avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 204 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... "factura constituie preaviz"
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

"factura constituie preaviz"

Consumatorului ii este lasata la usa o foaie de hartie mototolita cu antet de GDF Suez, foaie care nu poarta nr. de inregistrare si/sau stampila si este denumita Buletin de sigilare, limitare/anulare a limitarii, sistare/reluare furnizare gaze naturale. este datata si semnata de 2, a caror caltate nu reiese. Nu se mentioneaza motivul...operatiunii.
Consumatorul in sfarsit realizeaza ca are montat un dispozitiv pe contor. Fiind femeie...si blonda pe deasupra, realizeaza ca a fost deconectata de-abia cand intrand pe usa da buzna sa-si aprinda un ochi de aragaz & ...nihil.
Da telefon la nr indicat pe verso-ul ultimei facturi primite si intraba pe ce motiv i s-a sistat furnizarea de gaz. O doamna f.calma ii raspunde ca nu a achitat contravaloarea (51,4 lei) ultimei facturi - culmea, spune primite - si o asigura ca la scurt timp dupa achitarea obligatiei va fi reluata furnizarea gazului .
Blonda neavizata o intreaba bine-nteles de o somatie, un preaviz, ceva inainte de se trece la suspendarea contractului. "pey, v-am emis factura pe 29 iunie" si la 26 zile de la data scadenta se deconecteaza". Blonda impulsiva insista sa-i demonstreze operatoarei ca NU I-A FOST COMUNICATA FACTURA. In acea perioada era in concediu la mare. Casuta postala e una securizata special (are doar lacat) si locuieste in condominiu. Pana acum nu s-a plans de sustragerea corespondentei.
In fine, analizand situatia pragmatic (cat poate ea...) fuge la pct-ul de lucru al concernului si achita factura, fara a se abtine la ghiseu sa nu prezinte situatia succint in fata altor clienti, care la randul lor nu se abtin sa nu sesizeze alte fatete ale aceluiasi aspect. Una dintre doamnele care mai ca nu-si poarta banutii in batista spune ca "sti, maica , cand nu o primesc la timp, eu vin aici, chiar si de mai multe ori si cand apare in calculator, platesc".
Stie si blonda ca e consumator captiv si are de-a face cu monopolistii, dar vrea si ea totusi sa lase o urma, ca tantarul pe elefant. Citeste Legea 51/2006 cu modificarile ulterioare si nu intelege de ce nu se aplica alin(9-12) din art.42, pentru ca are probleme chiar si cu interpretarea definitiei termenilor: energie termica, etc.:

9) Factura pentru serviciile furnizate/prestate se emite cel mai târziu până la data de 15 a lunii
următoare celei în care prestaţia a fost efectuată. Utilizatorii serviciilor de utilităţi publice, persoane
fizice sau juridice, sunt obligaţi să achite facturile reprezentând contravaloarea serviciilor
furnizate/prestate în termenul de scadenţă de 15 zile lucrătoare de la data primirii facturilor; data
emiterii se înscrie pe factură. Termenul de scadenţă privind plata facturii se ia în calcul începând cu
data primirii facturii.
(10) Neachitarea facturii de către utilizator în termen de 30 de zile de la data scadenţei atrage
penalităţi de întârziere stabilite conform reglementărilor legale în vigoare, după cum urmează:
a) penalităţile se datorează începând cu prima zi după data scadenţei;
b) penalităţile sunt egale cu nivelul dobânzii datorate pentru neplata la termen a obligaţiilor
bugetare;
c) valoarea totală a penalităţilor nu va depăşi valoarea facturii şi se constituie în venit al
operatorului.
(11) Dacă sumele datorate, inclusiv penalităţile, nu au fost achitate după 45 de zile de la primirea
facturii, operatorul poate întrerupe furnizarea/prestarea serviciului cu un preaviz de 5 zile lucrătoare
şi are dreptul să solicite recuperarea debitelor în instanţă.
(12) Reluarea furnizării/prestării serviciului se face în termen de maximum 3 zile de la data
efectuării plăţii; cheltuielile aferente suspendării, respectiv reluării furnizării/prestării serviciului, se
suportă de utilizator.

Dar poate o ajutati, ca e "sancta simplicitas"...
Cel mai recent răspuns: godspeed , utilizator 15:50, 9 Septembrie 2009
Facturile vor trebui platite in ordinea emiterii.. asadar daca apare pe factura va trebui sa o platesti.
cred...
dar...
CAPITOLUL VII: Răspunderea contractuală
Art. 8
(2) În condiţiile permiterii accesului de către consumator, furnizorul este obligat, în termen de maximum 24 de ore, să asigure reluarea furnizării, în situaţia în care consumatorul casnic îşi achită integral obligaţiile de plată scadente, tarifele aferente reconectării şi face dovada acestui fapt.

asta ar insemna ca ti`ai platit tot .. teoretic ..si nu ar avea cum sa factureze taxa pe factura urmatoare..ca altfel nu erai reconectata
Tanti aia a spus ca vei plati reconectare ..sau cine ?
:(( 182/2005 a fost abrogat de 52/2007.
Blonda a primit factura. Si un alt plic cu raspunsul la notificarea ei. Factura contine taxa de deconectare.
Spicuiesc din raspunsul – cu nr.de inregistrare- dat de GFF Suez, prin dna.O.B., sef serviciu receptie gestiune clienti :

Stimate partener,

Ref. La adresa dvs….urmare a unei analize atente suntem in masura sa va facem cunoscut urmatoarele:
!. Incepand cu 01.03.2007 facturile se transmit prin intermediul Postei Romane.
- In evidentele noastre adresa de coresp. Corespunde cu adresa imobilului dvs..
- Dorim sa va informam ca societatea noastra ia toate masurile necesare pentru ca facturile sa va parvina pana la termenul scadent

(…) Astfel taxa de inchidere in vloare de 28,88 lei care va aparea pe factura ulterioara de gaz natural, est corecta.

2. Referitor la modalitatea de lucru privind deconectarea si reconectarea, urmare a punctului de vedere emis de reprezentantii SC Distrigaz Sud SRL, dorim sa va aducem la cunostinta ca aceste operatiuni au fost efectuate conform procedurilor de lucru in vigoare. De asemenea, in data de 14.08.2009 in urma contactarii la telefon ati confirmat ca totul este in regula. ( NOTA : da, nu sarisem in aer)

3. Societatea noastra lucreaza permanent in vederea imbunatatirii serviciilor de furnizare (yada yada yada)
Astfel va recomandam o noua modalitate de plata a facturii (mi se recomanda verificarea sumei facturate pe net si plata prin card)

Asigurandu-va in continuare de permanenta noastra disponibilitate in rezolvarea pe cale amiabila a oricarei solicitari din partea dvs., va multumim pentru intelegere si sprijin.

Cu stima…

Nu as vrea sa comentez eu, dar avand in vedere ca am fost facuta “PARTENER” la un concern de acest calibru, cred ca am nevoie de sprijinul Dvs., pentru ca este o onoare prea mare.

Multumesc :)

P.S. - In return... va marturisesc ca sunt blonda.:blush2:
Ultima modificare: Marți, 8 Septembrie 2009
godspeed, utilizator
godspeed a scris:

In return .... va marturisesc ca sunt blonda. :blush2:

Ay-ay-ay ! Parca luptam impotriva discriminarii, n'est-ce pas?
Cat despre metodele magaresti folosite de monopolistii nostrii furnizori de gaz, energie electrica sau termica, apa etc. ... exista cateva variante:
A) Procedati ca si batranica de care scriati mai sus, adica mergeti pe la ei si ii intrebati de mai multe ori pe luna (zilnic e de asemenea OK) daca ''sunteti in calculator'' sa puteti achita factura.
B) Faceti ce ati facut si inainte.
E gresit sa va deconecteze fara a va soma inainte ? Desigur! Exista un remediu pentru aceasta greseala (ubi jus ibi ...) ? Mdaa...
@u.b.i.k., admitandu-ti alteritatea, poti beneficia de regulile disciminarii...pozitive. Daca nu, te supui regulilor generale:)

Revenind la problema, n-am inteles varianta B). Eu am mers pe litera legii si le-am trimis o notificare. Consider ca in acel raspuns ironic nu mi s-a raspuns la problemele semnalate, cum "s-a respectat procedura" este o afirmatie declarativa neprobata, iar proba remiterii prin posta iar nu s-a facut (atata timp cat nu se utilizeaza sistemul confirmarii de primire).
Ma gandeam sa platesc doar partea facturii care se refera strict la consum, iar pentru taxa de deconectare sa... ce? Si cam cat ma costa daca nu-mi angajez aparator? Ce actiune fac, daca e vorba de incalcarea clauzei privind pactul comisoriu si procedura de deconectare? Va reamintesc ca in acest moment, pana la intrarea in vigoare a noului act normativ incident, furnizorul are obligatia sa someze doar persoanele juridice, nu si pe cele fizice.

Alte discuții în legătură

Referitor la garantie (rebransare gaz) danafancsali danafancsali - In data de 13 august 2013 a fost intrerupta furnizarea gazelor naturale la adresa sus mentionata datorita neachitarii facturilor reprezentand contravaloarea ... (vezi toată discuția)
Intrerupere furnizare gaze naturale popescu90 popescu90 Am mai gasit o postare cu acest subiect care n-a primit inca raspuns. In cazul meu deconectarea s-a facut la doua zile dupa ce am platit la banca cu o factura ... (vezi toată discuția)
Abuz gdf suez abhramovici abhramovici Locuiesc cu chirie intr-un bloc din Brasov.In data de 1 aprilie cei de la GDF Suez mi-au facut o \\"pacaleala\\" sigilandu-mi contorul de gaz pt neplata unei ... (vezi toată discuția)