freeelis a scris:
Potrivit Ordinului nr.3512/2008, termenele de pastrare a documentelor financiar-contabile:
- state de salarii - 50 de ani;
- registre si documente justificative si contabile - 10 ani;
- facturi aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, adica pe o perioada care incepe in momentul la care TVA aferenta achizitiei bunului de capital devine exigibila si se incheie la 5 ani dupa expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii;
- documentele prevazute in anexa nr. 4 la Ordinul MEF nr. 3512 / 2008 privind documentele financiar-contabile se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare;
- documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.
Termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile se calculeaza cu incepere din data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.
Intra aici si Declaratia privind evidenta nominala a angajatilor, pe care angajatorul are obligatia , mai nou, sa o depuna? Cat timp trebuie pastrate? au acelasi regim cu statele de plata? sau perioada lor de pastrare este mai mica? La ce act normativ ma raportez? Stie cineva?
Multumesc!