Buna seara!
As dori sa va intreb daca se poate acuza un fost angajat, care a demisionat acum patru luni de zile,ca are lipsa in gestiune,dupa demisie(acesta fiind casier la firma),lipsa fiind din anul trecut? Precizez ca inventarul a fost facut la finele anului trecut si totul a fost ok,acte semnate de contabilitatea firmei in urma inventarelor anuale.cine este raspunzator de greseala aceasta?
va multumesc!
In acest caz, raspunderea patrimoniala a fostilor salariati se poate angaja intr-un termen de 3 ani de la data la care angajatorul a luat cunostinta de prejudiciul cauzat de catre salariat.
Art. 255 C.mun.
(1) Cand paguba a fost produsa de mai multi salariati, cuantumul raspunderii fiecaruia se stabileste in raport cu masura in care a contribuit la producerea ei.
(2) Daca masura in care s-a contribuit la producerea pagubei nu poate fi determinata, raspunderea fiecaruia se stabileste proportional cu salariul sau net de la data constatarii pagubei si, atunci cand este cazul, si in functie de timpul efectiv lucrat de la ultimul sau inventar.
Art. 258 C.mun.
(1) În cazul în care contractul individual de muncă încetează înainte ca salariatul să îl fi despăgubit pe angajator şi cel în cauză se încadrează la un alt angajator ori devine funcţionar public, reţinerile din salariu se fac de către noul angajator sau noua instituţie ori autoritate publică, după caz, pe baza titlului executoriu transmis în acest scop de către angajatorul păgubit.
(2) Dacă persoana în cauză nu s-a încadrat în muncă la un alt angajator, în temeiul unui contract individual de muncă ori ca funcţionar public, acoperirea daunei se va face prin urmărirea bunurilor sale, în condiţiile Codului de procedură civilă.
Predare gestiune
roxilex
Pana in data de 01.07.2014 am fost administrator cu jumatate de norma la o Gradinita. In urma unei decizii a direcțiunii am fost trecuta pe alt post dar nici ... (vezi toată discuția)