Am incropit un contract de inchiriere pe care vreau sa-l supun atentiei dumneavoastra.
Sunt deschis oricaror sugestii de modificare a contractului.
CONTRACT DE ÎNCHIRIERE
Încheiat astăzi .......................
la ...........................................................................................................
I. PÃRŢILE CONTRACTANTE
1.1. Dl/Dna.............................................................................., domiciliat (ă) în ......................................, str. ........................................ nr. .............., bloc .........., scara .........., etaj .........., apartament ......., sector/judeţ ...................., născut (ă) la data de (ziua, luna, anul) ...................................................... în (localitatea) ...................................... sector/judeţ ................................,posesorul (posesoarea) buletinului (cărţii) de identitate seria ........... nr. .......................... eliberat (ă) de ....................................., cod numeric personal ...................................., în calitate de locator, pe de o parte, şi
1.2. Dl/Dna.............................................................................., domiciliat (ă) în ......................................, str. ........................................ nr. .............., bloc .........., scara .........., etaj .........., apartament ......., sector/judeţ ...................., născut (ă) la data de (ziua, luna, anul) ...................................................... în (localitatea) ...................................... sector/judeţ ................................,posesorul (posesoarea) buletinului (cărţii) de identitate seria ........... nr. .......................... eliberat (ă) de ....................................., cod numeric personal ...................................., în calitate de locatar, pe de altă parte,
au convenit să încheie prezentul contract de inchiriere cu respectarea următoarelor clauze:
II. OBIECTUL CONTRACTULUI
2.1. Locatorul declară că închiriază locatarului apartamentul nr. ....... din imobilul situat în .............................................., str. ............................................................. nr. ................, bloc ............, etaj ............. , judeţ/sector ............, compus din ...................... camere de locuit şi dependinţe, cu o suprafaţă utilă de ...................... mp, complet mobilat.
2.2. Apartamentul închiriat este dat în folosinţa locatarului pentru a servi drept spatiu de locuit, locatorul declarând că este de acord cu această folosinţă.
2.3. Apartamentul închiriat ce face obiectul prezentului contract va fi dat în folosinţa locatarului pe baza unui proces verbal de predare-primire în care se va consemna descrierea imobilului, starea acestuia, obiectele de inventar predate, suprafaţa efectivă.
Procesul verbal de predare-primire va constitui anexă la contract şi se va încheia la data predării apartamentului.
III. VALOAREA CONTRACTULUI ªI MODALITATEA DE PLATÃ
3.1. Chiria pentru folosirea apartamentului prevăzut la art. 1 este de ............... euro/lună.
3.2. Chiria include toate taxele ocazionate de încheierea şi înregistrarea prezentului contract la autorităţile competente, acestea fiind suportate de către locator.
3.3. Plata chiriei se va face în prima zi lucrătoare, în avans, pentru luna în curs.
3.4. Plata se va face în Euro.
3.5. Plata se poate efectua în contul bancar cu nr. ........................................ deschis la Banca ........................... – Sucursala ...................................................
3.6. În cazul în care nu se respectă termenul scadent pentru plata chiriei, locatorul poate solicita rezilierea contractului de inchiriere. Locatarul va suporta penalităţi de întârziere de 1% pe zi din valoarea chiriei pe toata durata cuprinsa intre termenul de plata stabilit in contract si data efectiva a platii.
IV. DURATA CONTRACTULUI
4.1. Apartamentul se va închiria pe o perioadă de ..........., începând cu data de .................., până la data de ................................
4.2. În cazul în care niciuna dintre părţi nu-şi va manifesta voinţa cu privire la încetarea contractului până la data încheierii perioadei contractuale, contractul de închiriere se va prelungi automat pentru o perioadă de 1 an de zile.
V. OBLIGAŢIILE PÃRŢILOR CONTRACTANTE
5.1. Obligaţiile locatorului
5.1.1. Să pună la dispoziţia locatarului, în stare bună de folosinţă, apartamentul închiriat, conform procesului verbal de predare-primire descris la pct. 2.4., semnat de ambele părţi.
5.1.2. Să asigure funcţionarea în stare bună a utilităţilor aferente şi să nu întreprindă nici o acţiune care sa duca la întreruperea furnizarii utilităţilor (electricitate, gaze, apă) aferente apartamentului închiriat.
5.1.3. Să efectueze reparaţii capitale, dacă este cazul, în conformitate cu prevederile art. 1421, alin. (2) C. civ.
5.1.4. Să nu efectueze acte care ar putea restrânge folosinţa apartamentului închiriat.
5.2. Obligaţiile locatarului
5.2.1. Să asigure curăţenia şi igienizarea locuinţei pe toată durata contractului de închiriere;
5.2.2. Să efectueze plata chiriei lunar în condiţiile şi la termenul prevăzut în prezentul contract.
5.2.3. Să suporte cheltuielile de întreţinere care rezultă din folosinţa exclusivă a apartamentului pe toată durata contractului. Plata intretinerii se va face la cel mult 20 de zile de la data afisarii de catre administratorul cladirii. Dupa aceasta data locatorul poate solicita rezilierea contractului.
5.2.4 Sa suporte cheltuielile pentru plata utilitatilor precum si abonamentele la internet si TV.
5.2.5. La încetarea contractului, să predea apartamentul inchiriat în bună stare, mai puţin uzura normală datorată folosinţei (pe baza unui proces verbal de predare-primire). Cu această ocazie, locatorul nu va putea ridica pretenţii izvorâte din constatarea uzurii datorate folosinţei normale a spaţiului închiriat.
5.2.6. Să permită accesul locatorului pentru verificarea starii apartamentului inchiriat o data la fiecare doua luni, in cazul in care ii este solicitat acest lucru.
5.2.7. Să permită accesul locatorului în apartamentul închiriat pentru efectuarea unor lucrări de reparaţii strict necesare spaţiului închiriat.
5.2.8. Să efectueze lucrările de întreţinere, reparaţii sau înlocuire a elementelor componente ale instalaţiilor de uz curent din spaţiile de folosinţă exclusivă;
5.2.9 Să răspundă pentru degradările şi pierderile survenite pe parcursul contractului în spaţiile de a căror folosinţă exclusivă beneficiază, cu excepţia cazului în care dovedeşte că acestea s-au produs din cauză de forţă majoră, din vina locatorului sau a unei terţe persoane pe care nu el a introdus-o în locuinţă;
5.2.10 Să repare sau să înlocuiască elementele de construcţie şi instalaţiile deteriorate ca urmare a folosirii lor necorespunzătoare, indiferent dacă sunt în interiorul sau în exteriorul clădirii, cu excepţia cazului în care deteriorarea se datorează vechimii, defecţiunilor, viciilor de execuţie, unei întâmplări neprevăzute sau forţe majore; dacă persoanele care au produs degradarea nu sunt identificate, cheltuielile de reparaţii vor fi suportate de cei care au acces sau folosesc în comun elementele de construcţie, instalaţiile, obiectele şi dotările aferente;
5.2.11. Să nu afecteze structura de rezistenţă şi să nu schimbe destinaţia spaţiului închiriat.
5.2.12. Să înştiinţeze imediat locatorul despre orice acţiune a unei terţe persoane care îi tulbură folosinţa.
5.2.13. Să nu aducă modificări bunului închiriat, decât cu acordul scris al locatorului.
5.2.14. In interiorul apartamentului inchiriat este interzisa prezenta animalelor de companie.
VI. ÎNCETAREA CONTRACTULUI
6.1. Prezentul contract poate înceta în următoarele situaţii:
a. prin acordul ambelor părţi consemnat în scris, prin act adiţional;
b. la expirarea termenului, pentru care a fost încheiat cu excepţiile prevăzute de prezentul contract;
c. prin denunţarea unilaterală de către oricare dintre părţi, la orice moment, prin notificare scrisă cu cel puţin 90 de zile anterior datei dorite pentru încetare;
d. prin reziliere, pentru neexecutarea culpabilă a obligaţiilor mentionate in acest contract de către o parte; rezilierea va opera de drept, printr-o simplă notificare, fără nici un fel de alte formalităţi sau intervenţie a instanţei de judecată (pact comisoriu de grad IV).
VII. NOTIFICÃRI
7.1. Orice notificare se va face în scris şi va fi transmisă la adresele părţilor menţionate în acest contract prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire. Notificările verbale nu se iau în considerare.
7.2. Notificarea se consideră efectivă de la data primirii confirmării de primire de către expeditor.
7.3. Locatorul este obligat să anunţe în scris locatarul orice schimbare a adresei sau a oricărei alte date de identificare, cu cel puţin 5 zile înainte de a se produce.
VIII. MODIFICAREA CONTRACTULUI
8.1. Prezentul contract va putea fi modificat numai prin act adiţional semnat de ambele părţi.
IX. FORŢA MAJORÃ
9.1. Părţile contractante sunt exonerate de răspundere în cazul neexecutării, executării necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor contractuale în caz de forţă majoră, pe toată durata existenţei acesteia; prin forţă majoră se înţelege un eveniment sau evenimente independente de voinţa părţilor, imprevizibil şi insurmontabil, apărut după încheierea contractului care fac executarea prezentului contract pentru oricare dintre părţile contractante imposibilă, evenimente precum: război, cutremur, inundaţii majore, embargo.
9.2. Cazul de forţă majoră exonerează părţile de răspundere, în condiţiile legii şi a notificării în scris, în termen de 5 zile de la apariţia sa, către cealaltă parte. Documentele probatorii vor fi prezentate în termen de 15 zile de la data apariţiei forţei majore, certificate de Camera de Comerţ şi Industrie a României.
9.3. În cazul în care forţa majoră durează mai mult de 30 de zile calendaristice, oricare dintre părţile contractante va putea notifica celeilalte părţi încetarea de drept a contractului, fără ca aceasta să-i datoreze daune interese.
X. SOLUŢIONAREA LITIGIILOR
10.1. Părţile vor depune toate diligenţele pentru rezolvarea oricăror conflicte legate de sau decurgând din prezentul contract pe cale amiabilă.
10.2. Orice conflict în legătură cu sau decurgând din prezentul contract care nu a fost rezolvat pe cale amiabilă se va rezolva de către instanţele judecătoreşti competente.
XI. CLAUZE FINALE
11.1. Locatorul declară pe propria răspundere, cunoscând sancţiunile legii pentru fals în declaraţii, că apartamentul inchiriat este achizitionat prin credit ipotecar avand asupra sa ipoteca de prim rang in favoarea S.C. Volksbank S.A., Banca impunand urmatoarele conditii:
11.1.1. Locatiunea sa fie pe durata determinata.
11.1.2. Sublocatiunea si cesiunea dreptului de folosinta al locatarului sunt interzise.
11.1.3. Locatarul va putea sa faca modificari in imobil numai cu acordul prealabil scris al Bancii.
11.1.4. Contractul de locatiune inceteaza de plin drept, fara notificare si fara interventia instantei de
judecata, la data notificarii proprietarului si/sau chiriasului de catre Banca, cu privire la initierea
procedurii de vanzare a imobilului care face obiectul locatiunii; in termen de maxim 30 (treizeci) de
zile de la notificare imobilul va fi eliberat de catre locatar.
11.2. Dispoziţiile prezentului contract se completează cu prevederile Codului Civil, precum şi cu toate reglementările legale în vigoare referitoare la locaţiune.
Prezentul contract a fost încheiat în 4 exemplare originale, câte unul pentru fiecare parte contractantă, unul pentru a fi înregistrat la autorităţile fiscale competente si un exemplar pentru a fi predat catre S.C. Volksbank S.A..
LOCATOR, CHIRIAª,