Ca sa luam lucrurile în ordinea lor cronologica: 08.03.2013 - M-am prezentat la Finanțe pentru calcularea taxei de poluare. Am primit un bilețel prin care mi se spunea sa vin în data de 12.03.2013 pentru rezultat. 12.03.2013 - M-am prezentat din nou la Finanțe și am primit calculul taxei în cuantum de 1003 RON, pe care am plătit-o în aceeași zi la Trezorerie. 13.03.2013 - M-am dus la Politie pentru a depune actele pentru înmatriculare, unde am fost refuzat pe motiv ca nu mai sunt bonuri de ordine. 14.03.2013 - M-am trezit de dimineața și din nou la ora 8:35 nu mai sunt bonuri de ordine 15.03.2013 - M-am dus din nou la Politie, unde mi s-a spus ca dosarele care conțin taxa de poluare și nu timbrul de poluare, sunt refuzate, și mi s-a indicat sa ma duc din nou la Finanțe pentru a clarifica lucrurile. 15.03.2013 - Ma duc la Finanțe și sunt amânat pe Luni (18.03.2013), pana se primesc directivele 18.03.2013 - Din nou la finanțe, la o coada interminabila cu oameni în aceeași situație. Doamna de la ghișeu face eforturi supra omenești și ne servește pe toți. Rezultatul: Trebuie o calculare a timbrului de mediu cu rezultatele oferite în aceeași zi la ora 16:00. Timbru de mediu în cuantum de 1255 RON.
- Mi se da și un număr de telefon la care sa sun în cazul în care am plătit deja taxa de poluare pentru "echivalarea" chitanței, sau mi se oferă "soluția" de a plăti cei 1255 rămânând ca sa-mi "recuperez" ulterior banii de la stat. Numărul de telefon este disponibil de a fi sunat doar intre orele 12:00 și 16:00 19.03.2013 - Sun la numărul primit de la Finanțe, și mi se spune ca încă nu au o directiva despre cum se tratează cazul în care sunt eu, și sa revin cu un telefon în jurul orei 15:00.
Din ce am citit în presa (și poate greșesc), cei care au plătit deja taxa auto de poluare valabila pana în 15.03.2013, nu mai trebuie sa plătească și timbrul de mediu. Practic, nici cei de la finanțe , și nici politia nu știe ce trebuie făcut.
Aveți o sugestie cu ce as putea sa fac sa-mi înmatriculez și eu mașina, pentru a putea circula cu ea?
Subscriu: Legea taxeaza VANZATORUL, care a platit si isi plateste taxe. Eu vreau sa-mi vand masina, si sa-mi cumpar una noua (sau aproape noua - oricum mult mai putin poluanta). In conditiile in care, timbrul de "Plumb" este 1600-1800 euro, eu trebuie sa las din pret cel putin 1000 euro pentru a o putea vinde. Asta imi afecteaza direct bugetul alocat pentru masina noua. Si toate astea pentru ca am cumparat o masina noua inainte de 2007. Nu am de ales, voi continua sa poluez cu masina mea veche inca 1-2 ani, pana mai strang bani.
Soluţia în cazul taxei auto este următoare:
1. plătim şi cu asta basta, pe lângă multitudinea de taxe şi impozite ce mai contează una
2. Plătim după care formulăm acţiune în instanţă pentru recuperarea banilor, şi bineînţeles cu dobăndă şi daune
3. Nu plătim şi formulăm acţiune în instanţă pentru anularea taxei
Ca sa nu fie escrocherie la buzunar, statul trebuia sa dea o prima stimulativa la casarea rablei, mai vechi de 10 ani, sa spunem, prima descrescatoare in functie de vechimea masinii...
Omul isi preda masina la REMAT, lua un cupon si isi lua o masina noua, cu tot cu taxa de timbru, TVA, etc. Castiga si statul prin taxele incasate, castiga si omul o masina noua, se reducea si poluarea, castiga si industria auto din Romania...
Dar in Romania statul crede ca poate prosti populatia numai prin colectarea de taxe, asta e problema.