In opinia mea, situatia se prezinta mai simplu.Dvs, aveti o procura datata 2006.Intre timp, a aparut HG nr.577/2008 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a legii nr.61/1993, care probabil a fost urmata de norme interne la Posta Romana pe care functionarii de acolo trebuie sa le respecte, nu neaparat din exces de zel. in HG nr.577/2008 se cer expres elemente obligatorii pe care procura speciala - cazul dvs. trebuie sa le contina:
H.G. nr. 577 din 28/05/2008
Publicata în Monitorul Oficial, Partea I nr. 442 din 12/06/2008
pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, precum şi pentru reglementarea modalităţilor de stabilire şi plată a alocaţiei de stat pentru copii
Art. 17. -
(1) În cazul în care reprezentantul legal se află temporar în imposibilitatea de a primi alocaţia de stat pentru copii, fără pierderea calităţii de reprezentant legal, plata acesteia se poate face celuilalt părinte, unui alt reprezentant legal sau, după caz, unei persoane împuternicite prin procură specială care trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele elemente:
a) numele, prenumele, cetăţenia, data şi locul naşterii, domiciliul şi actul de identitate al reprezentantului legal;
b) numele, prenumele, datele de identificare (actul de identitate, domiciliul, data şi locul naşterii) ale mandatarului;
c) obiectul mandatului (încasarea drepturilor curente şi restante, semnarea extrasului de cont pentru copilul/copiii - numele şi prenumele, CNP-ul);
d) perioada de exercitare a mandatului în limita prevăzută de lege;
e) precizarea că mandatarul are obligaţiile ce revin reprezentantului legal, inclusiv pe aceea de a anunţa în termen direcţiei teritoriale orice schimbare intervenită în situaţia reprezentantului legal sau a copilului, de natură să suspende ori să înceteze acordarea drepturilor.
(2) În situaţia prevăzută la alin. (1), plata alocaţiei de stat pentru copii se face la oficiul poştal sau la unitatea bancară, pe baza actului doveditor din care rezultă calitatea de reprezentant legal ori, după caz, de persoană împuternicită.
(3) Pentru solicitarea şi primirea drepturilor restante, persoana împuternicită în condiţiile alin. (1) depune la direcţia teritorială cererea de acordare a drepturilor, însoţită de copia procurii speciale.
(4) Prevederile alin. (1)-(3) sunt aplicabile şi în situaţia în care reprezentanţii legali împreună cu copilul/copiii lor îşi stabilesc reşedinţa în altă ţară.
Exemplarul de procura pe care dvs. il detineti si l-ati reprodus nu contine, explicit, spre exemplu elementul de la art.17 alin.1 lit.e)- privind obligatia dvs. de a anunta in termen orice schimbare intervenita in situatia beneficiarului alocatiei de natura sa suspende ori sa inceteze acordarea alocatiei.Am inteles ca, atat mama cat si copilul beneficiar de alocatie nu sunt in tara. Cu atat mai mult functionarii devin vigilenti.:)
Cunosc situatie concreta in care mandatarul cetatean roman cu procura a introdus actiune la instanta din Romania, in numele mandantului decedat in urma cu 15 ani ( ! ) in Germania. Nimeni nu a verificat daca mandantul mai traieste;) vreme de 3 ani cat a durat procesul respectiv, cu cai de atac cu tot...
Asadar, eu consider ca e indicat sa clarificati cu Posta ce termen de exercitare a mandatului trebuie sa contina procura respectiva - poate ca au chiar angajatii de la Posta un model - solicitati surorii dvs. o noua procura, adaptata H.G. nr.577/2008 si nu mai luptati cu morile de vant pentru ca irositi energie si nervi.
~ final discuție ~