Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Bună ziua,
Zilele trecute am fost prins cu radarul într-o localitate cu limita de 50 km/h, eu având 103 km/h (cel puțin așa mi-a fost arătat pe dispozitivul radar). Datorită oboselii (veneam din Grecia), am omis faptul că aveam pilotul automat (tempomatul) setat la 100km/h, scriind în PV -"nu am mențiuni".#-o
Voi face o contestație în care voi cere certificatul de omologare a aparatului radar, buletinul de verificare metrologică a aparatului radar şi autorizaţia de operator radar pentru agentul respectiv. Un alt lucru ciudat, PV a fost realizat de agentul aflat la volan.
Dacă mă puteți ajuta, vă rog, cu câteva sfaturi -
Știu că, contestația se depune la Judecatoria pe raza careia a avut loc contraventia (Buzău), în cazul meu o voi trimite prin poștă, locuiesc în Iași...
De unde obțin certificatul de grefa pentru a putea prelungi dovada și în cât timp se eliberează acel certificat de grefă?
Dacă din buletinul de verificare metrologică a aparatului radar reiese o marjă de eroare de 3% am șanse de câștig?
Vă mulțumesc!
Cu tot respectul, eu vorbeam in interventia precedenta (ca si hotumattua) doar de modul cum lucreaza receptorul GPS, pentru calculele de viteza. Am dat si linkul, pentru a nu exista dubii. Nu vorbeam despre reteaua de sateliti , care este utilizata de receptoare, pentru a face geolocatia si calculele de viteza.
Mai exact, folosind semnalul transmis de satelitii din retea:
"From the NAVSTAR GPS User Equipment Introduction document Section 3.7:
GPS receivers typically calculate velocity by measuring the frequency shift (Doppler shift) of the GPS D-band carrier(s). Velocity accuracy can be scenario dependent, (multipath, obstructed sky view from the dash of a car, mountains, city canyons, bad DOP) but 0.2 m/sec per axis (95%) is achievable for PPS and SPS velocity accuracy is the same as PPS when SA is off.
Velocity measured by a GPS is inherently 3 dimension, but consumer GPS receivers only report 2D (horizontal) speed on their readout. Garmin's specifications quote 0.1mph accuracy but due to signal degredation problems noted above, perhaps 0.5mph accuracy in typical automobile applications would be what you can count on. "
Receptorul GPS detecteaza schimbarea de frecventa a semnalului (efect Doppler), la o deplasare intre doua puncte a masinii pe care este montat.
Radarele politiei folosesc tot efectul Doppler, emitind un semnal catre tinta si masurind diferenta de frecventa a semnalului receptat. Cind masina politiei este in miscare, in echipamentul radar intra in actiune un alt receptor GPS, care masoara viteza masinii de politie, pentru a nu fi "extrasa" din viteza detectata a tintei (o viteza compusa, din moment ce si masina politiei se misca).
Sistemul GPS este o rețea de sateliți care orbitează în jurul Pământului în puncte fixe deasupra planetei, transmițând semnale tuturor receptorilor aflați la sol.
"Mosule" hai ca m-ai omorat: GPS-ul cu sateliti geostationari!
Norma metrologica prevede abateri de 3% atat in plus, cat si in minus in raport cu valoarea masurata a vitezei. In cazul dvs. abaterea poate fi de 3,09 km/h. Valoarea reala cu care ati circulat putea sa fie de 99,91 km/h. Probabilitatea ca dvs. sa fi circulat cu o viteza de 100 km/h sau inferioara acesteia este foarte mica (2 ... 3%). Instantele au inceut sa respinga plangerile contraventionale care se refera la depasirea limitei de viteza cu maxim 3%.
ing. Ioan Ciobanu
Mulțumesc domnule Ioan Ciobanu!
În condițiile în care îmi va fi respinsă cererea și voi face apel, este necesar să predau permisul la poliție și să vin cu dovada că am făcut apel pentru a-l primi înapoi? Mulțumesc!