avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 410 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Lamuriri ssm si su
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Lamuriri ssm si su

La o firma cu 2 angajati (unul dintre acestia este administratorul care nu are acel curs de 40 ore) sunt obligatorii urmatoarele documente :
1.Planul de evaluare a riscurilor;
2.Planul de prevenire si protectie ?
In cazul unui raspuns afirmativ , va rog sa-mi precizati cine intocmeste aceste documente ?
Va multumesc.
Cel mai recent răspuns: POPA GHEORGHE , Specialist in domeniul Securitatii si Sanatatii in Munca 14:40, 16 Iulie 2013
Sunt obligatorii pentru toate societatile care au personal angajat, indiferent de numarul acestora. Daca administratorul nu are cursul de 40 ore, va trebui sa incheie un contract cu o societate de prestari servicii SSM. Contractul va trebui sa fie in vigoare atat timp cat societatea are angajati.
Conf art 8 alin 1 Lg 319/2006 angajatorul desemneazã unul sau mai mulţi lucrãtori pentru a se ocupa de activitãţile de protecţie şi de activitãţile de prevenire a riscurilor profesionale din întreprindere si/sau unitate, denumiţi în continuare lucrãtori desemnaţi.
Conf art 8 alin 4 Lg 319/2006 dacã în întreprindere si/sau unitate nu se pot organiza activitãţile de prevenire şi cele de protecţie din lipsa personalului competent, angajatorul trebuie sa recurgã la servicii externe.
Cel mai corect este sa cititi cu atentie legislatia ssm - Legea nr. 319/ 2006 si HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv legislatia psi - Legea nr. 307/ 2006, Ordin MAI nr.163/ 2007, pentru a va documenta asupra obligatiilor care revin angajatorului.
Trebuiesc intocmite mult mai multe documente, decat cele 2 mentioante de dvs., in functie de domeniul de activitate.
Daca administratorul urmeaza cursul ssm de 40 de ore poate afla informatii utile referitoare la activitatea din domeniul ssm. Valabil si pentru urmarea unui alt curs, din domeniul psi. In plus paote sa efectueze instruirea lucratorilor proprii, fara a fi nevoie (in cazul firmei dvs., cu 2 angajati) sa incheie contracte de prestari servicii ssm si/ sau psi cu firme externe, autorizate.
Reveniti cu intrebari punctuale, pentru nelamuririle dvs.
Pe acest forum, gasiti si precizari legate de modul de instruire in domeniul ssm si/ sau PSI. Urmariti discutii deja deschise de catre alti utilizatori si alegeti exact ce doriti sa stiti.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Angajat ssm nicoletaart nicoletaart Buna ziua, Lucrez la o firma care unde avem un angajat specialist SSM, cim cu 16ore/luna. Din cate am inteles acest contract nu este valabil.(stiti ce ce ... (vezi toată discuția)
Intocmire documente ssm si psi-su pentru cabinet medicina muncii de catre administrator ionion2000 ionion2000 Documentele SSM pentru un cabinet de medicina muncii cu pina la 9 angajati se pot intocmi si semna de catre medicul specialist de medicina muncii care este ... (vezi toată discuția)
Instruire ssm si psi - in cazul unui ong mihaiandreiburuiana mihaiandreiburuiana Buna ziua. Instruirea SSM si PSI intr-un ONG cu 10 membrii se poate face de o persoana desemnata care nu are cursul de SSM si PSI? (vezi toată discuția)