avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1787 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Paşapoarte, cărţi de ... Situaţie încurcată, am pierdut Cartea de ...
Discuție deschisă în Paşapoarte, cărţi de identitate, acte de stare civilă - formalităţi, obţinere, probleme

Situaţie încurcată, am pierdut Cartea de Identitate(expirată) a mamei mele, eu fiind în calitate de împuternicit.

Buna ziua,

Mă confrunt cu o situaţie încurcată. Mama mea a venit în ţară în Iulie 2014 pentru a-şi schimba buletinul care trebuia sa expire în August. La Serviciul de Evidenţă a populaţiei i s-a spus că din cauza unor probleme de sistem informatic nu i se poate elibera în timpul obişnuit. Din această cauză ea nu mai reuşea să îşi ridice personal noua Carte de Identitate deoarece în 21 Iulie trebuia să plece din ţară fiindcă avea bilet de avion rezervat. Prin urmare a fost sfătuită de funcţionara de la ghişeu să lase o împuternicire pe numele meu cu care să îi pot ridica noua Carte de Identitate, iar vechea Carte de Identitate să mi-o trimită cand ajunge la destinaţie pentru a o preda în momentul ridicării celei noi.

Împuternicirea mi s-a făcut însă Cartea de Identitate pe care am primit-o prin poştă am pierdut-o.

Spuneţi-mi vă rog care sunt procedurile pentru rezolvarea acestei probleme.

Mulţumesc anticipat!



Cel mai recent răspuns: Ares-3 , moderator 20:22, 29 Ianuarie 2015
Of Doamne...
Pierderea CI nu se mai publica de un car de ani in Monitorul Oficial:
[ link extern ]
Nemaifiind necesara publicarea evident ca nu mai e nevoie de publicitatea pierderii in cazul actelor / documentelor enumerate in link (permise,pasapoarte, certificate de nastere sau de casatorie,legitimatii etc.).

Apoi, faptul ca s-a pierdut cartea veche expirata inainte de ridicarea nu poate fi motiv sa nu se elibereze noua CI. Pentru ce le-ar trebui, ca sa aiba ce arde?! Ca asta se intampla periodic cu CI predate.

Inarmati-va cu tupeu si cereti la ghiseu condica de sugestii si reclamatii, sunt obligati sa o aiba iar acest lucru trebuie sa fie afisat public.
Trebuie de asemenea sa fie afisat in sala un numar de telefon al directiei care ii coordoneaza (DEPABD Bucuresti), spuneti ca veti suna iar daca nu il vedeti pe pereti intrebati de ce nu il au. Acest numar este 021 / 413.56.49.
Acea declaratie au scos-o din burta, nu este precizata niciunde in legislatia din domeniu.

Acum am vazut ca ati scris ca stati in Bucuresti in mare parte a timpului, vedeti daca va permite timpul sa va inscrieti martea in audienta la Seful Serviciului de Evidenta a Persoanelor (e intre 12 si 14).
[ link extern ]
Aveti aici telefoanele institutiei, la contact:
[ link extern ] /
Poate vi se pare exagerata sugestia insa eu una consider ca e extrem de iritant sa fii pus pe drumuri de oameni care ar trebui sa ajute cetatenii nu sa ii incurce si merita o scuturatura de la superiori.

Daca nu vreti sau nu aveti timp sa va complicati dati declaratia unde vreti, nu conteaza locul de unde este notarul. Nu mai platiti si anunt in ziar, sunt tot bani aruncati.
Ultima modificare: Marți, 6 Ianuarie 2015
Ares-3, moderator
Problema functionarului de la ghiseu este ca in cererea de solicitare la motiv mama dvs.a completat motivul expirare, nicidecum pierdere si de aceea functionarul a fost obligat sa treaca seria si nr. Ci ului pentru ca acesta sa fie ulterior ars. De aceea functionarul va cere acea declaratie a mamei pentru a se justifica si el de ce nu mai are acea carte. Rugati-o pe mama dvs.(intrucat dvs. nu aveti aceasta atributie) sa mearga la un notar care are apostila de la Haga si sa dea declaratie cum ca si-a pierdut cartea de identitate si nu o mai poate preda la Serviciul de evidenta astfel este si functionarul acoperit. Dupa care o traduceti si o legalizati la un notar din Romania.
Ultima modificare: Marți, 6 Ianuarie 2015
Justitiarul711, utilizator
Moderator Ares-3 mulţumesc pentru răspuns.

Acum îmi dau seama că acea persoană, din notariatul la care am cerut lămuriri, nu ştia că respectivele acte nu se mai publică în monitorul oficial (probabil că nu era o persoană avizată, notarul nu era la birou în acel moment).

Şi eu am gândit la fel ("Pentru ce le-ar trebui, ca sa aiba ce arde?!") când am mers ulima dată, la începutul lunii Decembrie, la ghişeu pentru a ridica C.I. nouă a mamei. Însă doamna funcţionar public avea lăsat scris în dosar că îi trebuie neapărat vechea C.I. fiindcă altfel va fi trasă la răspundere când va avea controale.

Am rugat-o să mă înscrie în audienţă la un superior, dar a ocolit subiectul motivându-mi că nu are cu ce să mă ajute dacă nu aduc acel act făcut la notariat de mama mea.

C.I. trebuie scoasă din Reşiţa. Vreau să încerc să sun la biroul de evidenţă de acolo în speranţa că pot intra în legătură cu un superior care să fie dispus să asculte şi să îmi ofere informaţiile corecte.

Acum că s-a întâmplat să pierd eu C.I., ca şi împuternicit, nu ştiu dacă rămâne în atribuţia mea să o dau pierdută sau este responsabilitatea mamei mele(funcţionarul de la Ambasadă, despre care vorbeam anterior, mi-a spus că eu trebuie să fac acel act notarial). Mă gândesc că există o procedură standard, reglementată pentru astfel de situaţii.

Mulţumesc!
Ultima modificare: Marți, 6 Ianuarie 2015
Andreibas, utilizator
Referitor la răspunsul lui Justitiarul 711. Mulţumesc pentru răspuns!

Aşa este, motivul schimbării C.I. a fost cel al expirării, de aceea are funcţionarul notat în dosar că trebuie să îi aduc C.I. veche, iar în caz de pierdere are nevoie de un act notarial. Însă acum că C.I. a fost pierdută de mine, nu eu sunt cel care trebuie sa facă acel act notarial?

Mulţumesc!

Ultima modificare: Marți, 6 Ianuarie 2015
Andreibas, utilizator
Dvs. sunteti doar un imputernicit. Teoretic titularul actului este cel care trebuie sa dea declaratiile deoarece cererea inregistrata la serv. de evidenta se refera la el si nu la dvs. Mama declara la notar ca v-a trimis dvs.buletinul iar dvs. l-ati pierdut in imprejurari necunoscute. Daca este necesara si declaratia dvs. iaca o dati la un notar dar functionarul are nevoie de declaratia titularului de act adica a mamei. Stiu ca vi se pare aiurea dar controalele la serv. de evidenta sunt foarte drastice, de aceea functionarul isi ia masuri de precautie, pentru a nu fi acuzat ulterior ca nu are actul. Functionarul trebuie sa completeze un PV de ardere din moment ce motivul a fost expirare, ori actul de identitate fiind pierdut poate sa apara ulterior la dvs. sau la altcineva, iar functionarul sa nu poata justifica acest aspect.

Alte discuții în legătură

Procura pentru ridicarea cartii de identitate updatingeti updatingeti Buna ziua, sper ca ma veti putea ajuta cu o informatie... Intre Craciun si Anul Nou am depus actele pentru eliberarea cartii de identitate (expirase) in ... (vezi toată discuția)
Eliberarea unei carti de identitate expirate - acord proprietar ... chris1badea chris1badea Eliberarea unei carti de identitate expirate - acord proprietar drept de abitatie viagera. Buna ziua! In curand (pe 18), imi va expira cartea de ... (vezi toată discuția)
Legalitate carte identitate simircea simircea Am o mama de 92 de ani - in 2013, de la domiciliul ei, I s-a furat cartea de identitate (impreuna cu bani, card) si cu ajutorul meu i s-a eliberat o noua carte ... (vezi toată discuția)