avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 774 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... TIMPUL LEGAL DE PASTRARE ACTE SALARII
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

TIMPUL LEGAL DE PASTRARE ACTE SALARII

Imi poate spune cineva care este timpul legal de pastrare a actelor de salarii? Si ma refer aici nu numai la statele de salarii, care se pastreaza 50 de ani. Ma refer si la declaratiile care se fac , la fluturasii de salarii !
Exista undeva in vreun ordin sau lege specificat ?

Multumesc!
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 06:49, 2 Iunie 2009
freeelis a scris:

Intra in categoria documentelor contabile ... si se pastreaza timp de 10 ani ... daca ne raportam la Ordinul nr.3512/2008.


Multumesc!:)
1. Documentele de personal ale salariatilor se pastreaza ca si statele de plata (50 de ani).
2. Ce faceti daca vine un fost salariat sa va ceara o adeverinta de vechime in munca din perioada de acum 30 de ani? Cautati in evidenta personalului si in statele de plata.
Daca este vorba de dosarele de personal , atunci trebuie sa ne raportam la dispozitiile Legii nr.nr.16 din 2 aprilie 1996 -
Legea Arhivelor Naţionale.
Art. 13. - Persoanele juridice creatoare şi deţinătoare de documente depun spre păstrare permanentă la Arhivele Naţionale şi la direcţiile judeţene ale Arhivelor Naţionale, după cum urmează:
a) documentele fotografice, precum şi peliculele cinematografice, după 20 de ani de la crearea lor;
b) documentele scrise, cu excepţia actelor de stare civilă şi a documentelor tehnice, după 30 de ani de la crearea lor;
c) documentele tehnice, după 50 de ani de la crearea lor;
d) actele de stare civilă, după 100 de ani de la întocmirea lor;
e) matricele sigilare confecţionate din metal, având înscrise toate însemnele legale şi denumirea completă a unităţii, după scoaterea lor din uz.

ANEXA 6 - LISTA termenelor dupa care pot fi date in cercetare documentele privind interesele nationale, drepturile si libertatile cetatenilor
documentele medicale, dupa 100 de ani de la crearea lor;
registrele de stare civila, dupa 100 de ani de la crearea lor;
dosarele personale, dupa 75 de ani de la crearea lor;
documentele privind viata privata a unei persoane, dupa 40 de ani de la moartea acesteia;
documentele referitoare la siguranta si integritatea nationala, dupa 100 de ani de la crearea lor;
documentele privind afacerile criminale, dupa 90 de ani de la crearea lor;
documentele privind politica externa, dupa 50 de ani de la crearea lor;
documente ale societatilor comerciale cu capital privat, dupa 50 de ani de la crearea lor;
documentele fiscale, dupa 50 de ani de la creare;
documentele notariale si judiciare, dupa 90 de ani de la crearea lor.
:offtopic:
freeelis:
1. Extrasul din Legea arhivelor nationale, anexa 6, se refera la documente privind interesele nationale care pot fi date in cercetare (dosarele de personal dupa 75 de ani).
2. Inseamna ca deabia dupa 75 de ani pot cere adeverinta de vechime?!
vezi ca Anexa 6 se refera si la drepturile si libertatile omului ;)

In art.13 mentionat se pot incadra la documente scrise care dupa 30 de ani de la crearea lor se depun la Arhivele Nationale... prin urmare, timp de 30 ani acestea stau la angajator (daca acesta rezista atat).

Alte discuții în legătură

Cat timp se pastreaza documentele contabile? analici analici Buna ziua Cati ani se pastreaza documentele contabile? (vezi toată discuția)
Timp de pastrare acte contabile mirceajk mirceajk Cat timp se pastreaza in arhiva contabila facturile emise si cele primite, inclusiv chitantele ? Care este prevederea legala ? ... (vezi toată discuția)
Cat timp se pastreza bilanturile si alte declaratii fiscale ? virgilius virgilius Buna seara. Imi poate spune cineva cat timp trebuie pastrate bilanturile contabile, declaratiile 100 si 300 si alte declaratii fiscale, dupa radierea unei ... (vezi toată discuția)