avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1071 soluții astăzi
Forum Suport Tehnic Opinii despre avocatnet.ro De ce sunt utile reclamele din Avocatnet.ro
Discuție deschisă în Opinii despre avocatnet.ro

De ce sunt utile reclamele din Avocatnet.ro

Pornesc aceasta discutie pentru ca e nevoie sa spunem lucrurilor pe nume. Nu de putine ori, cei care administreaza un website si cei care il acceseaza se plaseaza, intentionat sau nu, in doua tabere diferite.

Interese contrare, cel putin aparent
Administratorii au nevoie de fonduri ca sa intretina websiteul si sa poata investi in dezvoltarea lui. Si una dintre sursele de bani este publicitatea online. Adica acel gen de publicitate pe care il vedeti in anumite locuri din acest website.

Cititorii au nevoie sa parcurga cat mai repede informatia care ii intereseaza. Au nevoie sa interactioneze cu alti cititori, fara sa ii intrerupa cineva. Si privesc, de multe ori, reclama ca pe o intrerupere nepotrivita (ca sa nu spunem altfel) a activitatii lor in websiteul respectiv.

Realitatea sta altfel
In realitate, atat administratorii de websiteuri cat si cititorii sunt in aceeasi tabara. Si unii si ceilalti isi doresc un website functional si util. Si unii si ceilalti isi doresc un website care sa impresioneze, pentru ca altfel administratorul n-o sa mai poata sustine websiteul, iar cititorul n-o sa mai aiba ce citi.

Un mic ghid de publicitate online
Reclamele pe care le vedeti in websiteuri, in general, isi masoara performanta in click-uri sau actiuni.

Cu alte cuvinte, exista reclame care sunt afisate de 100.000 de ori, sa spunem. Unitatea in functie de care se plateste pretul publicitatii este mia de afisari (1.000 de afisari). In cazul acestor reclame, performanta este data de numarul de click-uri care se dau, raportat la nr. de afisari consumate. Daca s-au dat 1000 de click-uri in cele 100.000 de afisari, atunci rata de click (indicatorul de performanta) este de 1 la suta. Acesta este motivul pentru care incercam sa pozitionam publicitatea intr-un loc cat mai accesibil, care sa le starneasca cititorilor curiozitatea si sa-i faca sa dea click, navigand in websiteul celui care isi face reclama.

In cazul altor reclame, indicatorul de performanta este actiunea. Adica, din numarul de utilizatori care dau click, conteaza doar acei utilizatori care au facut o actiune in websiteul celui care a platit reclama (au completat un formular, s-au inscris la newsletterul acestuia, etc.).

Te provocam la discutie
Pornind de la aceasta idee, echipa Avocatnet.ro lanseaza discutia de fata. "Intelegeti cat de importanta este publicitatea pentru websiteul pe care il accesati?".

Si va invitam sa ne spuneti parerile voastre. Bune si rele. Despre modul in care credeti ca ar putea fi eliminate taberele de care vorbeam mai sus. Despre ideea ca, asa cum la TV acceptam cu totii reclamele, si in internet trebuie sa "platim" ceva in schimbul accesarii gratuite a unor resurse.

Va multumim anticipat si vom incerca sa popularizam aceasta discutie astfel incat sa se adune cat mai multe pareri.

PS
Ce am facut noi pentru reponsabilizarea publicarii de publicitate in mediul online?

Am ajutat la crearea standardelor pe care trebuie sa le respecte toate reclamele care ti se prezinta in mediul online:
[ link extern ]

Am discutat mereu, direct, problemele pe care le prezenta afisarea unor campanii publicitare in Avocatnet.ro:
www.avocatnet.ro/content/for...

Si munca noastra nu se opreste aici. Avocatnet.ro este membru al asociatiei industriei de publicitate online (IAB Romania), al Biroului Roman pentru Audit al Tirajelor (BRAT). Ne-am implicat in redactarea unui ghid privind achizitiile publice de publicitate de stat. Si vom continua sa ne implicam in proiecte similare.
Ultima modificare: Joi, 10 Septembrie 2009
Alin Popescu, administrator
AVLIL a scris:

Putem cere ce reclame vrem? :)) IN ce domenii? ;)


Sa stii ca asta chiar m-ar interesa foarte tare. Cu cat sunt reclamele mai interesante pentru utilizatori, cu atat e mai bine pentru cei care fac reclama. Pana la urma, toata lumea e castigata.

Si :">.. da, e o campanie de constientizare. Pe care, daca n-o face nimeni la nivel de industrie, ne-am apucat sa o facem noi pentru nisa noastra de public. Cine stie, poate in viitor mai fac si altii lucrul asta. multumesc.
Pe mine ma intereseaza domeniul turismului, bancar, de brokeraj, culinar, medical-farmaceutic, comert online......
Raspunsul e general si particular.
1. General: publicitatea pe site e buna, poate fi interesanta chiar, INSA nu cea care ni se baga pe gat la modul agresiv, mai ales atunci cand vrei sa citesti un articol si iti apare netam-nesam un banner cat ecranul, in cazul caruia se mizeaza ca, pana sa gasesti butonul de inchidere, ai receptionat mesajul. L-ai receptionat, dar negativ X-( . E motivul pentru care, chiar daca mi-as permite, NU as cumpara in ruptul capului Nissan, care intra in ochi la modul cel mai agresiv (si penibil) pe alte site-uri. Si cu aceasta intru in partea a II-a...
2. Din fericire, pe Avocatnet.ro nu se intalnesc astfel de reclame =D>. Si e bine, pentru ca ele fac deservicii atat celui care isi face reclama, cat si site-ului. Consider ca reclamele de pe avocatnet.ro sunt puse decent si nu inoportuneaza.

Horatiu Sasu

PS. Si, da, ma bucur ca s-a intors Dl. Alin Popescu, caruia i-am tot scris si l-am sunat si... nimic. Intrasem la ganduri :((
Alin Popescu a scris:

"Intelegeti cat de importanta este publicitatea pentru websiteul pe care il accesati?".


Raspunsul nu este, oare, de domeniul evidentei? Fara publicitate n-ar exista websiteul, n-ar exista comunitatea, n-ar exista schimburile de idei, n-ar exista ajutor, n-ar exista informatie gratuit. N-ar exista nimic.

Am putea spune si asa: "da click pe reclame, o faci pentru tine, de fapt!" :)

Gabriela Pintea
Ultima modificare: Joi, 10 Septembrie 2009
Gabriela Pintea, Consilier juridic
Raspunsul e general si particular.
1. General: publicitatea pe site e buna, poate fi interesanta chiar, INSA nu cea care ni se baga pe gat la modul agresiv, mai ales atunci cand vrei sa citesti un articol si iti apare netam-nesam un banner cat ecranul, in cazul caruia se mizeaza ca, pana sa gasesti butonul de inchidere, ai receptionat mesajul. L-ai receptionat, dar negativ .

subscriu si eu la cele declarate de d-nul horatiu sasu
eu as vrea ca acestea sa fie pozitionate undeva sub profilul utilizatorului , dar micute (eventual logo-ul si link-ul companiei ) , in felul acesta ai certitudinea ca reclama respectiva a fost vazuta si nici nu ar deranja pe nimeni
la ce ne dorim sa vedem reclame ? cred ca la toate produsele de pe piata, cum suntem o societate de consum , la un moment dat suntem interesati de diferite lucruri
o varietate de cat mai multe produse chiar ne ar face placere

Exp de reclama ; de cate ori l-as vedea pe maestrul mihai grigore , cred ca sub profilul lui ar sta bine o reclama la sampon sau la utilizatoarea ,,rodica_post'' o reclama la o agentie de turism , iar la mine ar merge o reclama la manualele de limba romana

ceva ce oamenilor le-ar place s-a vada si ar fi chiar interesati, sa vada cu ce firma le-a fost asociat profilul lor sau a celorlalti utilizatori

cred ca si agentile de publicitate daca le ar fi prezentate un asemenea proiect (aceasta joaca) ar fi interesate
sper sa nu se supere cei de care am amintit

Alte discuții în legătură

Reclame in site - sunt deranjante? Alin Popescu Alin Popescu Deschid aceasta discutie pentru ca ne intereseaza foarte tare in ce masura gasiti reclamele existente in Avocatnet.ro ca fiind foarte deranjante. De asemenea, ... (vezi toată discuția)
Stiai ca avocatnet are si o pagina de facebook? eliasav eliasav Stiu. Cum poate fi evitat acest mesaj de intampinare de pe site-ul avocatnet? multumesc (vezi toată discuția)
Buna ziua ! - lipsa mailuri de la avocatnet CRIMO CRIMO Am si eu o intrebare pentru dumneavoastra avocatnet.ro De ce pana astzi 16 Ianuarie 2015 , nu am mai primit nimic pe mail ? (vezi toată discuția)