avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 701 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... TIMPUL LEGAL DE PASTRARE ACTE SALARII
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

TIMPUL LEGAL DE PASTRARE ACTE SALARII

Imi poate spune cineva care este timpul legal de pastrare a actelor de salarii? Si ma refer aici nu numai la statele de salarii, care se pastreaza 50 de ani. Ma refer si la declaratiile care se fac , la fluturasii de salarii !
Exista undeva in vreun ordin sau lege specificat ?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:49, 2 Iunie 2009
Potrivit Ordinului nr.3512/2008, termenele de pastrare a documentelor financiar-contabile:
- state de salarii - 50 de ani;
- registre si documente justificative si contabile - 10 ani;
- facturi aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, adica pe o perioada care incepe in momentul la care TVA aferenta achizitiei bunului de capital devine exigibila si se incheie la 5 ani dupa expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii;
- documentele prevazute in anexa nr. 4 la Ordinul MEF nr. 3512 / 2008 privind documentele financiar-contabile se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare;
- documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

Termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile se calculeaza cu incepere din data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.
freeelis a scris:

Potrivit Ordinului nr.3512/2008, termenele de pastrare a documentelor financiar-contabile:
- state de salarii - 50 de ani;
- registre si documente justificative si contabile - 10 ani;
- facturi aferente bunurilor de capital, respectiv bunurilor imobile, care stau la baza determinarii taxei pe valoarea adaugata deductibile pentru persoanele impozabile cu regim mixt si persoanele partial impozabile in conformitate cu prevederile Codului fiscal, se vor pastra conform termenului prevazut la art. 149 alin. (6) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, adica pe o perioada care incepe in momentul la care TVA aferenta achizitiei bunului de capital devine exigibila si se incheie la 5 ani dupa expirarea perioadei in care se poate solicita ajustarea deducerii;
- documentele prevazute in anexa nr. 4 la Ordinul MEF nr. 3512 / 2008 privind documentele financiar-contabile se pot pastra pe o perioada de numai 5 ani daca necesitatile proprii ale unitatii nu impun pastrarea acestora pe o perioada de timp mai mare;
- documentele financiar-contabile care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 ani se pastreaza, de regula, pe o perioada de timp mai mare, respectiv pe perioada de utilizare a bunurilor.

Termenul de pastrare a documentelor financiar-contabile se calculeaza cu incepere din data incheierii exercitiului financiar in cursul caruia au fost intocmite.

Intra aici si Declaratia privind evidenta nominala a angajatilor, pe care angajatorul are obligatia , mai nou, sa o depuna? Cat timp trebuie pastrate? au acelasi regim cu statele de plata? sau perioada lor de pastrare este mai mica? La ce act normativ ma raportez? Stie cineva?

Multumesc!
Fluturasii sunt o copie fidela (individuala) a statului de plata, se fac intr-un singur exemplar si se inmaneaza numai salariatului. Ei nu se arhiveaza.
tudorvaleriu a scris:

Fluturasii sunt o copie fidela (individuala) a statului de plata, se fac intr-un singur exemplar si se inmaneaza numai salariatului. Ei nu se arhiveaza.


Celelalte hartii si declaratii (inclusiv declaratiile privind evidenta nominala a angajatilor) pe care angajatorul le face pentru angati, CAT TIMP TREBUIE PASTRATE??? STIE CINEVA?#-o
Intra in categoria documentelor contabile ... si se pastreaza timp de 10 ani ... daca ne raportam la Ordinul nr.3512/2008.

Alte discuții în legătură

Cat timp se pastreaza documentele contabile? analici analici Buna ziua Cati ani se pastreaza documentele contabile? (vezi toată discuția)
Timp de pastrare acte contabile mirceajk mirceajk Cat timp se pastreaza in arhiva contabila facturile emise si cele primite, inclusiv chitantele ? Care este prevederea legala ? ... (vezi toată discuția)
Cat timp se pastreza bilanturile si alte declaratii fiscale ? virgilius virgilius Buna seara. Imi poate spune cineva cat timp trebuie pastrate bilanturile contabile, declaratiile 100 si 300 si alte declaratii fiscale, dupa radierea unei ... (vezi toată discuția)