Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Buna seara,
Pentru produsele alimentare prezentate nepreambalate la
vânzare către consumatorul final sau către unitățile de
restaurație colectivă sau pentru produsele alimentare ambalate
în locul în care sunt vândute la cererea cumpărătorului sau
preambalate în vederea vânzării lor directe in Romania este obligatoriu sa se specifice pe eticheta de produs termenul de valabilitate?
iata motivul:
1. carnea tocata e produsa in carmangeria magazinului (retailerului), deci el este producatorul.
2. sprotul afumat (dar e valabil si pentru masline, de ex.), este desfacut din ambalajul original de catre retailer si vandut cu amanuntul. In aceasta situatie, retailerul nu este producator,
vad ca sunteti curios. nu veniti la un curs?
Am inteles dar nu mi se pare normal, deoarece atunci când jumătate de găleata masline expira, aceasta nu este aruncate, scăzută din stoc ci este amestecate cu alta găleata de măsline care are intrare nouă în magazin si se trece noul termen după nouă cutie. Acelasi lucru se poate face si la akte produse, icre, sprot, ect.Avand in vedere ca din acestea se pun intr-o caserole, nu inteleg de ce se specifica pe eticheta emis o doar data angajării si nu termenul de valabilitate. Chiar dacă unii retail si-au angajat foști reprezentați Dsv în magazinele proprii , pentru a fi acoperiți, au fost diverse situatii in care angajații Dsv. Primeau diverse produse din magazin în schimbul protecției retailului. Este un cerc vicios, iar aceste lucruri ar trebui semnalate opiniei publice, dar sunt putini angajați care au curajul sa o faca.Oricum, nu o sa aud vreodata de un control Dsv, care să verifice de ex.cat șpriț s-a recepționat intr-o saptamana, cât s-a vândut, cât a expirat si s-a scazut din stoc marfa ajungând fizic în spațiul de prodan ci nu doar pe hârtie fiind amestecat cu alte intrări pentru ca raionul sa-si acopere lipsurile si punând în pericol sănătatea clienților.E aceeași situație în care se transeaza pestele, de ex. trunchiuri de somon sau de crap, iar după ce nu s-au vândut după 48 de ore cât timp au stat pe mesele de vanzare , acestea sunt din nou transfere facandu-se fileuri.Totul este legal în acte, deoarece nicio autoritate nu verifica intr-o anumita perioada, cât somon ai avut pe stoc intr-o luna, ce ai tranșat din el, cât s-au vândut din ceea ce s-a tranșat, cât ai aruncat produsele expirate si cat mai ai în stoc.Este foarte usor sa modifici termenul din fata produsului cu ultima intrare când știi că nu se sesizează nimeni.Referitor la curs aș face dar nu dispun de finanțe deocamdata
aici aveti dreptate, desi ar trebui sa va contrazica trasabilitatea din documentatia pe care le-o cere HACCPul. pe de alta parte, daca e sa extrapolam ce sustineti, n-ar fi mare branza sa reambaleze/ reeticheteze nici caserolele cu carne tocata. momentan asta e legea, pe ea o aplicam. exista firme care isi impun singure standarde mai inalte.
Dsv-ul daca isi doreste poate descoperi cu ușurință o transabilitate ireală, prin verificare a stocurilor, a intrărilor , a vânzărilor si ceea ce s-a aruncat la protan. Dar nu se doreste treaba asta, drept urmare o sa consum doar pestele care da din coada
Lege 321/2009
antonia_m09
Buna ziua,
Am o mare nelamurire vis a vis de contestata lege 321/2009 privind comercializarea prod.alimentare. Imi puteti spune ce produse intra in categoria ... (vezi toată discuția)