avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 535 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... retur in garantie
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

retur in garantie

Am cumparat un cuptor de paine. In oferta se aplica o reducere daca se preda la schimb alt obiect electrocasnic vechi. Am predat si am beneficiat de reducere. Dupa ceva timp,s-a defectat si am mers cu el la unitatea care repara in garantie. Acolo mi s-a spus ca acest la acest model motorul are o problema din fabricatie si mi-a dat un bon de retur - adica sa merg in magazin sa-mi iau altceva. Cei de la [EDITAT- magazin] au spus ca pot sa-mi iau in principiu alt produs similar la pretul platit la casa. Nu mi se pare corect atata timp cat pentru diferenta eu am predat alt produs.
Cum este corect?
Va multumesc.
Ultima modificare: Vineri, 2 Decembrie 2011
Ares-3, moderator
Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 19:56, 2 Decembrie 2011
Nu este corect.

Trimiteti un mail la Departamentul de Relatii cu clientii al firmei respective in care sa dati toate detaliile, inclusiv o scanare a bonului de retur de la service - sper ca nu l-ati lasat la magazin sau aveti macar o copie - si spuneti ca aveti de gand sa faceti o reclamatie la Protectia Consumatorului.

Listati acel mail, duceti-l si la magazin, cereti sa il inregistreze si sa va dea si dvs. numarul de inregistrare. (veti avea nevoie de dovezi ale incercarii de a rezolva pe cale amiabila problema dvs. in caz ca o sa trebuiasca sa va adresati Protectiei Consumatorului).

Daca refuza, spuneti-le ca veti consemna si asta in reclamatia pe care o veti face daca nu vor sa va schimbe produsul cu unul la un pret identic sau apropiat de pretul de raft al cuptorului cumparat de dvs. Daca pretul este mai mare puteti incerca o negociere, insa nu cred ca ati avea prea multe sanse. In schimb, nu puteti fi obligat sa acceptati un produs mai ieftin.

Cu putina insistenta veti rezolva problema, pentru ca nu au legatura campaniile de marketing ale magazinelor cu garantia produselor vandute.

Am procedat asa cu un radiator si am asteptat aproape o luna, insa mi l-au inlocuit (cu unul cu 20 de lei mai scump, intr-adevar, pentru ca nu mai aveau acelasi model si nu am vrut sa mai astept pana cauta prin depozite).



Cititi acest articol pentru a intelege exact care va sunt drepturile:

www.avocatnet.ro/content/art...

Iar daca nu reusiti cu vorba buna, aici aveti un model de reclamatie la Comisariatul pentru Protectia Consumatorului - cum trebuie sa fie intocmita ca sa fie luata in considerare:

www.avocatnet.ro/content/for...
Ultima modificare: Vineri, 2 Decembrie 2011
Ares-3, moderator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Model de reclamație către comisariatul pentru protecția consumatorului Ares-3 Ares-3 Reclamatiile si sesizarile adresate Comisariatelor pentru Protectia Consumatorilor / Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor pot fi depuse doar ... (vezi toată discuția)
Buna ziua! am fost la altex sa cumpar un laptop, din pacate cel ... Phillip R Phillip R Buna ziua! Am fost la Altex sa cumpar un laptop, din pacate cel dorit (prezent la raft) era ultimul de pe stocul retelei de magazine. Neavand posibilitatea de ... (vezi toată discuția)
Se poate restitui un produs la magazin? mihaela495 mihaela495 Am achizitionat de curand un generator electic cu intentia de a-l folosi in scop casnic. Ulterior, citind instructiunile am constatat ca nu este compatibil cu ... (vezi toată discuția)