avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 707 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Pierderi de apa
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Pierderi de apa

Buna ziua
Daca ma puteti lamuri cu o problema...

Asociatia de proprietari are pierderi la apa si aceste pierderi se pun la plata pentru fiecare apartament.
Locuiesc intr-un bloc in care apa este trasa separat si avem apometre clasa C, aceeasi clasa cu apometrul general.
Este legal ca aceste pierderi sa fie suportate de proprietari?

Multumesc
Multumesc si d-nei Elga50.
Verificarea generala:
- daca in subsol aveti deja piscina- in subsol nu sunt probleme,toata instalatia este noua
- daca nu aveti piscina poate aveti pete de umezeala pe podeaua subsolului de la coloanele principale sau poate de la cele care pleaca in plan vertical catre etaje- toata instalatia pe casa scarii este noua,nu sunt pierderi,infiltratii(toatat instalatia este la vedere)
- daca din coloanele principale nu sunt montate tevi suplimentare catre consumatori necontorizati, furtun cu care se uda spatiul verde, se spala masini, covoare - nu avem asa ceva-toata instalatia este la vedere pe casa scarii, nu se poate face aceste racordari.

Verificarea in apartamente;
- verificarea instalatiilor, robinete care picura, wc-uri care curg la fir de apa si sa impuna locatarilor reparatia sau inlocuirea cat mai urgent a acestora; reverificarea dupa cateva zile;-apometrele montate individual sunt clasa C, citesc chiar si firul/picaturile de apa(pe probate)


- verificarea sigiliului apometrelor(sunt sigilate,sunt la vedere pe casa scarii)

Verificarea bransamentului general:
- daca nu se descopera nimic suspect, atunci se impune solicitarea catre furnizor sa vina si sa-si ia contorul de bransament la verificare. In cazul ca la aceasta verificare se constata ca acest contor este defect, furnizorul il inlocuiest gratuit, dar daca contorul este metrologic bun, atunci verificarea o plateste asociatia.- aici cred ca ar trebui sa ia legatura asociatia cu furnizorul.....
Cei care se pricep in instalatii si cunosc traseul coloanelor de alimentare din asociatia dumneavoastra, sa ia traseul de la un capat la altul si sa vada unde se pierde apa. Undeva pot fi conducte de apa dupa apemetrul general si care nu au la capatul lor apometre individuale.
Din ceea ce spunet alta explicatie nu am acum.
Noi am facut o revizie generala inlocuind toate conductele de alimentare de la bransamentul general pana la intrarea in apartamentele (spatiile) de la parter. Am facut aceasta lucrarae acum 7 ani. Pana atunci aveam luna de luna avarii, scurgeri, subsol inindat... si evident lipsa de apa de 40-200 m.c. apa la un consum total de 1000 mc. Dupa aceasta lucrare diferentele au scazut semnificativ ajungand rar la 20-30 m.c. Nu am impus nimanui sa-si achizitioneze apometre cu un grad de precizie ridicat dar am verificat treptat fiecare apometru din apartamente, metrologic, sigilii, picatura la wc s.a.m.d.
De mai bine de 3 ani proprieatrii nostri platesc atat cat consuma pe apometrele lor si la pretul unitar de pe factura furnizorului. Factura nu se inchide luna de luna dar intr-o luna avem apa in plus iar in alta in minus si, de regula, aceste diferente se compenseaza singure la 2-3-4 luni.
Sigur ca la o astfel de situatie am ajuns ajutandu-ne de un regulament de gestionare a apei adoptat de comitet acum 6-7 ani.
Noi aveam pe vremuri un furtun cu care se uda spatiul verde tras din subsol. Tot cu ala se spalau masini si covoarele in spatele blocului. L-am desfiintat.

Da, verificarea contorului de bransament se face la solicitarea asociatiei de proprietari.

Totusi, pentru ce lucrari ati facut cu aceasta instalatie la vedere, 4 mc numai pentru un apartament este enorm.
De fapt ce criteriu aveti la repartizarea diferentelor de apa? Dupa consum, dupa numar persoane, pe cota-parte indiviza? Dv. ce caracteristici aveti? Consum mare, numar mare de persoane in apartament, suprafata mare?

Aveti spatii comerciale in condominiu?
Nu stiu, dar pare, seamana cu furt masiv de apa sau cu un contor de bransament care a luat-o razna.

La mine in asociatie, cu apometre neverificate metrologic, montate in stilul clasic, cu tot felul de declarari gresite, estimari, regularizari, instalatii defecte care se repara unele si apar defectiuni la altele, practic un fenomen care nu poate fi controlat foarte bine pentru ca suntem 170 ap. etc. avem diferente care pe mine ma ingrozesc si-mi dau batai de cap luna de luna, dar se ridica la nivelul a 1 - 1.5 mc de apartament, uneori sub 1mc. De aceea va spun ca seamana cu sustragere masiva de apa.

Ma mai gandesc ca poate aveti conducta sparta intre contorul de bransament si intrarea coloanei in bloc. Aceasta este ingropata indeobste si poate apa se scurge in pamant fara urme la suprafata.
Ultima modificare: Duminică, 7 Iunie 2015
elga50, moderator
LucianSandu a scris:

Locuiesc la bloc, avem apa separat trasa la toate apartamentele(cred ca stiti ce inseamna bransare separat),este apometrul general(de clasa C) de la cei ce furnizeaza apa si apometrul pentru fiecare locuita (este unul singur ) la intrarea in apartament pe scara blocului(precizez ca tot clasa C).
Bransamentele individuale de apa rece, o modalitate prin care locatarii de la bloc, bun-platnici, au adoptat-o de cativa ani pentru a nu mai suferi de lipsa apei reci atunci cand incep sistarile pentru asociatiile de locatari restante.
Aici spune mai exact ce/cum avem: [ link extern ] /

Oameni buni, nu mai faceţi contorizare individuală până nu sunteţi siguri că vă separaţi total, sau dacă vă reparaţi toată ţevăraia pe verticală şi pe orizontală !
Asta ar implica fonduri mari.
Dar ce aţi făcut dvs., nu vă scuteşte de plata pierderilor (diferenţelor) de la apometrul general al fiecărui bloc.
Şi la noi s-a vrut să se facă C.I. pe tot oraşul, dar e evident că e o ţeapă, pentru că tot plăteşti pierderile şi ale celorlalţi vecini din bloc.
Bani daţi aiurea ... doar dacă plăteai doar ce arăta apometrul tău, era altceva. Soluţii de stopare a acestor anomalii nu prea sunt.
Cel puţin la blocul meu nu se poate aplica faza cu apometrul scos pe casa scării, pentru că sunt blocuri vechi, cu apartamente de 42 mp (2 camere), şi locul e prea îngust să pui 4 apometre, plus că le poate strica oricine ... plus deranjul, plus bani mulţi daţi pe lucrare, şi pe urmă să plăteşti iar pierderi ?
Apropos, eu am de gând să nu mai plătesc pierderile la apă, pentru că lună de lună avem pierderi mari, de 3 mc/ap. (22 lei/ap.), chiar şi de 10,5 mc de apartament (72 lei/ap !) pentru 54 proprietari din blocul nostru, oricum, sub 1,5 mc (10 lei/ap.) nu scade !
Intraţi aici şi vedeţi confirmarea sumelor aberante puse ca pierderi de apă rece: - vedeţi listele de la Blocul C1, scările 1-3, la rubrica ”DIFERENŢE APĂ RECE/LEI ...” diferenţa pe Iunie 2013 e în sumă de aproximativ ... 72 lei/apt.: <<< Pierderi (diferenţe) de Apă Rece de 71,37 lei la Bl.C1, Sc.1 + 2 + 3 pt. 54 apt. >>> [ link extern ]
S-a înlocuit de câteva ori apometrul general, s-au făcut reparaţii (posibil de mântuială), chiar acum vreo 5 ani ne-am trezit că se scotea apa cu cisterna din subsolul blocului nostru, cu multe magazine la Parter, dar, după ce că am dat an de an bani pe reparaţii, cred că vreo 700 lei până acum, tot avem pierderi inexplicabile, dar nimeni din conducerea A.P.71 nu-şi îndeplineşte atribuţiile pentru care e plătit, adică să facă orice să nu mai fim păgubiţi.
Ne-am săturat de incompetenţii care conduc Asociaţiile de Proprietari, ei vor doar bani, dar fac totul de mântuială, odată ce aceste pierderi persistă !
O mare problemă e că sunt mulţi proprietari care ori sunt plecaţi, ori nu mai locuiesc în ţară, şi care n-au dat apometrele de 3-4 ani (am găsit deja la mulţi sute de metri cubi nedeclaraţi chiar şi de cei care locuiesc acum). Să facă orice să-i caute (e datoria Administratorului sau a Preşedintelui), chiar şi cu Poliţia, pentru că noi nu putem plăti pierderi aberante ce nu ştim dacă se împart echitabil, odată ce mulţi ori dau intenţionat greşite valorile, ori nu le pasă. Şi mai e ceva, ar cam trebui să ştim şi noi ce vecini avem, pentru că suntem într-un Condominiu, e ca o vilă unde locuiesc mai multe persoane care trebuie să plătească o Cotă-Parte, doar n-om plăti numai noi, cei corecţi !
DE-ASTA AM FĂCUT CONTESTAŢII PENTRU A NU MAI PLĂTI PIERDERILE DIN ULTIMII ANI, PENTRU CĂ NU AU CUM SĂ DEMONSTREZE CUM ŞI CÂT AM CONSUMAT FIECARE.
Să ne dea în judecată, şi să ne demonstreze dacă acele consumuri sunt calculate echitabil, ne-discriminatoriu.
Trebuie făcută odată ordine printre conducătorii de Asociaţii, care ne mănâncă sănătatea, de incompetenţi şi aroganţi ce sunt (mă refer la Asociaţia mea, dar sunt multe altele identice, din ce văd pe Internet).
Plătim mereu ca oile, fără să se vadă dacă e totul calculat corect, echitabil ... luaţi măsuri fiecare, pentru că deja e prea mult !
Cel puţin cazul nostru cu factura la căldura de la C.E.T. de 1.414 lei pentru 2 camere de 42 mp, e strigător la cer, de câtă incompetenţă a existat în conducerea A.P., acesta reprezintă vârful prostiei !
Multumesc d-le RMF pentru cele spuse.....multe din cele scrise de d-voastra sunt si in asociatia din care fac parte. O sa sciu aici cum va decurge rezolvarea problemei.Multumesc

Alte discuții în legătură

Cum se calculeaza pierderile de apa? danmocanescu danmocanescu Consumul total al apometrelor din apartament este de 5 mc. pierderi de apa (datorita unei sparturi la subsol) s-a stabilit de 30 mc/ap. facturarea s-a facut ... (vezi toată discuția)
Factura apa nova radulescuecaterina radulescuecaterina Buna ziua, In ultimul timp factura de la apa nova vine cu foarte multi mc, si am dori sa eliminam prezumtia ca avem pierderi. Va rugam sa ne sfatuiti la ... (vezi toată discuția)
Pierdere apa la asociatia de locatari arakys arakys Locuiesc la bloc si am montate apometre dar pe langa consumul inregistrat, platesc in plus si alte cantitati de apa. Este normal si legal ca asociatia sa ma ... (vezi toată discuția)