Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna ziua,
In calitate de parinte ma confrunt cu urmatoarea problema: dupa evaluarea nationala baiatul poate sa intre la aceeasi unitate de invatamant (colegiu) unde a facut clasele 5-8, care este si liceu, pe cele 56 locuri (2 clase), din care 1 mate-info intensiv engleza si 1 mate-info.
La 5-8 a doua limba a facut germana, iar acum la liceu ambele clase mate-info vor face a doua limba franceza pe principiul cei putini (cca 11-14 elevi estimati a fi calificati cu germ) se asimileaza majoritatii.
Am doua intrebari: 1. este vreo posibilitate legala (art de lege si cum trebuie procedat) ca noi cei cu germana sa putem continua cu aceasta limba ?
2. daca nu, am inteles ca vor face ora de franceza elevi incepatori de la zero, cum vor fi toti ce 11-14 de la germana, amestecati cu elevi cu 4 ani de franceza in urma si nu mi se pare corect !!!!! chiar daca profesoara este f. toleranta.
Mentionez ca institutia de invatamant mai are 3-4 clase 5-8 care fac germana si la liceu inca 3.
Noi am vrea sa pastram germana, dar ni s-a spus (dna directoare) ca nu se poate, minoritatea se asimileaza majoritatii, iar dna prof de germana nu este a lor ci este imprumutata (nici asta nu prea inteleg cum vine).
Copiii nu au drepturi ? Chiar trebuiesc obligati sa renunte la ce au invatat pana acum si s-o ia de la capat cu alta limba ? Va rog, cine stie, sa ne spuneti calea legala pe care s-o adoptam pt a ramane cu germana. Va multumesc anticipat.
Buna ziua,
Ne-am gandit si noi sa platim o profesoara de germana, dar sa nu mai inceapa si cu franceza.
Si ceea ce ma deranjeaza iar mai mult, este sa faca franceza copii amestecati incepatori de la zero cu avansati de 4 ani franceza. Eu sunt sigura ca cei incepatori vor fi intr-un mare dezavantaj, nu mi se pare nici corect nici eficient d.p.d.v. educational.
Si daca ar fi o problema de profesoara de germana (financiara), sa zicem, de ce copiilor admisi la colegiu in clasa a 5 anul acesta li se ofera sa faca si gemana ?, ca apoi la liceu (aceeasi insitutie de invatamant care este si colegiu si liceu) nu mai ofere posibilitatea de a CONTINUA cu germana ? pt cei care au facut aceasta limba tot la ei ?
Da si franceza este o limba de circulatie internationala, n-am nimic impotriva, dar de ce le-a mai introdus germana in clasa a 5-a ? la aceeasi institutie de invatamant !!!!!
Probabil ca, nu creau sa fiu ironica, dar nu pot sa ma abtin, la facultate o sa se apuce de rusa care este tot de circulatie internationala !
Baiatul meu nu are inclinatie si n-o sa faca limbi straine, dar ne doream ca pe cele 2 limbi cu care a inceput sa le stie f. bine ceea ce nu stiu daca se mai poate atunci cand incepi si o a treia limba fara voie.... pregatirea in particular la 3 limbi straine nu se justifica ....
dar cred ca nu fac decat "sa bat apa-n piua" cum se spune.
Scopul dorit era sa continue cu germana pe care o stie bine la nivelul si momentul acesta, si este pacat pt ca daca nu continua se va uita mare parte (o sa continue in particular) si sa nu mai inceapa o alta pt ca efortul nu se justifica, mai ales ca la acest liceu sunt clase care fac gemana incepand cu a 5-a pana la 12, mai putin clasa 9 de anul acesta pt ca nu se "vrea ?".
Cand s-a inscris la cest liceu nici nu mi-a trecut prin cap ca din cele 2 cls 9-a una n-o sa faca germana, mai ales ca in anii anteriori au fost si cate 2 cls 9 cu germana !
Va multumesc pt interventii. La noi ca la nimeni ?!!!!