 m.c. apa "pierderi" care bineanteles au fost inclusi in plata. Am intrebat administratorul despre aceasta situatie care a spus ca probabil s-a citit gresit contoarele si ca luna urmatoare, cu ocazia citirii contoarelor se va lamuri situatia. Dar parca vad ca asta ramane asa, nu se va lamuri nimic. Intrebarea mea ar fi: Ar fi vre-o baza legala in temeiul careia Asociatia sa ma poate obliga sa platesc mai mult decat am consumat ?, mi se pare aberant ca fiul meu a consumat 3,6 m.c. si da fie obligat sa plateasca inca 10,11 m.c. in plus. In cazul in care ii chem in judecata ce art. din lege as putea sa invoc ? Multumesc mult daca ma poate ajuta cineva si va doresc toate cele bune =D>:luck::hugall:
Cel mai recent răspuns: flory_mr , utilizator 16:15, 27 Octombrie 2018
Ca sa scapati dv. de plata acelor "pierderi", normal ar fi ca si ceilalti vecini ai fiului dv. sa scape, adica sa scapati cu totii, adica sa nu plateasca nimeni aceste pierderi.
Da, dar aceasta cantitate de apa a fost inregistrata pe contorul de bransament, furnizorul a taxat-o ca fiind consumul intregului bloc, deci trebuie platita.
Pe furnizor nu-l intereseaza cum s-a consumat in bloc sau cum s-a pierdut in bloc apa inregistrata la bransament. Aceasta este o problema strict a asociatiei de proprietari cum isi repartizeaza aceasta factura primita de la furnizor.

Asociatia nu are banii ei, nu are decat banii care vin de la proprietari prin impartirea facturilor pe liste.
Asadar ca plata, va trebui sa platiti.
Cei de la conducerea asociatiei ar trebui sa aiba o explicatie pentru aceasta cantitate de apa pierduta, mai ales daca aceasta situatie este una de exceptie.
In primul rand cereti sa se verifice contorul de bransament si sa va informeze daca a fost vreo avarie in luna respectiva din cauza careia sa se fi produs aceasta pierdere de apa.

Ma scz daca postez gresit,
Am o nedumerire legata de aceste pierderi. Din auzite am inteles ca aceste pierderi difera de la o asociatie la plata astfel incat am cerut informatii de la apa canal Pitesti. Mi s-a dat acest raspuns. Pe limbajul omului simplu unde scrie exact in legile mentionate ca trebuie sa suport ca, consumator pierderile?
CITEZ>" Fiecare bloc/scara de bloc detine in subsolul tehnic un apometru general
care contorizeaza volumul de apa care deserveste toate unitatile
locative ale acestuia/eia. Dupa acest apometru general se considera a fi
instalaia interioara a fiecarui apartament (pornind din imediata
proximitate a apometrului general si pana la apometrul montat in fiecare
apartament)si revine ca obligatie de reparatie si intretinere
utilizatorului, respectiv asociatiei de proprietari, conform art. 11,
alin. (21) din contractul de prestare servicii si art.170 alin. (1) din
Regulamentul ADIA. In cazul in care volumul total inregistrat pe
apometrele din fiecare unitate locativa este mai mic decat cel
inregistrat pe apometrul general, diferenta se imparte in mod egal la
totalitatea apartamentelor care sunt deservite de catre acesta. Aceste
diferente din apometrul general reprezita obligatie de plata intrucat
s-au inregistrat dupa apometrul general, iar limita de competenta a S.C.
APA CANAL 2000 S.A., in cazul asociatiilor de proprietari, o reprezinta
apometrul general (contorul general de bransament), potrivit art. 2,
alin. (2) din contractul de furnizare/prestare a serviciului de apa si
canalizare incheiat cu Operatorul si art. 88, alin. (1) din Regulamentul
consolidat si armonizat al serviciului public de alimentare cu apa si de
canalizare din Aria de competenta a unitatilor administrativ-teritoriale
membre ale Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Arges, aprobat prin
Hotararea Adunarii Generale ADIA nr. 7/3.11.2016.
Toate cele bune,
ing. Ramona ILINCA-PANAIT"

Va rog, explicati-mi si mie ca la omului simplu, din legi, ca am cautat legile mentionate si nu le pot interpreta unde scrie ca eu trebuie sa platesc pierderi la "apa/canal". MULTUMESC!
Ultima modificare: Vineri, 26 Octombrie 2018
nikitas, utilizator
Nu trebuie sa scrie in legi ca pierderile trebuie platite.

Furnizorul de utilitati este responsabil pentru reteaua de apa pana la intrantrare in contorul de bransament a blocului, dupa contorul respectiv esre responsabilitatea asociatiei de proprietari.

Din acest motiv Apa Canal nu executa lucrari de reparatii/inlocuiri la instalatia interoara de apa.

AC trimite o factura de 100 lei corespunzatoare unui consum inregistrat la contorul de bransament de 10 mc. Proprietarii declara in total 8 mc.

Diferenta de 2 mc trebuie platita de cineva, cine vreti sa o plateasca? vecinii din blocul alaturat, din alt cartier sau din alt oras?

Trebuie platita de cei din bloc.

Diferentele de apa apar din multe si diverse cauze, unii isi pot da doctoratul
"Viata la bloc. Apa. Diferente, pierderi, cum apar si cine le plateste".

Cautati in forum cu ajutorul casutei de cautare dupa cuvintele cheie ""diferente apa"si veti regasi cauzele diferentelor si modul de plata.

1. diferenta de clasa de precizie intre contorul de bransament si cele individuale
2. consumuri nereale declarate de proprietari, citire eronata a indexului sau citire eronata intentionata
3. citirea contoarelor in perioade diferite, furnziorul citeste in ziua x, proprietarii citesc intr-o perioada y-z
4. sunt proprietari care nu stiu sa citeasca un index,
5. etc. le gasiti in forum


APA NOVA
De ce apar diferenţe de înregistrare între contorul de branşament şi suma cantităţilor înregistrate de repartitoarele de costuri din apartamente?


[ link extern ] /


ok. deci sa inteleg ca nu exista lege ci doar hotarare in administratie. Aici apare o "buba": trebuie verificat admin/contoarul scarii/apartam. daca pierderile sunt reale. Multumesc pt amabilitatea Dvs. si raspuns!
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Daca exista interes din partea proprietarilor sa identifice unde sunt pierderile, bineinteles, se pot verifica contoarele de membrii conducerii asociatiei de proprietari.
Asociatia trebuie sa stabileasca un regulament de repartizare a cheltuielilor in care sa fie cuprinse si repartizarea diferentelor de apa.
Ultima modificare: Vineri, 26 Octombrie 2018
cyan, moderator

Alte discuții în legătură

Pierdere apa calda,apa rece apafaian apafaian BUNA ZIUA LOCUIESC IN TIMISOARA LA BLOC CU 4 ETAJE 20 .PROPORTIE DINTRE CEI CU CENTRALE SI FARA ESTE EGALA.IN FIECARE LUNA AVEM PIERDERE DE 13-15,-16,MC APA ... (vezi toată discuția)
Buna seara, de 5 ani de zile ne confruntăm cu o problema pe ... CostinelStoicea CostinelStoicea Buna seara, De 5 ani de zile ne confruntăm cu o problema pe care am sesizat-o de curând: un consum suplimentar destul de mare pe scara: în jur de 20-25 MC, ... (vezi toată discuția)
Diferenta mare intre citirile apometrelor din apartamente si contorul general de apa rece zamcanuvictoria zamcanuvictoria Ne confruntam cu aceasta problema de mai bine de un an. Am verificat la metrologie contorul general - este in parametri. Am verificat daca exista eventuale ... (vezi toată discuția)