gloriajilava a scris:
...daca se vireaza din cadrul unei banci catre alta banca (unde e contul asociatiei), la retragerea sumei se retine si comisionul bancar, astfel incat suma de plata a cotelor de intretinere se va diminua cu aceste costuri.
Sa presupunem ca un membru al asociatie are pe lista de plata afisata suma de 235,25 lei. Daca proprietarul vireaza dintr-un cont bancar (din alta banca sau din aceeasi banca) suma de 235,25 lei in contul asociatiei de proprietari, acesti bani intra in totalitate in contul asociatiei. In functie de modul de transfer a acestei sume, de conventia incheiata intre banca si asociatia de proprietari, de nivelul comisioanelor bancii asociatiei de proprietari, la unele intrari de sume se aplica comisioane, iar la altele nu. Daca se aplica comisionul de 2-3-5 lei acesta se scade din soldul existent in banca al asociatiei si nu din suma incasata de la prorietar.
Cand asociatia scoate numerar din banca ori cand face plata furnizorilor direct din banca, i se calculeaza comisioane mai mici, mai mari sau deloc, in functie de tranzactie, de conventie, de suma... Aceste comisione la plati sau retrageri din banca nu au legatura cu sursa banilor, cu provenienta banilor din cont. Adica daca banii intra in cont de la proprietarii care-si platesc intretinerea in cont ori aceste sume sunt din depunerile de numerar de catre casier, comisioanele de retragere ori de plati prin banca sunt aceleasi.
Noi repartizam aceste comisioane, luna de luna, la un loc cu alte cheltuieli administrative, ca si costul facturilor, chitantelor folosite de casierie, copii xerox, hartie imprimanta, toner imprimanta.... pe cota parte indiviza tuturor.
Asadar penttru unii asociatia suporta consumul de chitante, registrul de casa, facturi..., iar pentru altii suporta comisioanele bancare, totul repartizandu-se proportional cu cota parte indiviza de proprietate.
La fel repartizam fiecaruia in fondul de reparatii, dobanzile pe care le incasam dde la banca pentru banii din cont.