avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 211 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Am cumparat o masina care s-a defectat din prima zi ...
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Am cumparat o masina care s-a defectat din prima zi dupa achizitionare

Buna ziua,
Acum exact 14 zile am cumparat o masina, din 2009 de la un domn care parea de buna credinta. Am vazut masina, mi-a placut cum merge si am fost cu ea la reprezentanta(service-ul autorizat din Baneasa) sa-i fac o verificare mecanica si electronica, sa aflu instoricul masinii etc...cu alte cuvinte sa ma asigur ca nu cumpar o masina care a fost rupta in 2, sa fie cu km reali, etc. La reprezentanta verificarea s-a facut, am primit raportul. S-a discutat despre erorile pe care le-a avut masina in trecut, insa care au fost rezolvate. Mi-au spus ca imi recomanda sa schimb garnitura de la tacheti, ca e putin umed de ulei si ca nu e nimic grav si ca nu trebuie rezolvat urgent. Dupa ce s-au facut "toate verificarile" mi-au confirmat ca masina este in regula mecanic si electronic ca imi recomada sa o cumpar. Ceea ce am si facut. In ziua respectiva am rezolvat cu actele, am luat masina. A doua zi de dimineata am plecat cu masina spre mare. Dupa exact 15 km si o turare a masinii pana la 140 de km /h intr-o depasire pe autostrada, a iesit fum pe teava de esapamemnt si de la motor. am tras pe dreapta si a inceput sa curga uleiul de motor. In urma verificarilor la alte 2 service-uri masina are grave probleme la motor, ceea ce a fost recomandat la data verificarii era o consecinta a unei probleme grave, iar mie mi-a fost ascunsa. probleme ce erau cu siguranta vechi. De asemenea, am contactat rezprezentanta auto unde am facut verificarea si am fost sunata de care mecanicul care a facut verificarea masinii (pe care eu nu l-am cunoscut in ziua respectiva si nici nu am discutat direct cu el, ci cu alte persoane de la birou). Mecanicul mi-a spus ca pe la garnitura era plin de ulei, nu doar umed, ca a spus si ca trebuiesc inlocuite saibele la injectoare si ca problema era mai grava decat parea, insa colegii lui mi-a spus ca masina este ok si ca nu are probleme.
Prin urmare, am cumparat un bun cu vicii ascuse, care sa stricat in ziua 1. Am condus masina 60 de min si mai putin de 30 de km de la data achizitionarii. Am cumparat bunul dupa ce a fost verificat in reprezentanta, chiar de unde a si fost achizitionata masina, la recomandarea specialistilor de acolo. Proprietarul nu recunoaste ca masina ar fi avut probleme si nu-si asuma nimic. Ba chiar mi-a inchis telefonul in nas. Ce pot face acum? reparatia motorului ar putea costa cat jumatate din valoarea masinii, iar eu am platit pretul maxim pe acest bun, fara nicio negociere a pretului. Iar pretul a fost unul corect pentru cum se manisfesta masina in ziua cumpararii. Am fost pacalita de catre reprezentanta si de catre proprietar. Pot trage la raspundere reprezentanta auto unde am facut verificarea ? Exista vreo cale prin care as putea sa oblig proprietarul sa plateasca reparatia masinii sau sa-mi recuperez banii si sa-i dau masina inapoi?
Nu stiu cum sa procedez. Ma puteti ajuta cu niste sfaturi?
Va multumesc.
Ultima modificare: Vineri, 19 August 2016
mioara123, utilizator
Cel mai recent răspuns: cyan , moderator 18:53, 4 Februarie 2018
Depuneți o plângere penală pentru înșelăciune împotriva fostului proprietar și a service-ului pe baza raoprtului de constatare primit de la service. În mod sigur se va dispune dacă nu din oficiu atunci la cererea dvs o expertiză tehnică prin care să se constate că defecțiunea era veche și că prin examinarea în service-ul specializat diagnosticarea putea pune în evidență gravitatea defecțiunii și consecințele acesteia în viitorul apropiat. De asemenea trebuie depusă o reclamație la ANPC împotriva service-ului pentru că acest service prin conivență cu fostul proprietar v-au ascuns defecțiunea și gravitatea acesteia.
Nu amânați depunerea acestor diligențe și mai ales păstrați actele eliberate de toate service-urile, dacă nu aveți atunci solicitați rapoarte de constatare de la toate, pe baza bonului sau chitanței eliberate în urma plății activității de constatare și diagnosticare.
Contactați și un avocat și mai ales trebuie să fiți foarte atentă la obiectivele expertizei tehnice (modul cum sunt elaborate și capacitatea lor de a releva intenția fostului proprietar și a celor de la service de a vă înșela). Nu se poate spune că viciul mașinii era ascuns deoarece prin gravitatea lui, fostul proprietar sigur a avut cunoștință de el (și asta trebuie scos în evidență la expertiză).
Strict juridic eu consider ca problema se pune pe vicii si daca este sau nu vorba de un viciu ascuns.
Desi pare simplu este complicat sa va judecati pe asa ceva.

Depinde in ce masura puteati observa defectiunea sau ce anume era ca si problema concreta.

Partea curioasa si dubioasa as spune eu porneste de acolo unde nici service-ul nu a observat ca ar exista probleme.

De aici trebuie inceputa analiza pe situatia de fapt si incadrarea juridica in drept si vazut in ce masura se poate trage o concluzie favorabila in beneficiul dvs. pentru a putea castiga un eventual proces.

Cat a costat masina?
Qubik a scris:

Depuneți o plângere penală pentru înșelăciune împotriva fostului proprietar




Vanzatorul este absolvit de raspundere in baza raportului service-ului
Trebuie sa constientizati ca un vehicul se poate defecta inclusiv datorita manierei de condus
acest service prin conivență cu fostul proprietar v-au ascuns defecțiunea și gravitatea acesteia

De unde ati tras concluzia ca exista coniventa intre service si vanzator?
Expertiza tehnica nu poate concluziona ca "sigur fostul proprietar a avut cunostiinta"
De regula la achizitia de vehicul utilizat cumparatorul isi asuma riscuri si trebuie realizate verificari tehnice fie direct la reprezentanta fie la mai multe service-uri autorizate
Nu e viciu ascuns din moment ce a fost constatată o problemă în service. Dacă nu ar fi observat nimic cei de la service și apărea o defecțiune (dacă se crapa blocul motor, se rupea o planetara sau crapa un piston, se gripa un rulment etc) care nu putea fi constatată decât prin demontarea motorului sau a unui subansamblu, era viciu ascuns dar din moment ce s-a constatat de către un mecanic o pierdere de ulei semnificativă, aceasta nu putea să apară decât datorită unei probleme de etanșare. Când au făut proba masina avea uleiul completat. După ce a rulat o perioadă, a pierdut ulei până când a rămas fără ulei în carter și motorul s-a suprațncălzit și s-a gripat. Probabil s-au distrus supape, tije , pistoane etc. etc. Deci motorul nu mai poate fi folosit decât ca fier vechi.
De aceea trebuie reclamație la ANPC - specialiștii de la service trebuiau să informeze clienta că dacă nu completează uleiul la fiecare 100 km parcurși va gripa motorul și dacă pleacă din service fără să schimbe garnitura sau fără să elimine neetanseitatea (care nu cred că era de la garnitură) o face pe prpria răspundere. Cei de la service vor trebui să dea explicații - dacă este incompetență vor suporta reparațiile dacă este ascunderea informației în scopul înșelării clientului atunci e infrecțiune și e mai grav.
ynocentta a scris:

Trebuie sa constientizati ca un vehicul se poate defecta inclusiv datorita manierei de condus


Un autoturism nu pierde ulei pe la garnitura de chiloasă datorită manierei de conducere. Defecțiunile datorate manierei de conducere sunt cu totul altele. Expertul poate să dea un răspuns clar și fără echivoc în acest sens.

acest service prin conivență cu fostul proprietar v-au ascuns defecțiunea și gravitatea acesteia

De unde ati tras concluzia ca exista coniventa intre service si vanzator?
Expertiza tehnica nu poate concluziona ca "sigur fostul proprietar a avut cunostiinta"
De regula la achizitia de vehicul utilizat cumparatorul isi asuma riscuri si trebuie realizate verificari tehnice fie direct la reprezentanta fie la mai multe service-uri autorizate


Motorul nu pierdea o picătură sau două de ulei ci pierdea suficient de mult încât să se ajungă la această situație. Fostul proprietar a pățit la fel, a văzut că i s-a aprins becul la ulei si atunci a completat și pentru ca sa nu cheltuie cu reparația a preferat să facă o înșelătorie - aceasta este cea mai plauzibilă ipoteză.
Un avocat și un expert (mai ales un expert care are și pregătire juridică) pot lămuri situația dacă fixează corect obiectivele expertizei tehnice.

Alte discuții în legătură

Masina second hand - recuperare din pretul platit georgiana10 georgiana10 Buna ziua. in data de 16 10 2013 am cumparat o masina fara a ma consulta cu un mecanic. dupa ce am terminat cu actele, i am platit o am mers cu ea si mi s a ... (vezi toată discuția)
Revizie reprezentanta - expertiza auto M9M M9M Buna ziua, Am facut revizia la masina la reprezentanta, ajuns acasa am deschis capota si constat ca nu s'a schimbat nimic la motor (filtre, ulei etc.) ... (vezi toată discuția)
Am luat țeapă cu o mașină, are motorul praf. Îmi pot recupera banii? Ionut245 Ionut245 Buna ziua. Am nevoie de ajutor. Am cumparat o masina de la o femeie. Aceasta mi.a spus că nu are nimic, dar masina are motorul praf si ma costa mult sa o ... (vezi toată discuția)