avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 781 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Cum se calculeaza pierderile de apa?
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Cum se calculeaza pierderile de apa?

Consumul total al apometrelor din apartament este de 5 mc.
pierderi de apa (datorita unei sparturi la subsol) s-a stabilit de 30 mc/ap.
facturarea s-a facut in felul urmator:
APA.............................5 mc x 2.50 = 87.5
CANAL......................31mc x 2.33 = 72.33
intrebare:
Este corect ca cei 30 mc de la pierderi sa-i calculeze si la pret de apa si la pret de canal?(Deci in total mi s-au facturat 64mc)?
As dori un raspuns cu articol si lege, deoarece maine sunt chemat la proces.
Cu stima,
Cel mai recent răspuns: dorina27 , utilizator 08:17, 14 Decembrie 2011
@dorina27,
Faceti demersuri la furnizor si insistati ca sa monteze inca un apometru general la subsol, la cativa centimetri de cel care este acum. Sa faceti un experiment pentru o luna, doua si atunci puteti constat impreuna daca nu cumva sunt diferente chiar intre cele doua apometre de la subsol.
Eu tind sa cred ca apometrul general de la subsol nu este bine calibrat din moment ce dumneavoastra spuneti ca aveti instalate apometre in toate apartamentele, ca citirea se face in acelasi timp, ca nu sunt pierderi...
Noi avem in asociatie peste 200 apometre instalate in apartamente si la agentii economici de la mezanin si parter, apometre diferite ca marca, instalate de oameni diferiti, cu vechimi diferite... si nu avem diferente intre suma acestora si apometrul general din subsol. De fapt in subsol avem un apometru prin care se masoara apa dusa spre 155 de apometre de apartament si alt apometru in subsol ce duce spre alte 50 de apometre de apartament.
Nu avem, decat foarte rar mici diferente ce se compenseaza de la o luna la alta pentru ca acestea se datoreaza necitirii indexului unor proprietri ce nu sunt acasa 2-3 sapatamani sau mai mult.
Doar atunci cand se produce vreo avarie se simte clar pierderea de apa, dar acestea sunt foarte rare (ultima avarie acum peste 2 ani).
Cred ca directorul regiei poate avea dreptate din moment ce o diferenta de masurare de 10% este tolerabila pentru acele apometre de apartament. Ganditi-va ca la 10 galeti una ar putea fi lipsa. Eu nu sunt credul sa cred intotdeauna in corectitudinea proprietarilor, s-au invatat sa se fure unul pe altul.
Dar ceva garaje sau spatii comerciale exista prin jurul blocului, prin apropierea lui ?.Poate aveti consumatori fraudulosi care s-au intepat si nu reusiti sa va dati seama.
Garaje sau altceva nu exista. Blocul este situat chiar in centrul orasului, intrarea este prin spatele blocului si nu este spatiu de parcare decat limitat, ex. pt. marfa magazine si o parcare pentru masini speciale invalizi. De la subsol nu se poate lua apa, exista o singura vana care este sigilata si care se va folosi doar in cazuri speciale cum ar fi incendiu. Am discutat si aceasta varianta cu furnizorul de servicii si nu este incantat, mai mult mi-a spus ca este imposibil si inutil deoarece de la baza blocului unde este apometrul general , sunt doar 30-25 m, pana in subsol. Dar ideia este buna ii voi anunta, vom cumpara noi sau ei un al doilea apometru si vom vedea.(eu personal si alti locatari nu avem incredere in apometrul d-lor. asta se intampla de vreo 2 ani,pana acum nu am avut astfel de probleme). Oamenii din scara nu sunt f. deranjati;"" ei.., daca asa sunt regurile...., tot timpul am fost furati..., ce putem noi face...., tot ei au dreptate......""" si platesc ca fraerii. Dar, ""daca nu plangi nu ti se da"". Am sa incerc aceasta varianta, le voi trimite o adresa scrisa in care le voi propune asata, daca voi reusi, vom vedea. Argumente de refuz gasesc ei. Multumesc pentru ideie.
Cat despre locatari care ar fi .........., Nu , foarte hotarat, aici este vorba de o asociatie pe tronson/scara.ne cunoastem intre noi, colaboram , ne sfatuim , totul sa fie bine. Va dau un ex. scara este f. curata, linistita, relatia intre noi este de respect reciproc, nu sunt bisericute/barfe. si ex.daca cineva murdareste liftul cu vreun bagaj,umezeste ,pateaza sau altceva, persoana respectiva matura si sterge mizeria generata de el. Femeia de serviciu nu matura/spala decat de 2 ori pe saptamana. Tocmai ca sunt locatari cu foarte mult bun simt, nu merita sa fie jecmaniti. Apropo. in ziua cand se pune lista de plata mai bine de jumatate se prezinta si platesc intretinerea, in doua trei zile se incaseaza toata intretinerea. La fondul de rulmenti nu s-a umblat niciodata decand este infiintata asociatia de scara (anul 2000).In asociatie sunt 29 ap. si 7 magazine care au contract de asociere si primesc servicii(apa), d-lor au apometrele la subsol.Dar despre moldoveni se zice;""doi destepti/excroci si restul......"".
Sa aveti o zi buna.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Conducta de apa sparta si consumul facturat de distribuitorul local asociatiei alcibiade alcibiade Buna ziua, Locuiesc in cadrul unei asociatii unde s-a spart conducta de apa la subsolul blocului , din cauze necunoscute . Este corect ca distribuitorul sa ... (vezi toată discuția)
Pierdere apa calda,apa rece apafaian apafaian BUNA ZIUA LOCUIESC IN TIMISOARA LA BLOC CU 4 ETAJE 20 .PROPORTIE DINTRE CEI CU CENTRALE SI FARA ESTE EGALA.IN FIECARE LUNA AVEM PIERDERE DE 13-15,-16,MC APA ... (vezi toată discuția)
Pierderi de apa LucianSandu LucianSandu Buna ziua Daca ma puteti lamuri cu o problema... Asociatia de proprietari are pierderi la apa si aceste pierderi se pun la plata pentru fiecare ... (vezi toată discuția)