avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 288 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Intrebare\Raspuns Primarie
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

IntrebareRaspuns Primarie

La intrebarea pusa in scris Primariei si anume, de ce asociatia de propietari Condominiul Videle pe care primaria a infiintat-o, nu a afisat niciodata listele lunare de intretinere primaria raspunde in scris: Din trei in trei luni vor fii informari comform art.36 lit.g din legea 230/2007.Nici-un cuvant de liste de intretinere. Taxa lunara pentru cheltuielile asociatiei si a fondului de reparatii este obligatorie. Listele lunare de intretinere nu sant si ele obligatorii?
@ionica1980
Nu vedeti ce scrie omu'? Ca nu exista liste de intretinere la dosar? Ce fonduri sa vada? Pe ce sa vada?

Interventie moderator

Iar ati dat drumul la masinaria de scris vrute si nevrute pe forum.
Incetati cu aceste topicuri care incita oamenii!
Daca nu va potoliti, va voi sterge topicurile.
Legea administrației publice locale nr. 215/2001.
Art. 118. - (1) Constituie contravenții și se sancționează cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei următoarele fapte:
a) ne-punerea în aplicare, cu rea-credință, a hotărârilor consiliului local de către primar;
e) ne-luarea măsurilor necesare, stabilite de lege, de către primar sau președintele consiliului județean, în calitatea acestora de reprezentanți ai statului în unitățile administrativ-teritoriale.
(2) Constatarea contravențiilor și aplicarea amenzilor se fac de către prefect, în calitatea sa de autoritate publică, reprezentant al Guvernului pe plan local.
Tot în legătură cu subiectul deschis de SCLIPEINICU, citez din obligațiile funcționarilor din Primării:
„Regulamentul de organizare şi funcţionare al aparatului de specialitate al Primarului Municipiului ...” ar trebui respectat de funcţionarii din Primăria ..., mai ales că au şi atribuţii de control şi de amenzi ale Asociaţiilor de Proprietari, clar stipulate în H.C.L.M. nr.192 din 2015.
Art. 50. În cadrul Primăriei Municipiului ... sunt organizate următoarele comisii cu activitate permanentă:
* Comisia de atestare a Administratorilor de Imobile, numită conform prevederilor H.C.L.M. nr. 271/2003 privind punerea în aplicare a Legii nr. 230/2007 şi a H.G. nr. 1588/2007.
Art.135. Activităţile care se desfăşoară în cadrul Compartimentului Asociaţii de Proprietari sunt următoarele:
* Atestarea persoanelor fizice pentru funcţia de administrator de imobile pentru cei interesaţi, conform H.C.L.M. nr.302 din 2011 referitor la <<< Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea examenului de atestare a persoanelor fizice în vederea îndeplinirii funcției de Administrator de Imobil >>> ;
* Coordonarea și controlul Asociațiilor de Proprietari, oferirea de consultanţă şi îndrumare persoanelor fizice care administrează sau care fac parte din Asociaţiile de Proprietari;
* Organizarea în colaborare cu organizaţii neguvemamentale a seminariilor de instruire pentru Administratorii de Imobile, potrivit H.G. nr. 1588/2007;
* Medierea conflictelor dintre Asociaţiile de Proprietari şi furnizorii de servicii, dintre Asociaţiile de Proprietari şi membrii acestora;
* Răspunsuri în termenul legal la sesizările şi reclamaţiile Asociaţiilor de Proprietari şi ale persoanelor fizice;
* Organizarea şi asigurarea exercitării controlului financiar-contabil şi de gestiune asupra activităţii Asociaţiilor de Proprietari, în temeiul H.G. nr. 1588/2007;
* Iniţierea de programe de promovare în rândul cetăţenilor a legislaţiei care priveşte Asociaţiile de Proprietari, în vederea cunoaşterii şi înţelegerii de către aceştia a drepturilor şi obligaţiilor proprietarilor de apartamente la bloc;
* Retrage atestatul de administrator de imobil, dacă nu mai sunt îndeplinite condiţiile pentru exercitarea acestei activităţi.
Art.162. Relaţiile de control sunt relaţii care se stabilesc:
b) În domeniul activității Asociațiilor de Proprietari:
- între Serviciul Investiții şi Îndrumare Asociaţii de Proprietari (S.I.I.A.P.) - Compartiment Asociaţii Proprietari şi Asociațiile de Proprietari, pentru prevenirea indisciplinei financiare.

Ultima modificare: Duminică, 16 Iulie 2017
elga50, moderator
Domnule SCLIPEINICU va rugam sa precizati ca acel Proces Verbal prin care a fost demis presedintele acestei Asociatii de Proprietari a fost scris de acasa de unul dintre proprietari si face obiectul Dosarului de cercetare penala nr. 808/P/2017, pentru infractiuunii prevazute de art. 320 Cod penal.
Dupa cum vi s-a explicat atat de Primarie cat si de catre Asociatia de proprietari, listele sunt afisate lunar dar nu pot fi si pazite de unii proprietari aflati in situatia dumneavoastra, respectiv cu debite catre aceasta, care procedeaza la distrugerea lor. La alte scari aceste liste rezista mai mult timp, nu stim de ce la dumneavoastra nu.
listele cu toate cheltuielie si valoarea lor nu au fost afisate de cand a fost infiintata asociatia.Din cei 1400 propietari din 37 de blocuri unul tot ar fii trebuit sa o vada. In schimb apar tabele cu instintari de plata .Legea 230/2007 interzice propietarilor sa cunoasca natura cheltuielilor si valoarea lor? Trei sesizari am facut la primarie in decurs de un an in care am intrebat,,/ care este motivul pentru care nu sant afisate listele lunare cu cheltuielile asociatiei,? raspunsurile la toate trei a fost ca o sa intrebe asociatia cu toate ca eu am recomandat sa se verifice la avizierele blocurilor.
Ultima modificare: Miercuri, 11 Aprilie 2018
SCLIPEINICU, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asociatie de proprietari pe 37 blocuri cu 1350 apartamente SCLIPEINICU SCLIPEINICU Activa din ianuarie 2013 Adunarea generala hotareste plata unei taxe lunare fixe,alege comitetul executiv,alege comisia de cenzori,se stabileste cine este ... (vezi toată discuția)
Exista institutie autorizata care sa certifice o lista lunara de cheltuieli ? SCLIPEINICU SCLIPEINICU Asociatia de propietari se prezinta in instanta (in apel) cu un tabel cu toti propietarii unei scari de bloc/ in care se solicita o anumita suma de bani fara ... (vezi toată discuția)
Obligatii asociatia de proprietari ContSters155784 ContSters155784 Buna ziua! Administratorul asociatiei de proprietari nu are obligatia sa afiseze lunar situatia locatarilor? Ma refer la faptul ca ar trebui sa afiseze un ... (vezi toată discuția)