avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 210 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... lamurire plata comisione bancare la intretinere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

lamurire plata comisione bancare la intretinere

Buna ziua,

Am si eu o mica nelamurire: de cateva luni fac plata intretinerii dintr-un cont unde nu mi se opreste comision, pana aici toate bune si frumoase ca nu trebuie sa mai stau la rand sa imi platesc intretinerea dar, dupa a 2 a plata am observat in nota de plata de la Dl. Administrator ca imi apar 2 comisioane unul pe care il plateste toti locatarii reprezentand comision de administrare si altul pe care il platesc doar eu.
As dori sa stiu daca sunt obligat sa platesc acest comision care este si mai mare bineinteles si nu ii vad sensul deoarece cum am mentionat mai sus la mine aceste transferuri sunt gratuite, in schimb ma taxeaza pe mine pentru ce mai exact?

Va multumesc!
Cel mai recent răspuns: daniel-mircea , utilizator 23:05, 3 Iunie 2018
Dincolo de diversele pareri, lucrurile par a sta astfel:
1. calculul cheltuielilor administrative este global si repartizarea acestora se face strict functie de cota-parte indiviza. Este prevederea legala si nu ofera o baza pentru deducerea unor cheltuieli. Activitatea de incasare si inregistrare in registrul de incasari face parte din aceasta categorie si nu se poate cuantifica separat valoarea acestuia. Temei legal: art. 44 din Normele metodologice.
Exemplu: persoanele care absenteaza din imobil nu pot solicita scutirea de la plata cheltuielilor de curatenie pe motiv ca nu fac mizerie in perioada respectiva.
2. in cazul platilor prin virament, suma care trebuie sa intre in contul asociatiei este suma neta (cea inscrisa in listele de plata), de aceea platitorul trebuie sa depuna o suma care sa acopere si comisioanele platitorului si beneficiarului platii. Este ceea se intampla si in cazul transferurilor prin mandat postal/telegrafic. Deoarece dumneavoastra ati depus doar suma neta, in contul asociatiei a intrat o suma mai mica dupa deducerea comisionului de incasare. Aceasta inseamna ca nu v-ati achitat integral debitul inscris in lista de plata. In continuare sunt doua posibilitati:
- asociatia va inregistreaza cu o restanta egala cu comisionul bancar, restanta crescand in fiecare luna.
- se calculeaza in lista de intretinere o cheltuiala pe beneficiar egala cu comisionul de incasare astfel ca dumneavoastra sa fiti la zi cu plata cheltuielilor de intretinere. Temei legal: art. 47 din L. 230/2007 si art. 48-50 din Normele metodologice. Administratorul a ales in mod corect aceasta varianta.

Ultima modificare: Duminică, 3 Iunie 2018
daniel-mircea, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Impartirea cheltuielilor pe proprietari, la plata intretinerii prin ordin de plata latka latka Care sunt cheltuielile legate de contul bancar al unei asociatii ( in principiu m-ar interesa in mod specific la CEC Bank) si cum imparte cheltuielile pe ... (vezi toată discuția)
Comision bancar marianionescu1 marianionescu1 Buna ziua, Va rog sa imi spuneti cine trebuie sa platesca comisionul aferent de depunere si de incasare, in cazul in care un proprietar face plata ... (vezi toată discuția)
Cine suporta comisioanele pt.incasarea intretinerii prin banca? carmenbn carmenbn O parte dintre proprietarii din asociatie platesc intretinerea prin banca.Cui se repartizeaza comisioanele bancare care se retin pt.aceste incasari,tuturor ... (vezi toată discuția)