avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1244 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... plata compensatorie
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

plata compensatorie

buna ziua! as dori sa aflu daca as putea beneficia de plata unui salariu compensatoriu, in conditiile in care, lucrez la un notariat, ca singur angajat, si datorita schimbarii sediului in alta localitate, am primit preaviz de disponibilizare incepand cu data de 22.01.2009. Mentionez ca in contractul individual de munca nu este specificata plata acestui salariu.
In al doilea rand as vrea sa stiu daca pot beneficia de indemnizatie de somaj, intrucat sunt studenta in anul I la o facultate particulara si daca trebuie declarat acest lucru la intocmirea dosarului de somaj.
va multumesc anticipat pentru ajutor.
lucya
Cel mai recent răspuns: mihaelan , utilizator 13:37, 17 Martie 2009
violeta_nuky a scris:

Multam inca o data.Deci recapitulez: impozit pe venit (neacordandu-se deducerea ,impozit cam mare),com.ITM,Sanatate,CCI calculate la un salariu
O zi buna.Cu stima,Violeta

Codul fiscal prevedere neimpozitarea numai a platilor compensatorii acordate in urma concedierilor colective , nu si in urma concedierilor individuale. Asadar, pentru platile compensatorii se va plati impozit pe venit.
Nici pentru celelalte contributii datorate statului nu se face o distinctie in ceea ce priveste plata sau neplata pentru platile compensatorii acordate in urma concedierilor individuale, astfel incat consider ca aceste se platesc pentru aceste sume.
Doresc sa fac o precizare in ceea ce priveste platile compensatorii:
toate platile compensatorii acordate de ANGAJATOR se platesc din FONDUL DE SALARII.
pt platile compensatorii acordate atat pt concedieri individuale cat si colective se plateste CAS, CASS si IMPOZIT( atat de catre angajator cat si de catre angajat). nu se plateste somaj pt aceste plati compensatorii!
Buna ziua,