avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 643 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Repartizarea costurilor cu reparatiile
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Repartizarea costurilor cu reparatiile

Buna ziua,
intampin urmatoarea problema:
Am observat pe lista de plata cate 30 lei pentru toate apartamentele scarii respective de bloc ca fiind de fapt "cheltuieli reparatii apa rece". Administratorul asociatiei evita a prezenta documentele care stau la baza repartatiei dar spune ca a fost efectuata o reparatie in apartamentul unui vecin dar pe coloana comuna de apa rece.
Este normal ca valoarea totala a reparatiilor respective sa se imparta in mod egal la toti locatarii? si este normal ca la avizier sa NU apara o copie xerox cu factura respectiva ? (nu de alta dar sa stim si noi ce reparatii se fac sau nu se fac)
Cel mai recent răspuns: elga50 , moderator 11:10, 8 Mai 2015
@Cyan Cautati obligatiile administratorului de bloc 2014. Alba 24. Linkul a fost scurtat la publicare.
Ultima modificare: Vineri, 8 Mai 2015
courvoisier, utilizator
Eu cred ca o parte dintre cei care au scris pe-aici nu stiu cum se procedeaza cand trebuie efectuata o reparatie - mai ales in caz de urgenta. Se vorbeste la modul teoretic...
Ce se intampla?
- daca s-a spart o teava, primul lucru care trebuie facut este sa se izoleze acea coloana/tronson - daca este posibil, daca nu se inchide apa pe tot blocul;
- se anunta administratorul care, de obicei apeleaza la un instalator cu care a mai lucrat; daca se lucreaza cu o firma specializata cu care asociatia are o intelegere, un contract, un abonament - DA, in final se va elibera o factura cu intreaga cheltuiala, materiale + manopera si nu va fi nicio problema pentru a fi afisata daca se doreste;
- daca se lucreaza cu un instalator in mod ad-hoc, cum sa-ti de-a omul factura, sunteti rationali?
- oricum, si daca se lucreaza cu firma si daca se lucreaza cu un instalator particular, administratorul, meseriasul si proprietarul in casa celui in care are loc reparatia, or fi ei in stare sa faca o constatare privind locul si cui apartine instalatia avariata; vreti sa se faca proces verbal, da?
- administratorul tre' sa aiba la dispozitie ceva banuti - Fd. reparatii pentru achizitionarea de materiale (chiar dfaca se lucreaza cu firma, se procedeaza la fel); daca nu ai fond de rep. ce faci, cum te descurci?
- dupa efectuarea lucrarii, meseriasul trebuie platit, cum?
.......................
Sunt total de-acord cu ideea ca administratorul trebuie sa informeze proprietarii din scara respectiva despre toate acestea. Informarea trebuie semnata si de catre presedinte!
De regula, daca avaria s-a produs pe un tronson, atunci cheltuielile se vor repartiza doar pe acel tronson.
Spuneam de regula, dar poate exista obiceiul locului ca cheltuiala sa se repartizeze pe toti proprietarii - proportional cu CPI, implicit daca apartamentele au aceeasi sup. utila, sumele repartizate sa fie egale.
...................
@mihai_munteanuu,
Mergeti la asociatie, solicitati explicatii, solicitati sa se afiseze (macar de acum inainte) toate informatiile despre acest gen de lucrari - pentru ca daca proprietarul este informat, probabil nu au sa mai fie discutii de genul acesta.
Asa cum s-a mai spus, toate acestea tzin de conducerea asociatiei. Adminul face si el la repezeala ce trebuie sa faca, sa vada ca s-a reparat defectiunea si "uita" sa informeze proprietarii - ceea ce nu este corect.
Cum spuneam, bine ar fi ca asociatia sa aiba la dispozituie un Fd. de reparatii...
TEORIE- Legiutorul a prevazut dreptul proprietarului de a avea acces la documentele asociatiei de proprietri la cerere si nu oblgatia asociatiei de proprietari de a pune la dispozitie copii ale documentelor.
PRACTICA- Raspuns Politie...Presedintele a declarat ca va pune la dispozitie documentele solicitate numai la cererea instantei.
Si asa a ramas, pentru ca, altfel, solicitantul ar fi trebuit ca in termen de 45 de zile sa faca actiune impotriva asociatiei, si asta, de cate ori vrea sa consulte documente ale asociatiei. Pana atunci, se supune, executa, plateste, etc.( Dupa 45 zile, totul devine legal?!)
Interventie moderator
@courvoisier

Incep sa cred ca va comportati ca un trol. Deturnati cursul topicurilor, si duceti discutia unde va convine dv., nu unde vrea initiatorul topicului
Va avertizez sa raspundeti strict la intrebarile utilizatorilor.
Ma fortati sa inchid topicurile sau sa va sterg interventiile.

Nu are nicio legatura articolul 36 din legea 230/2007 cu ce intreaba utilizatorul.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Coloana apa calda/rece proprietate comuna sau nu ? bogdanro2005 bogdanro2005 Buna ziua, sper ca ma puteti ajuta macar cu niste sfaturi. Sunt membru a unei asociatii de proprietari din bucuresti . Trebuie schimbata intreaga coloana de ... (vezi toată discuția)
Lista de intretinere Elenapusa Elenapusa Cand 2 luni la rand (ianuarie 2016 si februarie 2016) listele de intretinere sunt scrise de mana administratorei, si afisate la avizier fara semnatura ... (vezi toată discuția)
Completare art. 36 din legea 230/2007 bloc3c bloc3c referitor la completarea din legea 230/2007 art. 36 lit. g) prevede faptul că administratorul, persoană fizică sau juridică, are următoarea atribuție: ... (vezi toată discuția)