Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Asociatia de proprietari are pierderi la apa si aceste pierderi se pun la plata pentru fiecare apartament.
Locuiesc intr-un bloc in care apa este trasa separat si avem apometre clasa C, aceeasi clasa cu apometrul general.
Este legal ca aceste pierderi sa fie suportate de proprietari?
da...luna aceasta...deci pierderi sunt aproape luna de luna...cand se face citirea...ideea e cum sa apara aceste pierderi cand sunt apometre cu clasa C la toate apartamentele.....la apometru nu se poate face nimic(sa se fure apa de catre locatari )pentru ca este pus pe scara in fata usii....
Am sustinut de zeci de ori pe acest forum faptul ca diferenta de clasa de precizie intre apometrul de bransament (general) si apometrele din apartament, nu este o cauza majora a diferentelor de apa ce trebuiesc sa acopere factura.
Este adevarat ca si clasa de precizie poate genera diferente dar nesemnificative.
Diferentele au mai multe cauze: avarii pe instalatia comuna, consum de apa pentru proprietatea comuna (spalat scari, udat spatii verzi..), sustragerea apei de unii proprietari, defectarea intentionata sau accidentala a apometrelor din apartament...
De aceea comitetul executiv trebuie sa adopte un regulament de gestionare a apei pe baza caruia administartorul sa poata repartiza cat mai corect diferentele si pierderile de apa. Un asemenea regulament, ce poate fi adaptat si modificat de orice asociatie, se gaseste in partea dreapta a acestei pagini la "Documente utile".
Conducerea asociatiei, impreuna cu administratorul, sa faca niste verificari generale si apoi verificare individuala in toate apartamentele si in cele din urma verificarea contorului de bransament.
Verificarea generala:
- daca in subsol aveti deja piscina;
- daca nu aveti piscina poate aveti pete de umezeala pe podeaua subsolului de la coloanele principale sau poate de la cele care pleaca in plan vertical catre etaje;
- daca din coloanele principale nu sunt montate tevi suplimentare catre consumatori necontorizati, furtun cu care se uda spatiul verde, se spala masini, covoare ...
Verificarea in apartamente;
- verificarea instalatiilor, robinete care picura, wc-uri care curg la fir de apa si sa impuna locatarilor reparatia sau inlocuirea cat mai urgent a acestora; reverificarea dupa cateva zile;
- verificarea sigiliului apometrelor.
Verificarea bransamentului general:
- daca nu se descopera nimic suspect, atunci se impune solicitarea catre furnizor sa vina si sa-si ia contorul de bransament la verificare. In cazul ca la aceasta verificare se constata ca acest contor este defect, furnizorul il inlocuiest gratuit, dar daca contorul este metrologic bun, atunci verificarea o plateste asociatia.
Multumesc D-le Adriantot pentru lamuriri.
1.Avarii pe instalatia comuna nu avem,este toata instalatia noua in tot blocul din bransament de la cei ce furnizeaza apa
2.Consum de apa pentru proprietatea comuna (spalat scari, udat spatii verzi..) nu avem posibilitatea de a ne conecta la instalatie pentru aceste lurari.
3Sustragerea apei de unii proprietari-apometrele sunt in fata usii pe scara si sunt toate noi ,au cam 2 luni de zile(apometrele nu sunt in locuinta sunt pe casa scarii la vedere)