avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 378 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Copil orfan marginalizat la scoala de catre invatatoare
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Copil orfan marginalizat la scoala de catre invatatoare

Buna ziua!
Am nevoie de parerea Dvs. intr-o problema mai delicata, acesta este si motivul ptr care m-am hotarat sa va scriu. De 6 ani, eu impreuna cu familia mea (mama mea si tatal meu, ambii pensionari) avem in plasament familial un baietel, care acum are varsta de 7 ani. Este singurul copil din familia noastra, l-am considerat membru al familiei, nefacandu-se niciodata nici un fel de deosebire intre el si ceilalti membri. I s-a asigurat totul, exact ca unui copil crescut de parintii biologici. Am ajuns la varsta de 7 ani, am inceput clasa pregatitoare si a inceput si avalansa de probleme. Copilul, diagnosticat cu ADHD la varsta de 3 ani, nu se integreaza in
mediul scolar...(Precizez ca a frecventat si grupele obligatorii de la gradinita). Invatatoare se plange zilnic de comportamentul lui, de fata cu ceilalti parintisi cu colegii de clasa, ii face morala, il numeste frecvent limitat si ne cere sa-l mutam din clasa ptr ca deranjeaza. S-a ajuns in stadiul in care copilul povesteste acasa ca nimeni nu se joaca cu el la scoala, nu i se vorbeste, incaseaza pumni si palmi peste obraji de la ceilalti copii....La scoala invatatoarea nu ii acorda atentie, si exercitiile din clasa le efectuam acasa impreuna, ptr ca la ore copilul nu este supravegheat sa-si rezolve temele. Colegii nu socializeaza cu el, copilul este marginalizat! Chiar in aceasta seara am avut o discutie foarte neplacuta la telefon cu invatatoarea care cu un ton ridicat mi-a cerut sa mut copilul din clasa ptr ca nu isi poate tine orele din cauza lui. la intrebarea mea de ce permite celorlati copii sa-l loveasca pe baietelul nostru, raspunsul dascalului a fost ca ëste reactia fireasca a copiilor enervati de atitudinea baiatului nostru". Adica le este permis sa il loveasca cu pumnul in stomac? Sa-l traga de par si sa-l palmuiasca? Ei sunt absolviti de orice vina, ba dinpotriva incurajati sa aiba aceasta atitudine fata de copilul nostru?! Am nevoie de o parere avizata! Am nevoie de ajutor!
Ultima modificare: Luni, 11 Februarie 2013
Lacd, utilizator
Buna ziua! Ati avut perfecta dreptate, invatatoarea s-a adresat directorului scolii si i-a povestit propria varianta. Mama mea a fost chemata la director (ea este tutorele copilului) si i s-a spus ca daca copilul nu isi schimba atitudinea la scoala, va sesiza Protectia Copilului. I-a mai propus mamei mele, ca toata aceasta poveste sa ramana la nivel de scoala. Invatatoarea a spus ca va avea destui parinti care sa-i sustina afirmatiile si ca nu putem face nimic, decat sa-l mutam la o alta institutie de invatamant. Este razbunatoare, isi pregateste terenul si nu-l va lasa pe baietel in pace pana nu vom ceda noi si nu-l vom muta la o alta scoala, sunt convinsa. Imi pare nespus de rau ca nu am inregistrat convorbirea telefonica cu invatatoarea ptr ca a deformat complet adevarul. Mama mea spune ca multe mamici/bunici, se comporta rezervat fata de ea la scoala si copiii sunt atentionati sa nu se joace cu baietelul nostru. I-am spus invatatoarei ca voi sesiza Directiunea scolii si Inspectoratul Scolar, la nevoie, ea acum sustine ca am amenintat-o.
Ce ma sfatuiti sa fac??? E spre binele copilului sa tac, sau sa merg mai departe!
Doamna, o rezolvare juridica nu e musai mai buna pentru copil, dv. stiti daca veti lupta pentru drepturile lui cat il va afecta pe micut aceasta lupta si numai dv. sunteti in masura sa evaluati acest lucru.
Eu va recomand ca, indiferent de faptul ca il veti muta sau nu, sesizati totusi Protectia copilului. Puteti suna si la telefonul copilului daca doriti.

Revin sa completez: propunerea de a ramane totul in scoala este facuta pentru ca, poate, stiu ca sunt in dezavantaj in cazul unui control extern. Mizati pe asta si propuneti-le sa ramana in scoala toata treaba DACA copilul va fi tratat corespunzator. Le dati un termen de incercare, iar la prima abatere sunati la tel copilului sau la Protectie. E si asta o varianta.
Ultima modificare: Joi, 14 Februarie 2013
Cabinet de avocat Liliana Grădinaru, Avocat
Incercati sa accesati si formul parintilor de pe site ul edu.ro, aici gasiti si trimiteri la legi care sa va ajute sa intelegeti mai bine ce se cere in abordarea acestor cazuri!
Cu acesti elevi se lucreaza diferentiat in comun, si ar trebui sensibilizati parintii in primul rand!Consultati si consilierul scolii care ar trebui sa va ajute sa se inteleaga comportamentul acestui elev in diferite ipostaze din familie, scoala, colectivitate!Prezentati in scris problemele si nu verbal, inca se judeca dupa spuse, si nu dupa lege, responsabilitate si asumare!
Mesajul postat de catre @ asra este util! Posibil sa nu placa, dar obligatiile si traseul scolar al unui copil cu ADHD sunt similare copiilor cu autism sau alte nevoi speciale. Scandalul nu rezolva nimic, iar pretentia directorului de a ramane discutia la nivelul scolii nu are nicio legatura cu vreo sanctiune.
Protectia copilului ar trebui sa fie sesizata, nu conteaza de catre cine, dar acest copil trebuie sa urmeze un tratament specific, o consiliere de specialitate si sa faca parte dintr-un colectiv mult mai putin numeros.
Afectiunea de care dati dovada este laudabila, dar nu este justificata pentru a va tine de reclamatii.
Faceti ce trebuie facut pentru copil, chiar daca uneori doare!
Planul educaţional individualizat trebuie să aibă un design fundamental pe
necesitatea integrării elevului,fiind evitată marginalizarea sau alienarea elevului cu ADHD, care
apare în deosebi prin transformarea sa într-un "caz al clasei", un exemplu negativ citat elevilor şi
părinţilor pentru exemplificarea ceea ce nu este dorit în sala de clasă. Este important de reţinut că
aceste erori frecvent întâlnite în sala de clasă alinează elevul şi construiesc premisele sigure
eşecului şcolar şi al stărilor conflictuale între elevul cu ADHD şi colegii săi sau cu cadrul didactic
de la clasă.
Un alt element fundamental pentru un management eficient al clasei constă în capacitatea
cadrului didactic de a construi relaţii pozitive cu elevii, un climat prietenos bazat pe respectul
mutual şi colaborare. Un astfel de cadru didactic este flexibil şi înţelegător , ştie să se adapteze
situaţiilor noi şi să rezolve pozitiv situaţiile conflictuale, să fie calm, constant, corect şi
echidistant în aplicarea regulilor.
Educatoare, NIŢU ANDREEA
Grădiniţa cu Program Prelungit Nr. 13, Focşani, jud. Vrancea
[ link extern ] :


„… în livadă ne place să avem copaci care rodesc mai devreme sau mai târziu [...] toate
aceste roade sunt bune, nici unul nu este de aruncat. De ce să nu acceptăm în şcoli, minţi
mai agere sau mai încete? De ce nu i-am ajuta? Pierdem timp dar câştigăm satisfacţie şi
respect... ”



Se concentrează greu şi se plânge de oboseală sau pliciseală;
Nu poate să doarmă sau doarme cu intermitenţe. În timpul zilei nu pare odihnit şi nici pe deplin treaz;
Poate părea plictisit sau leneş la şcoală şi are probleme de concentrare la lecţiile mai puţin interesante;
Lucrează haotic ceea ce influenţează negativ calitatea şi cantitatea rezultatelor lui.
Are dificultăţi cu ascultarea instrucţiunilor
Poate fi uşor distras şi îşi pierde interesul pentru lecţie în orice moment (la început, la mijloc sau la sfârşit de lecţie);
În timp ce stă liniştit la locul lui, mintea îi este în altă parte;
Poate fi interesat de lucruri care nu au legătură cu instrucţiunile sau poate desena, poate visa cu ochii deschişi în timpul lecţiei;
Odată distras, se concentrează cu greutate.
Are dificultăţi de folosire a unei informaţii importante
Deseori prelucrează prea multă sau prea puţină informaţie, deoarece nu poate face deosebirea între ce este important şi ce nu;
Pare să se focalizeze superficial, negândindu-se la detaliile a ceea ce învaţă;
Are dificultăţi de a relaţiona informaţia nouă cu ceea ce ştie deja.
Când apare o informaţie nouă, elevul pare să treacă în revistă idei cu şi fără legătură cu informaţia respectivă.
Are probleme de scriere
Nu are bune deprinderi de a lua notiţe, de ex. nu extrage informaţia importantă din lecturi sau manuale;
Nu are un sistem eficient de a lua notiţe si de a le organiza.
Probleme de management al timpului şi al efortului
Poate răspunde greşit chiar dacă ştie răspunsul corect, din cauza citirii neatente sau fragmentare a textelor;
Nu aruncă o privire pe test înainte de a începe pentru a vedea cu ce se confurntă.
Efectele hiperactivităţii
Are probleme să stea liniștit la locul lui
Trece de la o activitate neterminată la alta
Vorbește neîncetat în timpul orelor
Efectele impulsivităţii
Acţionează fără să se gândească;
Răspunde înainte să se fi terminat întrebarea;
Începe să lucreze înainte să se fi dat toate instrucţiunile;
Îi este greu să asculte, să citească sau să urmeze indicaţiile verbale;
Face erori din neatenţie;
Trece repede peste sarcini;
Vorbeşte cu ceilalţi în timpul activităţilor care presupun linişte.
Efectele dezorganizării
Nu are materialele gata când trebuie să înceapă o lucrare, de ex. pierde timpul căutând un creion sau hârtie;
Ghiozdanul, caietele şi materialele sunt de regulă dezordonate;
Nu-şi găseşte materialele, de ex. rătăceşte tema sau îşi lasă cărţile acasă;
Spaţiul de lucru nu este în ordine, de ex. face aşa o dezordine, că nu se mai poate găsi nimic, sau se creează prea multe puncte de distragere a atenţiei în zonă;
Nu-şi poate organiza opiniile.
Sinteză din: ”Manual de bune practici pentru părinți cu copii diagnosticati cu tulburare de deficit de atenție și hiperactivitate”, lucrare elaborată în cadrul “Proiectului Părinți și profesori împreună: Program de formare pentru părinții și profesorii elevilor cu ADHD” (2007-2009) Comenius


Alte discuții în legătură

Copil agresat de copil cu adhd !!! ridic o problemă delicata: fetita mea, în clasa ... Dragnea Mădălina Dragnea Mădălina Bună ziua! Ridic o problemă delicata...fetita mea, în clasa a patra acum a fost lovita cu sticla în cap de către un copil cu ADHD, ea în banca fiind iar ... (vezi toată discuția)
Invatamant (probleme cu invatatoarea) ContSters172400 ContSters172400 Buna seara, Este ok daca ascund un reportofon in ghiozdanul copilului (fara stirea lui) ca sa aflu ce se intampla cu adevarat in clasa? Copilul meu, care ... (vezi toată discuția)