avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 496 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Contencios administrativ sau ... Conform cu originalul
Discuție deschisă în Contencios administrativ sau probleme juridice cu autorităţile, contravenţii

Conform cu originalul

As dori sa stiu si eu daca exista un act normativ care reglementeaza conformarea cu originalul a documentelor de catre functionarii publici care nu au studii juridice.
Am fost la o institutie publica si cineva de la departamentul administrativ mi-a facut meniunea pe niste copii xerox ale unor acte, conform cu originalul.
Cel mai recent răspuns: DaniellaB , utilizator 17:53, 11 Martie 2009
E normal sa ramana, avand in vedere ca nu stiam de cine era emis documentul, nu aveam cum anume sa va dam temeiul legal... mai mult decat explicatiile primite...
E ca si cum ai invata un orb sa nimereasca obiectivul in ceata, noaptea...
Cred ca puteti insa trimite o solicitare respectivei autoritati publice... insotita de copii ale documentelor conformate etc.
Ma indoiesc insa ca vor cauta prea adanc...
mefistos a scris:

Va multumesc pentru sfatul dat insa apare aceeasi problema nu este vorba de conformarea unor documente prezentate in instanta si nici de o primarie.


Daca ati putea incerca sa ne spuneti despre ce ESTE vorba si nu despre ce NU ESTE vorba, poate ca am putea si noi pricepe despre ce SA vorbim ori ce sa cautam prin cele vreo cateva zeci de mii de acte normative publicate dupa '90.
Aveti dreptate o sa va expun o speta "la obiect"

Un absolvent de liceu se duce sa se inscrie la o facultate din cadrul unei universitati x.Doamna secretara ii primeste documentele cerute atat originalele cat si copiile xerox si dupa o verificare minutioasa face mentiune olograf cu pixul pe copiile xerox "conform cu originalul" .Ei bine intrebarea este in ce baza al unui act normativ in vigoare are ea dreptul sa faca acest lucru?

O alta speta
Titularul unei drept de concesiune cu privire la un loc de veci se duce sa isi modifice actul ca urmare a unei donatii.Pentru acea transcriere este nevoie sa depuna o copie de pe actul de donatie sau dupa caz procura cum ca a putut dona sau accepta donatia pentru el sau pentru altul.Functionara publica,fara studii juridice, dupa o verificare atenta a copiilor cu cele originale face mentiunea olografa tot cu pixul "conform cu originalul".
Intrebarea ramane aceeasi ca si la speta de mai sus,in ce temei functionara poate sa conformeze documentele.

In ambele spete nu este vorba despre depunerea vreunui document in instanta:) Si uite asa se restrange cercul celor cateva zeci de mii de acte normative:)

Va multumesc pentru rabdarea de a da o solutie legala.

o alta speta:

O persoana fizica vrea sa obtina un leasing la o firma de profil.Acolo pentru a i se aproba cererea printre altele are nevoie de niste acte in original sau copii.Insa in documentul firmei de leasing la final se face mentiunea "Toate documentele care sunt prezentate în copie trebuie să fie certificate pentru conformitate cu originalul de către client"
intrebare:in ce baza amaratul care vrea sa obtina banii de la firma de leasing trebuie sa conformeze sub semnatura proprie documentele pe care le depune?

A se vedea
[ link extern ]
Din zecile de mii de acte, programul meu legislativ gasi (dupa anumite chei de cautare) vreo 296 (douasutenouazecisisase) :) acte normative cu dispozitii despre conformitatea cu originalul.

Sa nu va inchipuiti ca n-am ce face in seara asta :D...

Dar va dau totusi un exemplu, pecand de la prima dvs. speta "la obiect". (nu e chiar cu studenti, ci cu functionari)

Hotărâre nr. 611 din 04/06/2008
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 530 din 14/07/2008
Intrare in vigoare: 28/08/2008
pentru aprobarea normelor privind organizarea şi dezvoltarea carierei funcţionarilor publici

Art. 49. - (1) În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunţului în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, candidaţii depun dosarul de concurs, care va conţine în mod obligatoriu:
a) formularul de înscriere prevăzut în anexa nr. 3;
b) copia actului de identitate;
c) copiile diplomelor de studii şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;
d) copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverinţă care să ateste vechimea în muncă şi, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice;
e) cazierul judiciar;
f) adeverinţa care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
g) declaraţia pe propria răspundere sau adeverinţa care să ateste că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică.
(2) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătăţii Publice.
(3) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) se prezintă în copii legalizate sau însoţite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Ultima modificare: Vineri, 17 Octombrie 2008
romascanu, moderator

Alte discuții în legătură

Concurs angajare sistemul public gabi1984 gabi1984 Am o întrebare, sper că nu e ridicolă, dar nu am găsit un răspuns rezonabil pe nicăieri. Înscrierea la un concurs organizat de o autoritate publică ... (vezi toată discuția)
Adeverinta vechime in munca NMariaAlexandra NMariaAlexandra Buna seara. Ma puteti lamuri si pe mine de unde pot obtine o adeverinta care sa ateste vechimea in munca sau in specialitatea studiilor, in ipoteza in care ... (vezi toată discuția)
Legalizare copie xerox hotarare de divort - unde ? iolanda76ada iolanda76ada Buna seara ! Am urmatoarea problema : Am o hotarare de divort definitiva si irevocabila emisa in 2003 si legalizata in acelasi an. Pentru dosarul de ... (vezi toată discuția)