avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 210 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Probleme juridice în afaceri - ... Ieșire dintr-un contract păgubos cu o firmă din ...
Discuție deschisă în Probleme juridice în afaceri - contracte între profesionişti

Ieșire dintr-un contract păgubos cu o firmă din Austria. Care sunt pașii pe care ar trebui sa-i urmăm? Nu suntem dispuși să plătim pentru ceva ce nu am primit

Buna ziua,

Doresc sa aflu care sunt conditiile de retragere dintr-un contract pe care l-am semnat cu o firma din Austria pentru organizarea unei conferinte in incinta hotelului.

Pe scurt, am semnat un contract cu un hotel pentru a organiza o conferinta in sala de conferinte. Intre timp am intampinat greutati privind adunarea delegatilor pentru eveniment, in special faptului ca nu am fost informat ca este o sarbatoare nationala in Austria pe aceea data. Am incercat sa schimbam data evenimentului, lucru cu care au fost initial de acord, dar au renuntat complet la idee si ei doresc sa achitam 100% ca si clauza de reziliere.

Este vorba despre taxa de inchiriere sala si pachet delegati (cina + pauze de cafea).

Mentionez ca aceasta clauza este prezenta in contract si noi nu am intrat in acest contract cu motive de reziliere. Pur si simple s-a intamplat ca sa nu il putem organiza. Am incercat sa negociem cu ei si ne-am oferit sa facem plata pentru inchirierea salii. minimul de 11 pachete de conferinta pentru delegati dar nu si pachetele de conferinta pentru delegati (150). Acele pachete nu a fost un cost pentru ei si nu au fost practic executate / livrate.

Ei nu renunta la aceea clauza de reziliere, lucru care mi se pare anormal.

In momentul de fata inca facem cereri pentru a incheia amiabil colaborarea, chiar si cu mutarea pe o data in 2019 sa putem organiza evenimentul, dar ei nu renunta sa ne arate ca in contract este 100% plata pentru reziliere.

Cu cine am putea sa incepem o discutie ca suntem siguri se va ajunge la judecata. Care este pasul pe care ar trebui sa urmam, Nu suntem dispusi sa platim pentru ceva pe care nu l-am primit.

Astept indrumarile dvs.
Ultima modificare: Miercuri, 22 August 2018
Manuela Rășină, administrator
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
Stimate utilizator, contractul nu este decat o hirtie, el devine pagubos cand este prost gestionat!
Conform celor declarate, in instanta, aveti toate sansele sa scapati cu o penalitate de max 20% din valoarea totala a contractului, de vazut care este tribunalul competent mentionat in contract (se vor adauga si costurile de reprezentare juridica locala).
Pe viitor nu mai semnati niciodata asfel de conditii contractuale abuzive, managerul hotelului a vazut ca are in fata sa niste incepatori dpvd contractual si a abuzat.
In toate contractele pe evenimential sunt specificate datele limita de anulare contractuala cu penalitati de 0%, 30%, 50% etc...!
Cu 2 luni inainte de data evenimentului orice hotel are inca timp sa organizeze o nunta sau o adunare de veterani etc... .
@cyan v-a indicat, foarte judicios, sa urmati pista interventiei managerului grupului.
La nivel grup referinte proaste, reclamatiile si proasta publicitate, mai ales in evenimential, sunt o adevarata catastrofa financiara.
Afacerea, cu situatia bine gestionata la nivel grup, poate produce 0% penalitati + rabat comercial pentru a organiza evenimentul prevazut la o data ulterioara + licentierea managerului actual al hotelului.
Curaj
Ultima modificare: Joi, 23 August 2018
Demos, utilizator
1 din 2 utilizatori consideră
acest răspuns util
Intamplator lucrez si nu de putini ani in domeniul turismului.
Nu am datele contractului, dar in mod normal un contract este un contract, nu-i asa? Il citesti inainte de semnare (banuiesc ca nu a fost pus in fata , ca la banca sau la IFN-uri, sa semnezi pe loc, fara a avea timp sa pui intrebari...
Chestiunea cu nunta sau adunarea veteranilor sau alt eveniment este foarte relativa. Cu cat timp inainte de petrecerea la restaurant se arvunesc restaurantele (cel putin in Bucuresti)? Am auzit ca doar cu vreo doi ani inainte.
Chestiunea cu meniurile negatite cu doua luni inainte e si nu e aplicabila. Poate hotelul/restaurantul a refuzat pe altii, conta pe un anume castig...
Pana la urma, fiecare prestatar de servicii din turism are /aplica propria sa politica de rezervari/anulari.
Unica sansa este ca managementul grupului sa va faca o favoare (spun"favoare" in ideea ca un contract este un contract - era foarte bine sa analizati/discutati clauza de reziliere inainte de semnarea contractului...)
1 din 1 utilizatori consideră
acest răspuns util
In Bucuresti se arvunesc restaurantele pentru manele cu 2 saptamani inainte, sau, cu pile sau bacsis pe loc!
In speta pe rol, vorbim de hotel cu o sala (sau mai multe) putind fi utilizata ca sala de conferinta, bal sau simpla sala de restaurant.
Deci nici dvs nici eu nu stim despre care categorie de hotel este vorba, asalandajul hotelului, detaliile contractului, etc... (ma indoiesc totusi ca ar fi vorba de Hyatt sau Sans Souci).
Intr-un grup de turism/hotelarie, politica comerciala este fixata de catre sediu in functie de categoriile unitatilor prezente in structura.
Cu alte cuvinte, "fiecare prestatar de servicii din turism are /aplica propria sa politica de rezervari/anulari." este o afirmatie falsa!
Ceea ce ne readuce la problema unei gestiuni corecte a litigiului comercial in fata managementului la nivel grup (la nivel management al hotelului negocierea este terminata).
Ori, in aceasta relatie comerciala, nu vorbim de favoruri ci de gesturi comerciale.
Utilizatorul, strict conform afirmatiilor sale, are argumente comerciale, argumente care ii permit sa negocieze, nu sa se resemneze la minabila atitudine "conasule n-am stiut, n-am vazut, ai mila de puradeii mei"=favoarea boierului!
Buna ziua,

Multumesc pentru timpul acordat si pentru raspunsul dvs.

Este vorba despre un grup mare de hoteluri si organizam conferintele noastre doar la locatii de 5 stele, gen Ritz, Kempinski, Hilton.

In cazul evenimentului din Vienna este vorba de Meliá Hotels International, iar aceste practici de 100% plata pentru "cancelling" am intampinat doar la contractele din Austria. Mentionez ca in 2017 am platit 60,000 EUR doar pentru inchirirea spatiului la un Austria Center Vienna, dar anul acesta am vrut sa reducem costul si a face mai "controlabil" evenimentul, reducand si spatiul.

Data pe care am dorit sa organizam evenimentul nu a fost disponibilia iar data sugerata de cei din Vienna s-a intamplat sa fie sarbatoare nationala (Corpus Christi) in Austria, acompaniata de 1 Iunie. Acest lucru a adus feedback-ul ulterior de la delegati ca nu pot veni din cauza mini-vacantei si sa punem o alta data. Cu toate ca evenimentul este international, si cei din alte tari au spus ca nu vor gasi nimic deschis pentru a organiza intalniri de afaceri.

Avand cunostiinta in cauza despre cum se intampla lucrurile in Vienna, ne-am mira daca ar fii putut vinde la "alt prost" data de 31 Mai - 1 Iunie.

Inca asteptam raspunsul din partea managementului grupului si va vom tine la curent.





In general, cand se organizeaza un colocviu international primul lucru care se studiaza este programarea (AB-BA)!
Se iau in consideratie nu numai datele de sarbatori religioase dar si datele de sarbatori legale, atât in tara de destinatie a evenimentului cat si in tarile din care provin procentaje importante de delegati.
Cum se pare ca aceasta conferinta pe care dvs vreti s-o organizati este urmata de intalniri de afaceri, trebuie sa tineti cont si de evenimentele din mediul de afaceri local.
In general luna mai este de sters din calendarul de programare a colocviilor, conferintelor, etc..., se pot organiza colocvii de prezentare de produse (ex.: medicamente, unde medicii primesc invitatii de tipul dl. Dr + 1 (indispensabilele lor secretare).
Trebuie sa intelegeti ca partenerul dvs comercial, hotelul, va propune date la care este dificil de umplut o sala la un pret scazut si, la datelele curente va practica pretul pietei in zona de asalandaj a unitatii de turism respective.
Deci, inca o data, organizatia dvs a fost cea care a gestionat prost acest dosar.
Repet ceea ce am mai scris: mentineti contactul cu managementul grupului si negociati punand in balanta toata greutatea comerciala a organizatie pe care o reprezentati.
Aveti sanse sa obtineti ceea ce v-am indicat deja.
Inca un lucru important, cand contractati sunteti in pozitie de forta, nu ezitati sa mentionati concurenta, mai ales in capitalele tarilor civilizate unde panelul de prestatori este bine furnizat in toate categoriile de calitate de prestatie cautata.
Viena este o capitala unde concurenta fuctioneaza la fel de bine ca la Berlin, Paris, etc...!
PS: Unul din grupurile de hotelarie pe care dvs le mentionati nu este o referinta de excelenta internationala, intr-unul din hotelurile acestui grup am luat raie, nu pot sa-l numesc nici sa-l localizez pt ca, cotractual, grupul m-a despagubit (10.000$ + 1 saptamana pt 2 persoane oferita intr-unul din hotelurile lor din LA (off tourist season), fara actiune in justitie in USA).
Ultima modificare: Vineri, 24 August 2018
Demos, utilizator

Alte discuții în legătură

Activitati conform caen CataCatalin CataCatalin Buna ziua, am o societate nou infiintata, cu caen 7990 , si voiam sa stiu daca am voie sa desfasor activitati de organizari evenimente, la modul, baluri de ... (vezi toată discuția)
Cod caen vs activitatea facturata daniel756 daniel756 Buna ziua, Oare ma puteti lamuri intr-o privinta: Doresc sa imi infiintez o firma pentru a aplica la un proiect cu fonduri europene si astfel sunt nevoit ... (vezi toată discuția)
Patronul imi cere avans pentru o sala de evenimente care nu exista Nico_Nicoleta Nico_Nicoleta Buna ziua. Anul acesta intentionez sa ma casatoresc. Localul in care va avea loc evenimentul este un balon care are ca si destinatie teren de fotbal. Patronul, ... (vezi toată discuția)